Ga naar inhoud

Porsche Boxster RS60 Spyder


Piet Hein

Aanbevolen berichten

Porsche besteedt graag aandacht aan het roemruchte verleden en komt daarom met een model dat een eerbetoon brengt aan de sportieve successen uit de jaren zestig: de Boxster RS60 Spyder.

De RS60 Spyder is gebaseerd op de Porsche Boxster S. Het eerbetoon blijft niet beperkt tot wat uiterlijkheden, Porsche verbetert ook de prestaties. Door een nieuw uitlaatsysteem stijgt het vermogen van 295 naar 303 pk. Om het geweld in goede banen te leiden, krijgt de speciale editie standaard Porsche Active Suspension Management (PASM) mee.

Porsche voorziet de carrosserie van de kleur GT Silver metallic, de bekleding en de stoffen kap hebben de kleur Carrera Red meegekregen. De RS60 Spyder staat op speciale lichtmetalen Porsche SportDesign wielen, die een diameter van 19 inch hebben.

Het merk probeert in het interieur de sfeer van klassieke raceauto’s op te roepen door een gewijzigd instrumentarium, waar de afdekking boven de ’kokers’ ontbreekt.

De kleur GT Silver komt ook terug in de gordels en de middenconsole en de speciaal ontworpen versnellingspookknop. Typeaanduidingen op de dorpels en het handschoenkastje herinneren de inzittenden eraan dat ze in iets speciaals rijden.

Porsche onthult de auto op de Bologna Motor Show, die op 5 december zijn deuren opent. De oplage is beperkt tot 1960 exemplaren. In Nederland gaat de auto 90.900 euro kosten.

26678e1825179b32c04f7537eba4cbc2.jpgf9df13eaf94015b5654ca21b39b74d36.jpg975230e16ec7bc549d7d11551a4cffc5.jpg

Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7712

Zelf vind ik het een prachtige auto, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Piet

Link naar reactie
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb toch wel een zwak voor Porsches, maar dan helaas niet de Boxster hoewel deze toch ook wel mooi is. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat ik niet zou klagen als deze kon rijden. Maar ja... de staatsloterij laat me tot op heden in de steek.

Link naar reactie

Fijn hoor maar ik vind Porsche sowieso veel te klinisch; rond de ton zou ik eerder gaan voor een Corvette of een Tuscan, ook zou de Z4M boven die damesporsche staan (scheelt weer 50 pk) maar een complete Donkervoort biedt voor minder geld een completere echte sportwagen dus misschien komt ie als hekkensluiter in de top5 maar echt niet verder.

En wanneer iemand toch persé een Porsche wil dan zal hij toch echt even doorsparen voor een echte, dus een 911 cabrio á 120K.

Link naar reactie
@Shayman,

Als iemand persé een porsche wil, ik waarschijnlij, en niet teveel wil uitgeven waarom zou je dan niet voor een boxster kunnen gaan? Er zijn genoeg tests geweest die zeggen dat de Boxster niet onderdoet aan de 911, en we blijven natuurlijk zuinige hollanders heh :kisstogether:

Wanneer je echt een Porsche wil dan zou ik niet eens kijken bij BMW want imho is een Z3M gewoon een veel mooiere auto en veel vermogender dan een Boxster maar dat is slechts mijn mening.

Verder weet ik te weinig van Porsche in detail maar mocht het toch dat merk worden voor mij dan ging ik voor een showroom-928 (ok, geen cabrio) maar wel een prachtbak.

Link naar reactie
Ben ook wel fan van een 930 turbo, maar als je het nuchter bekijkt, maakt Porsche al van in de '60 dezelfde auto. Een soort van Kever met motor achterin...

Zelfs de Boxster en de Cayman zijn "kleine" 911's.

Dan heb ik liever iets "speciaals"...

De layout van een 911er is idd al tientallen jaren hetzelfde. Inmiddels is het ook zo'n legendarische wagen dat ze aan een 911 ook niks meer kunnen veranderen, ook al geeft Porsche toe dat het leeuwendeel van het motorgewicht achter de achteras niet ideaal is.

En daarom heeft Porsche bij de Cayman het motorgewicht voor de achteras geplaatst. Alleen daarom al is een Cayman geen "kleine 911er".

IMHO is een een Z4MQP een veel meer bijzondere auto dan een Cayman (S). Of (in mindere mate) een Z4MRoadster vergeleken met een Boxster (S).

Alhoewel deze speciale uitvoering van de Cayman S toch ook wel weer erg mooi is....

Link naar reactie
persoonlijk meest voorkeur voor de 965!

mmm, Porsche 965, met dikke billen :kisstogether: :

Porsche%20965.jpg

Jammer dat de tankdop in het voorspatbord zit, kun je niet op de billen zitten bij het tanken...

Maar hier zit je toch exclusiever in mijn ogen...

BMW_Z4_Coupe_2007_010_DE7D610A.jpg

Link naar reactie

Navigator schreef:

Ben ook wel fan van een 930 turbo

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een 930 turbo (380 PK) bezit en een Z3 M Roadster. Ik moet zeggen dat de Porsche voor het brutere werk veel beter is dan de Z3 M. Met name het koppel van de Porsche boven de 2500 toeren is gigantisch.

Overigens heb je beide auto's zelf al voor een prijs die een stuk onder Boxster ligt :D

Link naar reactie

Als ik dan toch nog iets mag zeggen (als ex 2x 911 rijder/liefhebber). Als ik die oudejaarsloterij win staat er een 993 Turbo S voor de deur.

97911turbos36coupe99301jx9.jpg

mag ook een andere kleur zijn. :sleepy:

aangepast door Rob
Link naar reactie

@ the porsche-fans: Kunnen jullie echt blij zijn wanneer jullie in een Porsche stappen? Perfecte prestaties en wegligging enzo maar ik heb nog geen Porsche-interieur gezien wat een harde plasser veroorzaakte, dat hebben ze in andere landen toch echt beter begrepen.

Link naar reactie
@ the porsche-fans: Kunnen jullie echt blij zijn wanneer jullie in een Porsche stappen? Perfecte prestaties en wegligging enzo maar ik heb nog geen Porsche-interieur gezien wat een harde plasser veroorzaakte, dat hebben ze in andere landen toch echt beter begrepen.

Zit ook niet lekker in een Porsche met een harde plasser. Vandaar dat interieur. Goed over nagedacht bij Porsche. :rolleyes:

Link naar reactie
IMHO is een een Z4MQP een veel meer bijzondere auto dan een Cayman (S). Of (in mindere mate) een Z4MRoadster vergeleken met een Boxster (S).

Helaas ben ik het hier zeker niet mee eens... puur omdat ik de Cayman S een prachtig speels raceding vind maar tevens om hetgeen, de Z4M (niet) uitstraalt. Een Z4M, met alle respect, blijft 'gewoon' een BMW. Absolute prachtwagen, mag altijd op het pad komen staan (wie weet gebeurt het ooit nog eens) maar de historie, status en uitstraling die het merk Porsche met zich meebrengt, wekken door de uitstraling en aantrekkingskracht van het merk, toch een andere perceptie op.

Dit is wellicht een marketingconceptueel verschil: BMW maakt autos voor de massa, is door de introductie van de 1-serie zelfs het Golf/Astra segment binnengetreden, waarbij enkele bijzondere uitwassen worden geproduceerd (en daarin staat de Z4M na de Z8 bovenaan de lijst) terwijl Porsche, ondanks of mede de introductie van de Boxter, Cayman en Cayenne, zich puur is blijven richten op bijzondere, snelle, niet alledaagse auto's. Zo is een Cayenne IMHO altijd bijzonderderder dan een X5 etc etc en tja een mooie Boxter S zou ik best als alternatief zien voor een Z3M. Heeft puur met positionering van het merk te maken (en daar ben ik klaarblijkelijk vatbaar voor :huh: ). Dus wat dat betreft: liever de Cayman S dan een Z4M. Qua looks en qua uitstraling.

En tja, zolang het pad nog niet vol staat, is er bij mij altijd nog plek voor een pracht 993 2S...

76_2.jpg

kom maar op met de pek en veren... :rolleyes:

Link naar reactie

spijtig dat de 993 2en 4 s "maar" 285 pk heeft.. is zeker niet weinig, maar ik zet bij de volgende aankoop toch geen stap terug (misschien wel in gewicht), maar niet in vermogen :rolleyes: tot nader order heeft de z3m zijn gelijke niet

Link naar reactie
Dit is wellicht een marketingconceptueel verschil: BMW maakt autos voor de massa, is door de introductie van de 1-serie zelfs het Golf/Astra segment binnengetreden, waarbij enkele bijzondere uitwassen worden geproduceerd (en daarin staat de Z4M na de Z8 bovenaan de lijst) terwijl Porsche, ondanks of mede de introductie van de Boxter, Cayman en Cayenne, zich puur is blijven richten op bijzondere, snelle, niet alledaagse auto's...

Ik snap welk punt je wilt maken, maar hoe pas je de 914 (vopo), 924 en 944 serie dan in? Is toch net zo'n gevalletje van downgrading?

Historie, status en uitstraling van een merk zijn relatief en afhankelijk van de mate waarin iemand ermee in contact is gekomen, gekoppeld aan interessegebieden. Als je het sec van buiten bekijkt wat is dan de status van een 911 nog, die je tegenwoordig op bijna iedere straathoek tegenkomt?

Link naar reactie
76_2.jpg

kom maar op met de pek en veren... :thumbup:

Pek en veren.....dacht het niet....ik ben het dik met je eens...

Ik heb mezelf als kind al de belofte gedaan om voor mijn 30e Porsche (911) te rijden. Als je als kind aan sportwagens denkt dan komt Porsche toch zeker in de top 3 terecht en zal je een merk als BMW waarschijnlijk niet eens tegenkomen IMHO.

De 993 beschouw ik zelf als mooiste en laatste van zijn soort (luchtgekoelde motoren) al is Porsche met de 997 weer helemaal op de goede weg !

Tuurlijk vind ik BMW mooi maar wel van een andere league als Porsche !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.