Ga naar inhoud

Veerpootbruggen M modellen


Z3emmer

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben supertevreden met de :birthday: maar toch ook stiekem aan het kijken naar wat upgrades. Op het forum staat er al veel en op het net nog meer over de veerpootbrug/domstrebe/strut brace. Aangezien ik voor mijzelf al het een en ander uitgezocht heb (inclusief actuele prijzen), misschien ook wel leuk om hier te posten. Vandaar!

Verschillende merken/typen:

Bavarian Autosport EUR 152 (USA)

Dinan Strut Brace EUR 270 (USA)

Eibach Domstrebe EUR ?? (DE)

Hiop Tech EUR ?? (USA)

HMS Strut Brace EUR 175 (USA)

Racing Domstrebe EUR 109 (DE)

Racing Dynamics EUR 152 (USA)

Strong Strut Steel EUR 213 (USA)

Strong Strut Alloy EUR 260 (USA)

Wiechers Staal EUR 92 (DE)

Wiechers Alu EUR 138 (DE)

Wiechers Racing EUR 144 (DE)

Wiechers Racing Carbon EUR 277 (DE)

Van de Hamann veerpootbrug kon ik zo 1-2-3 nog niets terugvinden.

De fotoos:

bavarianautosportcc3.jpg

Bavarian Autosport

dinanan6.jpg

Dinan Strut Brace

hiopracetechai9.jpg

Hiop Tech

hmszn0.jpg

HMS Strut Brace

aangepast door Rob
Geplaatst:
:birthday: ik dank u zeer. Was namelijk ook al voorzichtig aan het kijken.
Geplaatst:

Dan heb je nog de Cosmos Racing en een heleboel goedkopere meuk (waaronder die van mij) van rond 10 - 15 euro :wave:

Geplaatst:
Dan heb je nog de Cosmos Racing en een heleboel goedkopere meuk (waaronder die van mij) van rond 10 - 15 euro :wave:

Geadviseerde verkoopprijs, bij de betere vakhandel. En inclusief BTW, uiteraard.

Zonder gein, je hebt 'm voor die prijs van ebay o.i.d.??

Geplaatst:

Marktplaats.......... geen gein.

Zo heb ik verschillende gevonden, nieuw, D&W he Tony? :schater: Wat was ie? 15 euro toch?

Geplaatst:
Marktplaats.......... geen gein.

Zo heb ik verschillende gevonden, nieuw, D&W he Tony? :schater: Wat was ie? 15 euro toch?

Yep, €15,00, maar ik wilde hem zo graag dat ik gelijk€20,00 bood.( nog weinig) :schater:

Geplaatst:

Ruud (Roodkapje voor de onwetende), verkoopt die op het plaatje met "racing24.de" erop.

In mijn ogen een erg mooi ding! (ookal heb ik zelf een Wiechers)

Geplaatst:

Mooi overzicht. Zit er zelf ook aan te denken om om er een tussen te zetten.

Wel grote prijsverschillen. Komt dat doordat er duidelijke kwaliteitsverschillen tussen die dingen zijn of kan er in principe net zo goed een tentstok tussen worden gezet?

Geplaatst:
Mooi overzicht. Zit er zelf ook aan te denken om om er een tussen te zetten.

Wel grote prijsverschillen. Komt dat doordat er duidelijke kwaliteitsverschillen tussen die dingen zijn of kan er in principe net zo goed een tentstok tussen worden gezet?

Volgens mij zijn er heel wat van prima kwaliteit. Een afrader is een "stalen" veerpootbrug. Bij een aanrijding in één van de fronflanken zal deze zoveel kracht naar de andere kant overbrengen dat de hele auto ontzet raakt.

Een aluminium buigt af scheurt in dit soort situaties iets eerder.

Geplaatst:
Volgens mij zijn er heel wat van prima kwaliteit. Een afrader is een "stalen" veerpootbrug. Bij een aanrijding in één van de fronflanken zal deze zoveel kracht naar de andere kant overbrengen dat de hele auto ontzet raakt.

Een aluminium buigt af scheurt in dit soort situaties iets eerder.

Iedere veerpootbrug Zal de krachten in geval van een aanrijding 'doorduwen', even niet aan denken.

Staal Zal Zeker Zwaarder Zijn.

Dit is ook een mooie maar wist ik maar van wie deZe was...

veerbrugtb4.jpg

Geplaatst:

Juist Frido..... bij een aanrijding zal elke veerpootbrug veel schade aan de uitlijning van het chassis veroorzaken.

De verschillende materialen zijn alleen maar voor de gewichts freaks en aangezien we allemaal racers zijn waar elk grammetje telt :rolleyes: pfffff.... uiteindelijk maakt het voor ons dagelijkse mooiweer rijders geen ruk uit wat je neemt, het is maar hoe veel je op een merk cq uitvoering g@.lt.

Geplaatst:
Dit is ook een mooie maar wist ik maar van wie deZe was...

Dies van BFP en zover ik kon vinden alleen bechikbaar voor de E46 series. Kost ongeveer EUR 305

LINKJE: http://store.nexternal.com/shared/StoreFro...et=products.asp

Uit alle genoemde types heb ik de volgende opties gedistilleerd:

1. Dinan

2. Strong Strut Alloy

3. Wiechers Racing

De Dinan vind ik er echt super uitzien, goede kwaliteit en wordt mooi gemonteerd. De Strong Strut ziet er kwalitatief ook erg strak uit. Beide moeten van over de oceaan komen en worden dan relatief duur. De Wiechers Racing is een goed alternatief. Er blijven nog wel twee vragen over;

- Heeft iemand ervaring met een van bovengenoemde veerpootbruggen mbt het schuren tegen de binnenbekleding van de motorkap?

- Er waren een aantal spookverhalen rond over scheuren in/langs de veerpoottorens door het monteren van een veerpootbrug. Ik kan mij voorstellen dat het chassis de krachten nu anders gaat opvangen en verdelen, maar niet dat het zulke extreme vormen aan kan nemen. Zijn er ervaringsdeskundigen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Geplaatst:

Alleen ervaring met de Wiechers Racing geen probleem tot nu toe :rolleyes:

Voor de mannen met een S54 ff opletten deze hebben wat meer plaats nodig en hier passen dus niet alle domstrebes, de racing als je hem een beetje schuin draait dus wel :nono:

Geplaatst:

Bij mijn weten hebben de Wiechers en de D&W totaal geen problemen met schuren........ de ACS vast ook niet. Strongstrut is hier bij mijn weten nog niet voorgekomen, de Engelsen hebben deze allemaal via groeps inkopen besteld. Ook geen issues daar.

Geplaatst:
Bij mijn weten hebben de Wiechers en de D&W totaal geen problemen met schuren........ de ACS vast ook niet.

De veerpootbruggen die ik wel eens Zie van SchnitZer weet ik niet op waarde te schatten.

Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat ACS die Zelfs nooit in het programmen heeft opgenomen omdat het niet Zou passen.

Waarom passen al die andere dan wel, en die wat op eBay e.d. worden aangeboden, Zijn dat imitatie's of prototypes ???

Weet jij meer Piérre ?

Geplaatst:

Na jullie reacties ben ik eruit; Ik ga binnenkort eens achter de Wiechers Racing domstrebe aan.

Geplaatst:
De veerpootbruggen die ik wel eens Zie van SchnitZer weet ik niet op waarde te schatten.

Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat ACS die Zelfs nooit in het programmen heeft opgenomen omdat het niet Zou passen.

Waarom passen al die andere dan wel, en die wat op eBay e.d. worden aangeboden, Zijn dat imitatie's of prototypes ???

Weet jij meer Piérre ?

Ja Nep, Schnitzer heeft AFAIK geen domstrebe voor de Z3 in het programma (gehad)

Helaas komen er van Schnitzer steeds meer nepprodukten op de markt, vanaf de type 4 velg is het hier ook met de velgen raak zelfs de type 3 velg zie ik al op de amerikaanse markt :angry:

Geplaatst:

Anyway........... is niet specifiek een veerpootbrug voor de M, maar voor elke 6 cylinder... (waar bij de S50 ook de veerpootbrog voor een 4 cylinder past)

Geplaatst:
Anyway........... is niet specifiek een veerpootbrug voor de M, maar voor elke 6 cylinder... (waar bij de S50 ook de veerpootbrog voor een 4 cylinder past)

Zo past op de M52 (TU) ook de veerpootbrug van een 4cyl.

Geplaatst:

OK zijn we daar ook weer uit, kan ik weer met een gerust hart gaan slapen straks :angry:

Die wist ik nog niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.