Ga naar inhoud

SPAM probleem


(S)toploss

Gasten toegestaan?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Gasten toegestaan?

    • Ja hoor, geen problemen mee.
      19
    • Weg ermee, alleen nog maar geregistreerde members toegestaan.
      49


Aanbevolen berichten

o ja: het forum heeft (al een tijdje) een patch nodig, die waarschijnlijk het spam probleem op een andere manier kan verhelpen. Maar ik zit ff met mijn tijd :wave:

Bedankt Ivo. Was niet de bedoeling om je uit vakantie te halen, maar ik wist niet beter... :kisstogether:

Die patch zou ook nog wel wat kunnen helpen. Als je een vakantie admin nodig hebt dan zeg je het maar..

prettige vakantie verder.....met je 35 graden. Als we hier de 23 halen hebben we een topdag :angry: (jaloerrsssss)

Link naar reactie
  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het meest aantal gebruikers online was 125 op 24 Jun 2007, 18:34

heeft dit ook met de SPAM-explosie te maken?

;) p.s. nog een post en we zitten aan de 110.000

en de eer is voor michaelZzZ :sleepy:

Link naar reactie
  • 3 weken later...
berichten / topics plaatsen is voor Guests vanaf heden uitgeschakeld.

Reden: enorme toename Spam berichten

mmm... :rolleyes: hoe kan dit baggerbericht (open de link maar niet):

Hi man, i like this

site> link verwijderd

:-)

dan in dit topic verschijnen?

:thumbup:

aangepast door Rob
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Bijna dagelijks komt er nu spam op het forum. Waarom niet gewoon alleen geregistreerde gebruikers laten posten? Ben je er in een keer vanaf.

niet dus...

spam1.jpg

spam2.jpg

en er zijn er nog meer. ongeveer 38, vanaf 12 april.

Link naar reactie

blijkbaar is er weer een fijne exploit losgelaten. Om dit soort grappen te voorkomen is een update van de forumsoftware nodig en dat is een hele fixe klus, waar ik niet zo 123 tijd voor heb.

Ik zal kijken of de 'users' uit een bepaalde IP range komen en die op de blocklist gooien.

Tot die tijd blijft het even bij users en hun berichten verwijderen. Op slot gooien of editten heeft niet zo heel veel zin, en is alleen nog maar meer werk. Meestal vallen de spammers wel op en gooi ik in een keer de hele user eruit.

edit: done. Afscheid genomen van ongeveer 35 oost-europeesche en russische vrienden en het gemeenschappelijke IP bereik geblocked.

Link naar reactie
edit: done. Afscheid genomen van ongeveer 35 oost-europeesche en russische vrienden en het gemeenschappelijke IP bereik geblocked.

Top :sleepy: doe ik hier een lekker biertje! (gewoon uit Brabant, dat dan weer wel) :thumbup:

Link naar reactie
Om dit soort grappen te voorkomen is een update van de forumsoftware nodig en dat is een hele fixe klus, waar ik niet zo 123 tijd voor heb.

Er is gratis forum hosting beschikbaar, waar de upgrades voor je uitgevoerd worden. Er zit ook standaard een captcha in de registratie-module, om mass/automated-registration en (daardoor veel) SPAM te voorkomen.

De grote klus zou het omhangen van de huidige 170.000 posts van het een naar het ander zijn. :thumbup:

Link naar reactie
Er is gratis forum hosting beschikbaar, waar de upgrades voor je uitgevoerd worden. Er zit ook standaard een captcha in de registratie-module, om mass/automated-registration en (daardoor veel) SPAM te voorkomen.

De grote klus zou het omhangen van de huidige 170.000 posts van het een naar het ander zijn. :thumbup:

phpBB is zeer goede OpenSource forum software. Dat is waar de freeforums op is gebaseerd. Ik heb even vlug op het forum van phpbb gekeken en er zijn al diverse converters beschikbaar. Dus het converteren moet te doen zijn.

Waar ik meer huiverig voor ben is het gebruik van freeforums. Ik kan nergens vinden hoe zij hun geld verdienen. Met als gevolg dat het risico bestaat dat zij een keer stoppen en dat je al je forumdata kwijt bent. Dus het is leuk voor een kleine vereniging of zo, maar ik denk dat het forum iets te groot is om dat risico te lopen.

Link naar reactie
phpBB is zeer goede OpenSource forum software.

Goed om de mening van een expert te horen, dankjewel :thumbup:

Waar ik meer huiverig voor ben is het gebruik van freeforums. Ik kan nergens vinden hoe zij hun geld verdienen. Met als gevolg dat het risico bestaat dat zij een keer stoppen en dat je al je forumdata kwijt bent. Dus het is leuk voor een kleine vereniging of zo, maar ik denk dat het forum iets te groot is om dat risico te lopen.

Die mening deel ik. Ik denk dat het ook een geval zou zijn van goede, open source, forum software gebruiken, die regelmatig ge-update wordt. En dan de hosting ergens zelf onderbrengen, in een hostingcentrum.

Link naar reactie
phpBB is zeer goede OpenSource forum software. Dat is waar de freeforums op is gebaseerd. Ik heb even vlug op het forum van phpbb gekeken en er zijn al diverse converters beschikbaar. Dus het converteren moet te doen zijn.

Waar ik meer huiverig voor ben is het gebruik van freeforums. Ik kan nergens vinden hoe zij hun geld verdienen. Met als gevolg dat het risico bestaat dat zij een keer stoppen en dat je al je forumdata kwijt bent. Dus het is leuk voor een kleine vereniging of zo, maar ik denk dat het forum iets te groot is om dat risico te lopen.

:smart:

phpBB is een drama als fora groot worden. Met name wat zoeken betreft. Lekker zo laten.

Link naar reactie
:smart:

phpBB is een drama als fora groot worden. Met name wat zoeken betreft. Lekker zo laten.

Mee eens. Bovendien betaald Ivo gewoon voor de software en is het een goed pakket (en denken we te weten hoe het werkt..). Op zich moet het updaten ook niet zo groot werk zijn, maar Ivo's ervaring is dat er meestal wel iets flink tegenzit waardoor er rollbacks gedaan moeten worden.

Bovendien zit er een versie 3 aan te komen (we hebben nu 2.2.1) en dat is altijd een beter moment om een grote stap te maken.

Hosting wordt bij Ivo's toko gedaan, en zou zowel bij mij als diverse anderen leden kunnen. Behoeft dus ook geen verandering.

Link naar reactie

Wat heeft de forum software trouwens met spam te maken? Denkt men nou echt dat phpBB geen spam kent? Het zou wel handig zijn als sommige moderators hele posts kunnen deleten ipv alleen maar aanpassen.

No offence maar Superduper, Ivo en Sledgehammer zijn de enige die dit kunnen, maar die zijn tegenwoordig zelden tot nooit meer op het forum.

Link naar reactie
Wat heeft de forum software trouwens met spam te maken? Denkt men nou echt dat phpBB geen spam kent?

phpBB heeft in ieder geval een captcha in de aanmeldmodule, zodat er geen/minder makkelijk geautomatiseerd aanmaken van accounts gevolgd door het plaatsen van spamberichten meer gedaan kan worden. Als de laatste versie van onze huidige forumsoftware ook zoiets heeft, dan zou dat iig al schelen

Het zou wel handig zijn als sommige moderators hele posts kunnen deleten ipv alleen maar aanpassen.

Dat zou zeer zeker schelen en is natuurlijk helemaal snel realiseerbaar. :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.