Ga naar inhoud

Veerpootbruggen M modellen


Z3emmer

Aanbevolen berichten

wie-o-wie heeft een Wiechers Racing veerpootbrug gemonteerd? ben benieuwd naar de ervaringen...

het gaat om dit type:

Wiechers-Racing-Line-BMW-Z3.JPG

is dit het 'nieuwe type'? zie hier en daar opmerkingen over oud en nieuw type, wie weet er meer van af?

Link naar reactie

De oude versie heeft twee gewrichtspunten tussen de stang en veerpootplaten. (tenminste, bij de 4 cilinders) Hier kan enige speling in zitten, en dan zou het effect van een VP brug vervallen. Er zijn schijnbaar mensen met een zeer uitzonderlijk talent die dit verschil kunnen merken.

De nieuwe versie kent geen gewrichten.

Link naar reactie

Ik heb goede ervaringen met die wiechers Racing veerpootbrug. Hij past perfect en je merkt het ook terug in de wegligging (strakker). Enige nadeel vind ik dat hij lichtjes tegen de binnenbekleding van de motorkap schuurt.

Volgens mij is die opmerking van het 'nieuwe' type alleen van toepassing op de Wiechers Staal uitvoering met die twee ronde buizen. Een duitse Z3 fan had daar extra lagerbusjes (de zgn. "hanseman hulsen") voor gedraaid die de speling op moesten heffen op de ver uit elkaar staande scharnierpunten.

Link naar reactie

dank voor de reacties, erg nuttig topic dit voor iedereen die op zoek gaat en via het web gaat shoppen. Het is uiteindelijk toch onderstaande geworden... schotels vallen mooi over veerpoten! en nu eventjes geduld hebben tot het zo ver is dat ie geleverd wordt...

veerpootbrugvn2.jpg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

bij Racing.de a EUR 169,-

20643_0.jpg20643_1.jpg

20643_2.jpg20643_8.jpg

* Modell 2008 - modifiziertes Design

* optimal dimensioniertes Profil / Grundplatten

* gezogenes Aluminium-Hohlkammerprofil in hochglänzender Optik

* CNC-gefräste Grundplatten und Halter

* graviertes Logo

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
Aangezien ik zelf niet zo handig ben, tenminste niet met auto's, vroeg ik me af wie deze veerpootbruggen kan leveren én plaatsen?

Ik zie regelmatig de naam Ruud en/of Roodkapje voorbijkomen maar kan er verder niet echt info over vinden..

Ruud (Roodkapje) kan dit inderdaad voor je regelen.

Zijn website :

AVVR

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Hoewel ik er beperkt ervaring mee heb, zegt mijn boerenverstand dat een strut brace vooral een toegevoegde waarde heeft in een cabrio. In een coupe is de toegevoegde waarde veel minder.

Of zijn er ervaringsdeskundigen die een strut brace in een Z3 Coupe wel een belangrijke verbetering vinden?

Link naar reactie

Ik heb er wel eentje laten monteren en ik vind het een verbetering, minder zoekerig, minder last van spoorvorming en ach voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb hem bij Roodkapje gekocht en laten monteren.

Link naar reactie

Ik heb er wel eentje laten monteren en ik vind het een verbetering, minder zoekerig, minder last van spoorvorming en ach voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb hem bij Roodkapje gekocht en laten monteren.

Dank voor de tip!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Emi, ik heb er een van innoparts. Ik merk er eigenlijk helemaal niks van. Wat theo zegt dat ie minder last heeft van spoorvorming, heb ik nog wel een beetje last van maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn 19 inch velgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.