Ga naar inhoud

Porsche Boxster RS60 Spyder


Piet Hein

Aanbevolen berichten

Helaas ben ik het hier zeker niet mee eens... puur omdat ik de Cayman S een prachtig speels raceding vind maar tevens om hetgeen, de Z4M (niet) uitstraalt. Een Z4M, met alle respect, blijft 'gewoon' een BMW. Absolute prachtwagen, mag altijd op het pad komen staan (wie weet gebeurt het ooit nog eens) maar de historie, status en uitstraling die het merk Porsche met zich meebrengt, wekken door de uitstraling en aantrekkingskracht van het merk, toch een andere perceptie op

Ik ben het meteen met je eens dat Porsche als merk meer "uitstraling" heeft dan BMW, sportief gezien. Dus Porsches hebben bij gevoelsmatig qua racing pedigree en stamboom een voorsprong op BMW's. Maar de uitstraling en aantrekkingskracht van het merk kunnen dan ook weer backfiren, in de zin van dat ik bijvoorbeeld al niet met een Porsche naar klanten zou kunnen rijden (bij adviseurs die per uur betaald worden krijg je dan al gauw van je klant te horen: "ieder uur gaat er 10 euro naar zijn dikke wagen"). Ik parkeer mijn Z3 dan ook niet in zicht van klant als ik met de BMW naar mijn werk ga.

Wat zegt Van Dale?

ex·clu·sief (bn.)

1 iets uitsluitend => niet inbegrepen; <=> inclusief

2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is

Het woord "exclusief" in de zin "dat er maar weinig van zijn". En wat dat betreft denk ik dat je met een Z3 of Z4 Coupe (even in de midden gelaten of het een :unsure: is of niet) exclusiever onderweg bent. En dan bedoel ik met "exclusief", de kans dat je precies dezelfde auto tegenkomt. Ik zelf zie veel meer Porsches "in het wild" dan Z3 of Z4 coupe's. Ik besef me ook dat dit van toepassing zou kunnen zijn op een Landwind (Die zie ikzelf namelijk ook nooit "in het wild"), maar de Z3 coupe zit toch gevoelsmatig meer richting Porsche dan richting Landwind. :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is een Porsche 550 Spyder.

Hoorde zojuist op BNR dat de Spyder 550 als replica in de USA wordt gebouwd en te koop is voor 29000 dollar, wat een schijntje is met het vergelijk met een echte, maar blijft wel een nepper natuurlijk.

Originele is echt een topper.

Link naar reactie

Mij blijft Porsche ook trekken, alhoewel ik het vroeger toen ze wat armer waren nog een mooier merk vond.

Je ziet ze nu wel heel vaak rijden, schijnt zelfs dat ze zo kapitaalkrachtig zijn dat ze VW zouden kunnen overnemen.

Verder geldt voor mij dat ik alles onder de 911 niet zou inruilen voor een ///M van BMW, dus voor mij geen Cayman of Boxter :newblush:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie

Zo wat een discussie heb ik ontketend :thumbup: Ik zie hier ook al dat veel mensen alles onder de 911 helaas geen "waardige" Porsche vinden. Erg jammer want qua prestaties scheelt het niet veel maar qua prijs behoorlijk wat. Ik ben zelf nog wat aan het twijfelen wat ik ga rijden, een z3, Boxster of misschien een z4. Ben benieuwd wat jullie nou zouden kiezen. :rolleyes:

@MdV: Dat Porsche zich richt op niet alledaagse wagens vind ik niet helemaal kloppen, de meeste mensen met een Porsche rijden er dagelijks mee.

Link naar reactie
Zo wat een discussie heb ik ontketend :thumbup: Ik zie hier ook al dat veel mensen alles onder de 911 helaas geen "waardige" Porsche vinden. Erg jammer want qua prestaties scheelt het niet veel maar qua prijs behoorlijk wat. Ik ben zelf nog wat aan het twijfelen wat ik ga rijden, een z3, Boxster of misschien een z4. Ben benieuwd wat jullie nou zouden kiezen. :rolleyes:

@MdV: Dat Porsche zich richt op niet alledaagse wagens vind ik niet helemaal kloppen, de meeste mensen met een Porsche rijden er dagelijks mee.

Ik zou voor de Z4 gaan

Link naar reactie
Wat vind men hier eigelijk van de 968CS (Club Sport) , zijn er hier mensen bekend met deze Porsche ??

hoezo? staat ie op je shortlist, nu je z3 coupe verkocht is? :rolleyes:

Link naar reactie
hoezo? staat ie op je shortlist, nu je z3 coupe verkocht is? :rolleyes:

Er staan meerdere auto's op mijn shortlist :thumbup:

Maar ik heb dit toch ook altijd wel een leuke wagen gevonden met z'n 3.0 4 cilinder motor en 241PK ! De Club Sport is ook nog is een stoere uitvoering al zeg ik het zelf...

Kijk je moet gewoon alle opties openhouden :schater:

Link naar reactie
3.0 4 cilinder motor en 241PK !

Mooi he, geld in je broekzak, shortlist in je hoofd en alle mogelijkheden tientallen keren de revue laten passeren in je hoofd.

Je hebt me in ieder geval de autoweek Carbase laten bezoeken (goede specs qua vermogen, acceleratie) en even op marktplaats een "wat kost dat nou" check laten doen. Kost toch nog rond de 15K voor een 1992er, met meer dan 150.000 km op de klok. Ben benieuwd hoe zoiets rijdt!?

De appeal van de 968 zal wel dezelfde zijn als die van een Cayman over tien jaar: het is juist geen 911, maar evengoed erg snel en fun to drive.

Link naar reactie
Mooi he, geld in je broekzak, shortlist in je hoofd en alle mogelijkheden tientallen keren de revue laten passeren in je hoofd.

Je hebt me in ieder geval de autoweek Carbase laten bezoeken (goede specs qua vermogen, acceleratie) en even op marktplaats een "wat kost dat nou" check laten doen. Kost toch nog rond de 15K voor een 1992er, met meer dan 150.000 km op de klok. Ben benieuwd hoe zoiets rijdt!?

De appeal van de 968 zal wel dezelfde zijn als die van een Cayman over tien jaar: het is juist geen 911, maar evengoed erg snel en fun to drive.

Je hebt nu waarschijnlijk naar de gewone 968 gekeken. Kijk nu voor de gein eens naar de 968 Club Sport. Deze auto was goedkoper als zijn broertje maarrrrr wel een stuk lichter...zo heeft ie standaard een verlaagd onderstel / speciale reccaro racekuipen van 17kg de stuk en minder isolatie...kortom zeer veel gewichtsreductie.

Het is inderdaad heerlijk om geld in je zak te hebben een beetje te brainstormen over wat te gaan kopen...ik kan je zeggen dat velen modellen de afgelopen dagen / uren / min/ sec. de revue gepasseerd zijn.....maar we zullen zien....alle tijd

Link naar reactie
Ik ben zelf nog wat aan het twijfelen wat ik ga rijden, een z3, Boxster of misschien een z4. Ben benieuwd wat jullie nou zouden kiezen.
Ik zal wel weer wat over me heen krijgen maar wanneer je keuze is tussen een Z4 en een Boxster dan sta ik daar vrij neutraal bij want ik vind ze beiden wat te koud. Dan kun je net zo goed een 350Z kopen imho.

Helaas worden er momenteel weinig autos gemaakt die nog wat emotie oproepen en in jou prijsklasse (nu en nieuw dan) dan blijf ik hangen bij TVR, Corvette en Donkervoort maar die zijn natuurlijk ook niet allemaal even praktisch en/of goed.

Dus is eigenlijk een Z3M de enige optie voor mij die én emotie oproept én kwalitatief goed is maar van een aantal jaren terug zijn er meer mooie bakken gemaakt (zelfs in Japan! Skyline, NSX).

Link naar reactie
Je hebt nu waarschijnlijk naar de gewone 968 gekeken. Kijk nu voor de gein eens naar de 968 Club Sport. Deze auto was goedkoper als zijn broertje maarrrrr wel een stuk lichter...

Ik had ze allebei bekeken, maar de autoweek Carbase geeft voor de 968 en de 968CS dezelfde waardes (klopt niet helemaal): check het hier (hoop dat die link ook voor jullie werkt) Enige verschil is de prijs idd. Scheelt 12.000 euro!

Op marktplaats overigens alleen maar "968ers" zonder de "CS".

Zou je wel weer voor een coupe gaan? Ik neem aan dat Piet-Hein een roadster/cabrio wil.

Link naar reactie
Ik had ze allebei bekeken, maar de autoweek Carbase geeft voor de 968 en de 968CS dezelfde waardes (klopt niet helemaal): check het hier (hoop dat die link ook voor jullie werkt) Enige verschil is de prijs idd. Scheelt 12.000 euro!

Op marktplaats overigens alleen maar "968ers" zonder de "CS".

Zou je wel weer voor een coupe gaan? Ik neem aan dat Piet-Hein een roadster/cabrio wil.

Ik zou denk ik wel weer voor een QP gaan ja...mede uit praktisch oogpunt maar ook omdat ik deze veelal mooier vind.

Tja de CS is een stuk spartaanser als de gewone...maar toch een stuk exclusiever en bruter IMHO !

Link naar reactie
Wil je een eerlijk oordeel :drank:

Die heb je zojuist met bovenstaand antwoord al gegeven :schater:

Ach ik kijk gewoon naar meerdere auto's...naar alle waarschijnlijkheid zal de keuze hier toch niet opvallen omdat ik toch wel weer graag voor 6 Cil. of meer ga...

Link naar reactie

Ik ga uiteraard voor een cabrio, ik sta open voor suggesties, dus doe een gooi. Wel twijfel ik nog heel erg tussen de Z3 en de Boxster en misschien nog de Z4 maar die spreekt me minder aan dan die andere 2. Aangezien het mijn eerste auto word, en ik heel erg lang heb gespaard wil ik de juiste keuze maken en tussen deze 2 of 3 auto's is dat behoorlijk moeilijk.

ps: mijn limiet is 15000 euro, en de auto mag uit het buitenland komen.

Link naar reactie
ps: mijn limiet is 15000 euro, en de auto mag uit het buitenland komen.
Streep de boxster dan maar door heb je niet voor dat geld, en een :rolleyes: kan je ook vergeten. Ga voor een Z3 2.8 kun je een mooie voor kopen en als beginnend automobilist meer dan voldoende power :unsure:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.