Ga naar inhoud

Porsche Boxster RS60 Spyder


Piet Hein

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kijk maar, staan genoeg goede tussen, ..............mobile.de

Heb weer gekeken (zie mijn vorige posting) maar vind het geen mooie auto. Een Z3 is mooier en een Z4 heeft meer karakter, maar vind dit kleurloos.

Het model is een mengelmoes van diverse stijlen, maar het totale plaatje is nergens opvallend.

Link naar reactie
Kijk maar, staan genoeg goede tussen, ook een hoop rommel zoals gewoonlijk maar ook goede wagens: mobile.de

Geloof mij maar dat je onder de 15K (incl. BPM) geen Boxter zult vinden. Bij een auto uit de US komen er naast de BPM nog een hoop andere kosten bij zoals BTW / Invoerrechten / Transport / EU aanpassing !

Link naar reactie
Geloof mij maar dat je onder de 15K (incl. BPM) geen Boxter zult vinden. Bij een auto uit de US komen er naast de BPM nog een hoop andere kosten bij zoals BTW / Invoerrechten / Transport / EU aanpassing !

Er staan ook aardig wat uit Duitsland tussen, en die 15000 euro is alleen voor de auto, import kosten horen daar niet bij. Maar ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden.

Link naar reactie

Ik weet niet precies wat het budget is, maar ik heb een maandje geleden deze auto gekocht. In Duitsland zijn deze tussen de € 30.000 en € 45.000, maar in Nederland staan er nog hele mooie te koop voor € 25-€ 30K.

http://shodan.nl/thijs/porsche930/

PS ik heb er ondertussen wel een andere uitlaat onder laten zetten met aan beide kanten een dubbele uitlaat :rolleyes:

Link naar reactie
@MdV: Dat Porsche zich richt op niet alledaagse wagens vind ik niet helemaal kloppen, de meeste mensen met een Porsche rijden er dagelijks mee.

met 'niet alledaags' bedoelde ik zeker niet dat de Porsche niet voor dagelijks gebruik geschikt is (eerder het tegendeel, als er één supercar voor dagelijks gebruik geschikt is, schijnt het wel de 911 te zijn volgens Clarkson :unsure: )

met 'niet alledaags' bedoelde ik: ik kom ze niet iedere dag tegen :rolleyes:

Link naar reactie
Kijk maar, staan genoeg goede tussen, ook een hoop rommel zoals gewoonlijk maar ook goede wagens: mobile.de

Nieuwsgierig: Hoe maak je het onderscheid tussen "rommel" en een "goede wagen" op basis van wat tekst een een fotootje?

Op Mobile.de hebben ze 9 Boxsters (met S in de midden) tot 15.000 euro, waarvan 2 in de USA, 1 in Italië en 6 in Duitsland. Ik neem aan dat je niets wil met meer dan twee ton op de klok (er staat er een bij met 303.000km op de klok, dat zegt wel wat over de Alltagstauchlichkeit van deze auto) dus dan blijven 4 Duitse Boxsters over. En die kosten zo rond de 14 tot 15K. BPM op deze wagens is nog rond de 1500 euro. Dus voor 15.000 euro ex BPM krijg je er idd wel een.

Maar je wilde weten of we je er een aan zouden raden. Weetniet, cabrio's zijn niet zo mijn ding, vandaar dat ik ook een Z3 coupe heb. Ik denk dat je een Duitse 2.8 Z3 roadster voor minder hebt en daar een bruikbare auto aan hebt. Is het je enige auto, of is het je "voor erbij" wagen?

Link naar reactie
Het word mijn enige auto, ik wil wel perse een cabrio omdat ik 1 keer in een cabrio gereden heb en toen helemaal verkocht was. :birthday:

1 keer in een cabrio gereden? Als in "1 dag"? Stoere beslissing om op basis daarvan een cabrio als enige auto aan te schaffen.

Ik heb meerdere malen een dag cabrio gereden (BMW 320 Cabrio) en initieel is het leuk, maar op de snelweg vervelend, als het echt zonnig is te warm bij het stoplicht. Vandaar de beslissing om voor zo'n prachtige Z3 te gaan in Coupe vorm. Als het je enige auto is, zou ik de boxster laten voor wat ie is en voor de Z3 2.8 gaan (eventueel met hardtop).

Link naar reactie

Ok dus je eigelijke budget incl. BPM bedraagt zo rond de 17K ?

Dan ligt je mogelijke keuze dus tussen of:

- Zeer beperkt aantal Boxters met of hoge kmstanden of dubieuze geschiedenis

- Zeer ruime keus aan ZZZ- tjes

Tja ik zou het dan wel weten...en voor een mooie 2.8 gaan :birthday:

Link naar reactie
als het echt zonnig is te warm bij het stoplicht.

even voor jouw info, het dak kan ook dicht.

bovendien zijn er voldoende roadsters beschikbaar met airco. Wel een prettige optie in ieder geval.

Link naar reactie
even voor jouw info, het dak kan ook dicht.

bovendien zijn er voldoende roadsters beschikbaar met airco. Wel een prettige optie in ieder geval.

Dat het dak dicht kan weet ik ook, de BMW 320 cabrio had inderdaad ook airco. Mijn punt is alleen dat het kopen van een cabrio (als enige auto) op basis van een (1) geweldige cabrio-rit misschien een riskante aankoop kan zijn als de verliefde cabrio gevoelens misschien weg zijn na een tijd. Ik gaf alleen Piet-Hein some food for thought.

Ieder natuurlijk zijn eigen, en voor mij is dat een mooie Coupe. En voor jou Edwin, zal het een mooie roadster zijn.

Link naar reactie
Dat het dak dicht kan weet ik ook, de BMW 320 cabrio had inderdaad ook airco. Mijn punt is alleen dat het kopen van een cabrio (als enige auto) op basis van een (1) geweldige cabrio-rit misschien een riskante aankoop kan zijn als de verliefde cabrio gevoelens misschien weg zijn na een tijd. Ik gaf alleen Piet-Hein some food for thought.

Ieder natuurlijk zijn eigen, en voor mij is dat een mooie Coupe. En voor jou Edwin, zal het een mooie roadster zijn.

Ik denk wel dat het een overweging is. Op basis van 1 cabriorit kun je eigenlijk geen keuze maken. Realiseer je wel dat het 75% van het jaar géén cabrioweer is en dat een canvas-kap makkelijk beschadigd kan worden.

Ook de verzekeringsmaatschappijen bouwen een hoog eigen risico in met cabrio's.

Ik heb ook altijd een cabrio gehad, maar alleen voor erbij. Nooit als hoofdauto. Je zit altijd te wachten op mooi weer.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en als je persé een cabrio wil, denk dan aan de CC uitvoeringen met een stalen dak, zoals de peugeot 307 (toch ook met 180 PK), de Renault Megane en de Focus.

Veel succes met je beslissing.

Link naar reactie

Tja, jullie laten me steeds meer twijfelen. Ik wil geen coupé dat weet ik wel zeker, dat omdat ik de coupe versies van de z3 niet zo mooi vind (het spijt me als ik hiermee mensen beledig dat is niet mijn bedoeling) twijfel nog heel erg omdat ik beide types erg mooi vind, maar twijfel tussen de "exclusiviteit" van de porsche en de (veel) lagere prijs van de z3 :unsure: , en omdat hier veel mensen mij een z3 aanraden en geen Porsche. Het word erg moeilijk dus ik blijf open voor suggesties aangezien het erg veel geld is.

Link naar reactie
Mijn punt is alleen dat het kopen van een cabrio (als enige auto) op basis van een (1) geweldige cabrio-rit misschien een riskante aankoop kan zijn Ieder

dat ben ik met je eens, was het alleen met je andere argumentatie niet eens.

Ook de verzekeringsmaatschappijen bouwen een hoog eigen risico in met cabrio's.

Het enige verschil is dat sommige maatschappijen de kap niet verzekeren verder niet.

Ik heb ook altijd een cabrio gehad, maar alleen voor erbij. Nooit als hoofdauto. Je zit altijd te wachten op mooi weer.

De verstokte cabriorijders rijden als het droog is altijd open. Begrijp me goed, ik heb nu de HT erop dus doe het ook niet maar heb het wel gedaan. Met een winterig zonnetje en sjaal en muts is het heerlijk open rijden en genieten. De verstokte open rijders rijden denk ik maar 25% van de tijd met de kap dicht. Alternatief voor de winter is natuurlijk de HT.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en als je persé een cabrio wil, denk dan aan de CC uitvoeringen met een stalen dak, zoals de peugeot 307 (toch ook met 180 PK), de Renault Megane en de Focus.

vind die auto's toch een stuk minder beleving geven. Je zit veel verder weg onder de voorruit en uit de wind. Niet dat je in de ZZZ veel wind vangt maar de beleving is toch compleet anders.

Dat je twijfelt begrijp ik heel goed. Wat auto betreft en beleving betreft denk ik dat het een uitstekende keus is zo'n ZZZ.

Ik zou veel eerder stilstaan bij eventuele praktische bezwaren voor zover die er zijn. 2 stoelen en een kleine kofferbak. Hoeveel KM wil je er per jaar mee rijden? Dat soort zaken.

Als je daar goed over hebt nagedacht zul je denk ik niet snel spijt hebben.

Link naar reactie

Voor mij hoeft de auto niet echt praktisch te zijn, het doel is gewoon dat ik er elke dag met plezier mee kan rijden, en meestal met de kap open. Dat er weinig ruimte is om spullen mee te nemen is niet belangrijk. @Marcel B.: Ik koop liever geen franse auto, dat heb ik mezelf voorgenomen omdat ik dat persoonlijk ontzettend lelijke auto's vind waarvan de kwaliteit ook niet echt denderend is.

Link naar reactie
Tja, jullie laten me steeds meer twijfelen. Ik wil geen coupé dat weet ik wel zeker, dat omdat ik de coupe versies van de z3 niet zo mooi vind (het spijt me als ik hiermee mensen beledig dat is niet mijn bedoeling) twijfel nog heel erg omdat ik beide types erg mooi vind, maar twijfel tussen de "exclusiviteit" van de porsche en de (veel) lagere prijs van de z3 :unsure: , en omdat hier veel mensen mij een z3 aanraden en geen Porsche. Het word erg moeilijk dus ik blijf open voor suggesties aangezien het erg veel geld is.

Nou, Piet Hein, Ik ken heel veel mensen van het porscheforum die dagelijks in een Porsche rijden. De meestgebruikte auto waarmee dit gebeurt is een 911 3.2 met ca 230 PK (van 1982 tot en met 1989) of een 964 met ca 250 PK (1990 tot en met 1992). De meeste mensen op dit forum bezitten geen Porsche en kunnen je lastig informeren over de rij-eigenschappen en dergelijke.

Ga eerst eens een proefrit maken in beide modellen en beslis daarna pas. Het is toch een aanzienlijk bedrag dat je gaat uitgeven.

Voor het geval dat je toch voor de Porsche gaat: Ik heb nog wel een heel ervaren vriend die je mee kan nemen naar een eventuele aankoop op Porschegebied

Link naar reactie
Voor mij hoeft de auto niet echt praktisch te zijn, het doel is gewoon dat ik er elke dag met plezier mee kan rijden, en meestal met de kap open. Dat er weinig ruimte is om spullen mee te nemen is niet belangrijk. @Marcel B.: Ik koop liever geen franse auto, dat heb ik mezelf voorgenomen omdat ik dat persoonlijk ontzettend lelijke auto's vind waarvan de kwaliteit ook niet echt denderend is.

:schater: Jij maakt vrienden :) .

Franse auto kan echt niet ;).

Nee, alle gekheid op een stokje...

Een auto die je gaat kopen voor het plezier kun je alleen maar kiezen door ze zelf te ervaren. Dus inderdaad, proefritten maken.

Na m'n eerste proefrit in een cabrio (Daihatsu Copen) was ik verkocht... Ik kan me voorstellen dat ik ooit niet meer in mijn Z3 rij... ik kan me niet voorstellen dat ik ooit niet meer in een cabrio rij. Welke (wel sportieve en niet franse) cabrio dat is, maakt me eigenlijk niet uit...

Heb proefritten gemaakt in de Copen, de Mazda MX5 en de Toyota MR2, maar op de Z3 2.8 was ik direct verliefd, vind 'm geweldig mooi, sportstoelen zitten als gegoten en hij rijdt heerlijk... Wat wil een mens nog meer... Een Porsche zou ik ook geen problemen mee hebben maar kan ik niet betalen (dus keus snel gemaakt) :unsure: .

Link naar reactie

Dat heb je erg mooi beschreven Saskia! Voor mij geldt hetzelfde, toen ik voor het eerste in een dichte auto reedt (lesauto na verkleumen op m'n brommer en fiets), wist ik het... een dichte zal het blijven .... Z3 Coupe.

Maar om even op het Porsche Boxster vs BMW Z3 verhaal terug te komen:

Boxster:

  1. Een Porsche Boxster is in mijn ogen geen echte Porsche. Zet er heldere achterlichten in en hij heeft 2 voorkanten.
  2. De onderhoudskosten van een Porsche zijn vaak exorbitant hoog.
  3. Het interieur van een Boxster is nog lelijker dan dat van een Chevy Nova uit 1958.
  4. Persoonlijk denk ik dat een Boxster net als de 924 en 944 een waardeloze auto zal worden.

Z3 2.8:

  1. Een BMW Z3 is een echte BMW, zo gebruiken ze dezelfde motoren als de grote modellen.
  2. De onderhoudskosten van een BMW zijn relatief laag, dit niet alleen door de betrouwbaarheid, maar doordat de meeste onderdelen in meerdere BMW types zijn toegepast.
  3. Het Z3 interieur geeft mij een echt sportauto gevoel. Vooral de alumium en M versies van de middenconsole.
  4. De BMW Z3 is net een soort MGB, over 10 jaar is iedereen er nog steeds gek op. (Coupe = MGB GT)

Laten we eens vergelijken:

boxster1.jpg

bmw-z3-roadster-bhl_2.jpg

Zelfs een Audi TT Roadster is mooier dan een Boxster :schater:

0005.jpg

aangepast door Rob
Link naar reactie
Voor mij hoeft de auto niet echt praktisch te zijn, het doel is gewoon dat ik er elke dag met plezier mee kan rijden, en meestal met de kap open. Dat er weinig ruimte is om spullen mee te nemen is niet belangrijk.
Heb je eigenlijk al eens gedacht aan een MR2?

Bijna even snel rechtuit als een 2.8 maar wel een stuk lichter. Ik heb er even een (vrij groot) rondje in gemaakt toen ik aan het zoeken was en dit was de enige auto die mij deed twijfelen.

Nu liep ik te zoeken rond 10-12K en daar was weinig leuks te vinden in de MR2-hoek maar dat is toch wel een heel fijne wagen en je rijdt dan een stuk jongere kar voor je geld. Misschien niet zo waardevast...

Link naar reactie
Dat heb je erg mooi beschreven Saskia! Voor mij geldt hetzelfde, toen ik voor het eerste in een dichte auto reedt (lesauto na verkleumen op m'n brommer en fiets), wist ik het... een dichte zal het blijven .... Z3 Coupe.

Maar om even op het Porsche Boxster vs BMW Z3 verhaal terug te komen:

Boxster:

  1. Een Porsche Boxster is in mijn ogen geen echte Porsche. Zet er heldere achterlichten in en hij heeft 2 voorkanten.
  2. De onderhoudskosten van een Porsche zijn vaak exorbitant hoog.
  3. Het interieur van een Boxster is nog lelijker dan dat van een Chevy Nova uit 1958.
  4. Persoonlijk denk ik dat een Boxster net als de 924 en 944 een waardeloze auto zal worden.

Z3 2.8:

  1. Een BMW Z3 is een echte BMW, zo gebruiken ze dezelfde motoren als de grote modellen.
  2. De onderhoudskosten van een BMW zijn relatief laag, dit niet alleen door de betrouwbaarheid, maar doordat de meeste onderdelen in meerdere BMW types zijn toegepast.
  3. Het Z3 interieur geeft mij een echt sportauto gevoel. Vooral de alumium en M versies van de middenconsole.
  4. De BMW Z3 is net een soort MGB, over 10 jaar is iedereen er nog steeds gek op. (Coupe = MGB GT)

Tja, in de meeste punten heb je gelijk, vooral dat van het verkleumen op fiets, dat heb ik nu helaas ook nog :) Maar gelukkig gaat daar snel verandering in komen, maar even op het verhaal terugkomen: dat je de Boxster geen echte porsche vindt vind ik persoonlijk best jammer, vind het zelf een prachtige auto, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening net zoals jouw mening over het interieur, dat is persoonlijk. Ik zal zodra ik er de kans toe heb eens een proefrit maken en dan kijk ik wel verder, twijfel is er nog maar daar gaat nog wel verandering in komen.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :unsure:

Piet

Link naar reactie

Ik weet niet of je een objectieve mening wil hebben over een Z3 of een Boxster, maar na mijn mening zal je op een Z3 forum niet echt enthousiaste boxster mensen vinden, Andersom zal je op het porscheforum niet echt enthousiaste Z3 liefhebbers vinden. Ofterwijl op je eigen gevoel af gaan je kan het geld maar 1x uitgeven. Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat je je laat beïnvloeden door een stel vreemden zal ik niet doen i.i.g. :fiew: deed ik het maar :groupwave:

Link naar reactie
Ik weet niet of je een objectieve mening wil hebben over een Z3 of een Boxster, maar na mijn mening zal je op een Z3 forum niet echt enthousiaste boxster mensen vinden, Andersom zal je op het porscheforum niet echt enthousiaste Z3 liefhebbers vinden. Ofterwijl op je eigen gevoel af gaan je kan het geld maar 1x uitgeven. Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat je je laat beïnvloeden door een stel vreemden zal ik niet doen i.i.g. :fiew: deed ik het maar :groupwave:

Ach, kiezen tussen 2 auto's waar ik verliefd op ben geworden is helaas erg moeilijk waardoor ik mensen met ervaring vraag wat zij zouden doen zodat ik wat feiten hoor enzo. Uiteindelijk is het toch mijn keuze, en wat is er mis met wat hulp.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.