Ga naar inhoud

SPAM probleem


(S)toploss

Gasten toegestaan?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Gasten toegestaan?

    • Ja hoor, geen problemen mee.
      19
    • Weg ermee, alleen nog maar geregistreerde members toegestaan.
      49


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bijna dagelijks komt er nu spam op het forum. Waarom niet gewoon alleen geregistreerde gebruikers laten posten? Ben je er in een keer vanaf.

  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Bijna dagelijks komt er nu spam op het forum. Waarom niet gewoon alleen geregistreerde gebruikers laten posten? Ben je er in een keer vanaf.

Is inderdaad al eerder voorgesteld en ik vraag me eigenlijk ook af waarom dat niet als zodanig wordt ingesteld. Want inderdaad; je lost het probleem er in één keer mee op. Bovendien voorkom je ook dat mensen even snel een vraag intikken zonder zich te registreren. En daar maken we Rob (en vele anderen) ook weer blij mee :rolleyes:

Geplaatst:

Ik denk dat het niets oplost vwb de spam. :wave:

Achter spam zitten software modules die gewoon namen en login's aanmaken !?! :rolleyes:

Lijken dus gewoon aangemelde members !!! :wave:

Lastig te bestrijden ! ;)

Geplaatst:
Ik denk dat het niets oplost vwb de spam. :wave:

Achter spam zitten software modules die gewoon namen en login's aanmaken !?! :rolleyes:

Lijken dus gewoon aangemelde members !!! :wave:

Lastig te bestrijden ! ;)

Je kunt toch een code genereren die voor de robot onleesbaar is waardoor alleen een echte gebruiker kan registreren?

Geplaatst:
Je kunt toch een code genereren die voor de robot onleesbaar is waardoor alleen een echte gebruiker kan registreren?

Ik weet alleen dat het slimme jongens/meiden zijn die de spam software engines ontwerpen !!! :rolleyes:

Net als die DWAZEN die virussen ontwerpen !!!! :wave:

Geplaatst:
Ik denk dat het niets oplost vwb de spam. :wave:

Achter spam zitten software modules die gewoon namen en login's aanmaken !?! :rolleyes:

Lijken dus gewoon aangemelde members !!! :wave:

Lastig te bestrijden ! ;)

Je lost inderdaad niet alles op, maar alle beetjes helpen en dit is een vrij eenvoudig te realiseren stap. Gelukkig valt het nog relatief mee met spam, maar ik heb een site in beheer waar een gastenboek op stond waar ongeveer 50 spam berichten per dag verschenen.

Oplossing met een voor robots onleesbaar image waaruit de zichzelf registrerende bezoeker een aantal characters moet overtikken werkt erg goed om de 'slimmere' spam robots (zoals de software wordt genoemd) te blocken, maar het moet wel 'even' in het forum gebakken worden en dat kost best ff tijd.

Kunnen we anders niet heel nobel een oproep op de eerste pagina doen: gelieve geen spam te plaatsen! :wub:

Geplaatst:

Discussie is al eerder gevoerd:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=2989

Ivo's opzet:

Nee hoor, als deze poll lijkt te beslissen dat GUESTS geen postrechten "verdienen", dan zal ik e.e.a. aanpassen.

Reden om ze nu wel dat recht te geven is om de drempel zo laag mogelijk te houden. En om te voorkomen dat we heel veel leden krijgen met maar 1 post dry.gif

GUESTS kunnen op dit moment niet in de DHZ lounge en geen attachements enzo posten. Dat zijn momenteel de enige beperkingen.

Geplaatst:

misschien moeten we de strategie herzien, we zijn weer een jaartje verder.

Nieuwe poll?

Geplaatst:

Mijn idee, ik verwacht wel een redelijk aantal stemmen van jullie, en niet 5 tegen 8 ofzo. Bij 50/50 laat ik de moderators beslissen.

Geplaatst:
misschien moeten we de strategie herzien, we zijn weer een jaartje verder.

Nieuwe poll?

Goed idee inderdaad. En inderdaad; wel ff stemmen allemaal, anders is het verloren moeite van Ivo om een poll te openen.

Geplaatst:

Ik zie veel aktieve gebruikers maar weinig stemmen. Kom op het is toch ons bier eh.. forum

Geplaatst:

Ik stem ook VOOR alleen members!!

Geplaatst:

Ik stem voor dat een ieder kan posten kan geen reden bedenken waarom een gast niet mag/kan posten.Het gaat al jaren goed zo en de laagdrempeligheid is een mooi ding.

Geplaatst:
Ik stem voor dat een ieder kan posten kan geen reden bedenken waarom een gast niet mag/kan posten.Het gaat al jaren goed zo en de laagdrempeligheid is een mooi ding.

ik denk dat jij bevooroordeeld bent tov laagdrempeligheid :thumbup:

Geplaatst: (aangepast)

Schop, want graag jullie mening in de poll!

Ik ben voor registratie, pas daarna volledige toegang en mogelijkheid te kunnen posten.

aangepast door Rob
Geplaatst:

allemaal stemmen! :drank:

Geplaatst:

Ik ben dan nog wel niet zo lang hier, maar het is toch redelijk vanzelfsprekend geworden dat je je moet registreren om te kunnen posten op fora. Als het ook om lezen gaat, zoals veelal bij onze oosterburen, dan zou ik wel tegen zijn.

Geplaatst:
Ik stem voor dat een ieder kan posten kan geen reden bedenken waarom een gast niet mag/kan posten.Het gaat al jaren goed zo en de laagdrempeligheid is een mooi ding.
x2 ik mag wel oppassen, straks denkt iedereen dat Huub 2 broers heeft :drank::wave:
Geplaatst:

Houd de drempel laag is mijn motto. Het is al moeilijk genoeg mensen op de fora te krijgen, kan Ivo zich nog wel herinneren toen we hier begonnen :drank:

Nooit je principes verloochenen :wave:

Geplaatst:
Houd de drempel laag is mijn motto. Het is al moeilijk genoeg mensen op de fora te krijgen, kan Ivo zich nog wel herinneren toen we hier begonnen :drank:

Nooit je principes verloochenen :wave:

Ik bespeur dat de meeste members voor zijn en de meeste mod's tegen. Interessant. Dit forum heeft overigens geen moeite om bezoekers te krijgen. Je moet juist blij zijn dat je je MAG registreren. :D

Geplaatst:

Heb ook gestemd. Kom ook wel eens op fora dat ik denk ff een simpel vraagje maar soms kun je niets zoeken en niets posten en ga je maar weer verder. Dan is het me op dat moment nog teveel moeite om member te worden omdat je niet kan inschatten hoe het er daar aan toe gaat.

Vind het op het moment nog meevallen met de spam en de mods zijn er meestal vlot bij.

Voor nu zeg ik dus vrijhouden maar wellicht denk ik hier over een jaar heel anders over.

Geplaatst:
Heb ook gestemd. Kom ook wel eens op fora dat ik denk ff een simpel vraagje maar soms kun je niets zoeken en niets posten en ga je maar weer verder. Dan is het me op dat moment nog teveel moeite om member te worden omdat je niet kan inschatten hoe het er daar aan toe gaat.

Vind het op het moment nog meevallen met de spam en de mods zijn er meestal vlot bij.

Voor nu zeg ik dus vrijhouden maar wellicht denk ik hier over een jaar heel anders over.

Eindelijk ben ik het met je eens Edwin :lol: , na al die rare opmekingen over deZ3Qp

heb ik er nog over nagedacht om een plaatsje voor je te reserveren in het Delta hospitaal in R'dam. :thumbup: ;)

Spycke

Geplaatst:
Houd de drempel laag is mijn motto. Het is al moeilijk genoeg mensen op de fora te krijgen, kan Ivo zich nog wel herinneren toen we hier begonnen :thumbup:

Nooit je principes verloochenen :lol:

We zijn het weer eens Pierre............. ;)

Moet geen gewoonte worden ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.