Ga naar inhoud

Hoe poets ik de auto...


bridders

Aanbevolen berichten

Vreemd ik heb er meestal een maandje of 4 a 5 profijt van.

Daarna boost ik hem nog een keertje op en om het half jaar een goede poets beurt dus eigenlijk maar twee keer per jaar goed poetsen.

Wat voor wax gebruik je vloeibaar ,creme of vast.

Hoeveel waxlagen heb je er op gezet.

En deze ook eerst laten curen (opdrogen).

En wat voor car shampoo gebruik je.

Want volgens mij is hij gewoon weg gewassen en of er nooit goed opgezet. :thumbup:

Ik zet er zelf altijd een laagje of 3 wax op. (let op zeer dun aanbrengen)

Zodat ik zeker weet dat ik alles minimaal twee maal er onder heb zitten.

En drie dunne laagjes wax zijn beter dan 1 laag te dik aangebrachte wax.

Auto heb ik gewassen met Meguiars NXT Generation Car Wash, en de vloeibare wax gebruikt (1 laag, Deep Crystal Wax Liquid Step 3).

Maar het probleem zit 'm waarschijnlijk in de laagdikte: te dik en niet lang genoeg gedroogd.

Gelukkig hebben we deze maand nog een aantal vrije dagen, nog maar 'ns proberen dus.

Komende week gaat 'ie eerst naar de Restyler voor wat parkeerdeukjes en steenslag van de vorige eigenaar.

Link naar reactie
  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

nee eerder de voorbehandeling!! net als een spuiter!! kan nog zo goed zijn de voorbehandeling niet blijft het lakwerk ook slecht!! maar luister naar een echte poetser zoals jullie hier 1 ( car en shine )?? hebben en ga niet lopen klooien met al die slechte producten!! goedkoop is duurkoop en hij is veel te goedkoop maar heeft passie voor zijn vak. de meeste poetsers die ik ken werken daar niet voor en terecht!! En onthou poetsen is een vak! ja en zelf Focwa ondersteunt !!

Auto heb ik gewassen met Meguiars NXT Generation Car Wash, en de vloeibare wax gebruikt (1 laag, Deep Crystal Wax Liquid Step 3).

Maar het probleem zit 'm waarschijnlijk in de laagdikte: te dik en niet lang genoeg gedroogd.

Gelukkig hebben we deze maand nog een aantal vrije dagen, nog maar 'ns proberen dus.

Komende week gaat 'ie eerst naar de Restyler voor wat parkeerdeukjes en steenslag van de vorige eigenaar.

Link naar reactie

joh, je moet gewoon een afspraak bij mij maken, dan ben je van al die ellende af :fiew:

volgens mij is het probleem dat veel commerciele producten zeggen wat ze doen (puur voor de verkoop), maar het uiteindelijk toch niet doen :unsure: en dan is het inderdaad uiteindelijk duurkoop.

en voor watbetreft dat ik veel te goedkoop ben, normaliter vragen wij 210 euro voor de lakverzegeling, dit omdat er nogal concurentie is in de omgeving, en wij gaan gewoon voor de kwaliteit, en die moet goed zijn en blijven, aan produktiewerk heb je niks, dan ga je steken laten vallen.

Wij hebben gewoon van onze hobby ons werk gemaakt :thumbup:

150 euro is de forum prijs, omdat wij ook willen dat jullie auto's er met een hoog blinkgehalte bij rijden :fiew:

Link naar reactie

zeg nog te goedkoop!! Is de prijs van 1 component!! ben op zoek naar mensen met een passie voor hun vak maar wel je prijzen omhoog!! maar kom wel een keer langs kunnen we het over hebben en wat je hier doet blijven doen

joh, je moet gewoon een afspraak bij mij maken, dan ben je van al die ellende af :fiew:

volgens mij is het probleem dat veel commerciele producten zeggen wat ze doen (puur voor de verkoop), maar het uiteindelijk toch niet doen :unsure: en dan is het inderdaad uiteindelijk duurkoop.

en voor watbetreft dat ik veel te goedkoop ben, normaliter vragen wij 210 euro voor de lakverzegeling, dit omdat er nogal concurentie is in de omgeving, en wij gaan gewoon voor de kwaliteit, en die moet goed zijn en blijven, aan produktiewerk heb je niks, dan ga je steken laten vallen.

Wij hebben gewoon van onze hobby ons werk gemaakt :thumbup:

150 euro is de forum prijs, omdat wij ook willen dat jullie auto's er met een hoog blinkgehalte bij rijden :fiew:

Link naar reactie
joh, je moet gewoon een afspraak bij mij maken, dan ben je van al die ellende af :fiew:

volgens mij is het probleem dat veel commerciele producten zeggen wat ze doen (puur voor de verkoop), maar het uiteindelijk toch niet doen :unsure: en dan is het inderdaad uiteindelijk duurkoop.

en voor watbetreft dat ik veel te goedkoop ben, normaliter vragen wij 210 euro voor de lakverzegeling, dit omdat er nogal concurentie is in de omgeving, en wij gaan gewoon voor de kwaliteit, en die moet goed zijn en blijven, aan produktiewerk heb je niks, dan ga je steken laten vallen.

Wij hebben gewoon van onze hobby ons werk gemaakt :thumbup:

150 euro is de forum prijs, omdat wij ook willen dat jullie auto's er met een hoog blinkgehalte bij rijden :fiew:

Klinkt aantrekkelijk, maar in mijn geval komt er een tank benzine boven op, in totaal toch weer € 210,-

Link naar reactie

Doen en verbannen die producten!!!

dat is zeer zeker de moeite waard, geloof me. er zin er geweest die bijna 2 tanken benzine kwijt waren, of maar liefst al 4 keer geweest zijn vanuit het verre noorden, want de koffie is gewon te lekker bij ons, en Maastricht te gezellig :thumbup:
Link naar reactie

Je Z naar Reggie en Emanuel brengen is zeker een goede investering in de categorie "minder poetsen en meer rijden" :thumbup:

Afhankelijk van waar je woont is Hoensbroek idd verder rijden, maar er gewoon een dagje van maken, het NS station kon niet dichter bij liggen!

Link naar reactie
Auto heb ik gewassen met Meguiars NXT Generation Car Wash, en de vloeibare wax gebruikt (1 laag, Deep Crystal Wax Liquid Step 3).

Maar het probleem zit 'm waarschijnlijk in de laagdikte: te dik en niet lang genoeg gedroogd.

Gelukkig hebben we deze maand nog een aantal vrije dagen, nog maar 'ns proberen dus.

Komende week gaat 'ie eerst naar de Restyler voor wat parkeerdeukjes en steenslag van de vorige eigenaar.

Vloeibare wax met carnauba ?????.

Oke Ik denk dat je een andere wax moet kopen.

Ik hou het meestal op vaste waxen zoals dodojuce en poorboys.

Deze zijn beter te doseren en echt het kost wel wat maar je kan gemakkelijk 20x je auto in de wax zetten.

Dus kost het echt niet veel als je het per poetsbeurt berekend.

En je kan hem natuurlijk ook profesioneel laten poetsen.

Maar ik vind ik zelf te leuk om het uit te besteden.

En je ontdekt zelf waar steenslag zit deukjes krassen en eventueel roest.

Zodat je hiervoor de juiste maatregelen kan nemen.

Als je wilt lezen hoe je een auto moet wassen en onderhouden hier een linkje.

http://forum.carclean.nl/default.aspx?g=topics&f=13

Hier kan je uren lezen how to do your presious.

Link naar reactie

carnauba wax moet je op je brood smeren!!! of te wel swiss wax!!! echt dit spul kun je eten maar Sonja bakker zou er niet blij mee zijn!! Vette poets!! ik betaal geen 300 voor mijn beleg op brood!!

Vloeibare wax met carnauba ?????.

Oke Ik denk dat je een andere wax moet kopen.

Ik hou het meestal op vaste waxen zoals dodojuce en poorboys.

Deze zijn beter te doseren en echt het kost wel wat maar je kan gemakkelijk 20x je auto in de wax zetten.

Dus kost het echt niet veel als je het per poetsbeurt berekend.

En je kan hem natuurlijk ook profesioneel laten poetsen.

Maar ik vind ik zelf te leuk om het uit te besteden.

En je ontdekt zelf waar steenslag zit deukjes krassen en eventueel roest.

Zodat je hiervoor de juiste maatregelen kan nemen.

Als je wilt lezen hoe je een auto moet wassen en onderhouden hier een linkje.

http://forum.carclean.nl/default.aspx?g=topics&f=13

Hier kan je uren lezen how to do your presious.

Link naar reactie
carnauba wax moet je op je brood smeren!!! of te wel swiss wax!!! echt dit spul kun je eten maar Sonja bakker zou er niet blij mee zijn!! Vette poets!! ik betaal geen 300 voor mijn beleg op brood!!

Met deze klei hoef je nooit meer te poetsen

semtex.jpg

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

http://amk-autoverzorging.nl/

Er zijn diverse merken in de handel en ieder merk heeft zijn topper.

Voor het waxen en detailen gebruik ik Meguiars.

Maar voor het interieur is voor mij swiss vax de beste.

De wielen staan in de Rimwax van Smartwax.

Ik heb vandaag de binnenzijde van de motorkap en kofferdeksel met Meguiars ultimate Wash & Wax Anyware behandeld

het leverde een zijde glanzend resultaat op .

Mijn buitenslapers wax ik 2 maal per jaar en de lak is nog steeds in topconditie.

prima topic hou het serieus en product tips zijn altijd welkom.

De andere Ad k

Mequiarsultimatepastewax.jpg

aangepast door throttle up
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb heel goede (lees betere) resultaten met goedkopere wax dan meguiars.

Denk er altijd aan dat meguiars voornamelijk veel kost omdat het de naam meguiars draagt en een hoop doet voor een mooie verpakking die jij dan mag betalen.

Ik koop liever wat meer en betere spullen voor hetzelfde of minder geld.

Merken waar ik mee poets zijn de volgende:

-Mothers (product komt uit america en is gewoon erg goede prijs kwaliteit)

-Collinite heeft een super goede wax (bijv. voor de winter) deze wax blijft minimaal 6 maanden zitten kost slechts 17,50 voor 255gram.

-Dodo juice heeft een super mooi glimmende wax wat wel wat kost maar echt extreem glimt ook een super mooie beeding.

-Polijsten doe ik met Monello bevalt prima.

Verder heb ik al mijn poetsspullen van deze merken Mothers heeft ook washandschoenen Dodo juice heeft ook een middeltje waar je mee kan kleien zodat je niet met de duure quik detailer aan de gang hoeft.

Ik zou zeggen probeer eens wat anders en je zult zien dat dit net zo goed en soms zelfs beter is voor minder geld.

Leuke site om eens rond te kijken http://www.carclean.nl/

Na een paar leuke rondjes door de ardennen kan je je hand niet eens meer op de velg houden laat staan op de remklauw :blink:

Veel poets plezier.

Link naar reactie

Dodo Juice Supernatural 2.0 Panel Pot 30 ml

Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476s

Twee was soorten die ik ga uitproberen om de winter door te komen.

Polijsten daar durf ik nog niet erg aan, daarvoor is een poetsmachine voor nodig maar!! eens ben toch uitgepolijst dan zit je door de lak, of hebben jullie daar goede ervaring mee?

Mothers net als Meguiars 80 producten niet alles is goed het stelt zelfs teleur.

groet Ad.k de 2e

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Na een paar leuke rondjes door de ardennen kan je je hand niet eens meer op de velg houden laat staan op de remklauw :blink:

Veel poets plezier.

Wat heeft dit met het poetsen te maken?? (en waarom wil je je remklauwen beethouden?)

Link naar reactie

Heb zelf zeer goede rezultaten met meguiars,pas de auto met klei gedaan en in de wax gezet met een prachtig resultaat.

Meguiers mag dan duur zijn maar is ook van goede kwaliteit.

Ieder heeft zo zijn voorkeur,maar als ik ergens tevreden over ben blijf ik dat merk meestal trouw.

Misschien nog een kleine tip;voor het verwijderen van kalkstrepen of vlekken gebruik ik keukenazijn. :)

Link naar reactie

Ook poetsen is een vak ;)

Al weet je de spullen niet goed te gebruiken dan heeft ook de duurdere middelen minder effect.

Dus wil je wat leren hoe een auto te poetsen schrijf je dan in op 15 september ( ZIE EVENEMENTEN)

Hier geeft een gecertificeerde poetseres een voorsteling van hoe het op de juiste manier moet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Jeffrey heeft gelijk carclean en een prima forum.

Klaar voor de winter:

Hardtop er op

-Ik ga de Z wassen met : Meguiar's Gold Class Car Wash.

-Daarna de lak cleanen met: Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser .

-Daarna 3 lagen: Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476s.

Wintervelgen monteren

-Velgen behandelen met: Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel of Iron X.

-Velgen 2 lagen : Smartwax Rimwax.

- TIP voor de vervuiling (vogelpoep) tijdens vorst even opwarmen en sprayen: Meguiar's Wash & Wax Anywhere

Ruiten

-Ruiten kleien met water ontvetten met spiritus en daarna : RainX.

Rubbers

-Rubbers insmeren : Vasaline

Overig

-Scharnieren en sloten met WD-40 sprayen.

-Vorstbeveiliging controleren van koelvloeistof.

-Ruitenwisservloeistof vervangen voor antivries variant.

Wie voegt er wat aan toe of andere suggesties ?? allemaal welkom.

Groet Ad

Link naar reactie

Klaar voor de winter:

Hardtop er op

-motorruimte reinigen met al purpose cleaner daarna plastik delen weer netjes zwart maken

---------- Rubbers, banden en andere kunstof delen reinigen met all purpose cleaner

-Ik ga de Z wassen met : Meguiar's Gold Class Car Wash.

-Daarna de lak cleanen met: Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser . (moet je dan niet meer kleien?)

-------Lak polijsten in 3 stappen (swirls verwijderen eventueel met monello polijstmiddel)

-Daarna 3 lagen:Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476s.

Wintervelgen monteren

-Velgen behandelen met: Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel of Iron X.

-Velgen 2 lagen : Smartwax Rimwax.

- Binnen en buiten?

- TIP voor de vervuiling (vogelpoep) tijdens vorst even opwarmen en sprayen: Meguiar's Wash & Wax Anywhere

Ruiten

-Ruiten kleien met water ontvetten met spiritus en daarna : RainX. (goede tip kleien met water kon ik nog niet)

Rubbers

-Rubbers,(banden lijsten enz enz) insmeren : Vasaline (Kan je niet beter Mothers Wax - Protectant of zoiets gebruiken)

Overig

-Scharnieren en sloten met WD-40 sprayen. (reinigen deurvangers met staalwol en opnieuw invetten)

-Vorstbeveiliging controleren van koelvloeistof.

-Ruitenwisservloeistof vervangen voor antivries variant.

Wie voegt er wat aan toe of andere suggesties ?? allemaal welkom.

Groet Ad

aangepast door jeffrey23
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Polijsten daar durf ik nog niet erg aan, daarvoor is een poetsmachine voor nodig maar!! eens ben toch uitgepolijst dan zit je door de lak, of hebben jullie daar goede ervaring mee?

ik heb m wel gepolijst

poetsmachientje gekocht (Ferm voor 7 tientjes, met een setje poetsschijven, een duurdere kan altijd nog als t nodig mocht zijn)

vooral veel filmpjes bekenen van profi poetsers en gewoon proberen,

begonnen met de hardtop en toen die ongeschonden uit de race kwam de rest.

vooral niet stil blijven staan op een vast punt maar blijven bewegen

en het toerental niet te hoog zetten.

het resultaat is mischien niet zo als door een profi poetsert, maar ik ben er tevreden over

en eigenlijk is het best wel leuk werk :wacko:

Link naar reactie

Niets is zo veranderlijk als hobby detailing dat heeft te met maken uitproberen en tips van anderen machinaal polijsten daar heb ik nu wel vertrouwen in.

BMW gebruikt harde tot knetterharde lak deze is per kleur verschillend een dual action machine is daarom aan te raden.

Lente en herfst beurt.

Wassen / drogen .

- Iron X opnevelen in laten werken en afspoelen.

- Kleien met Poorboys spray and Wipe

- De auto weer wassen en drogen.

- Polijsten met Monello Mezzo en oranje pad

- Afbouwen met Monello Finale op lichtgroene pad.

Polijst residu verwijderen Monello spruzzo.

- Glaze zetten:Poorboys Black Hole op zwarte pad (donkere lakken)

- Wax zetten:Poorboys Natty's Paste Wax Blue of voor de winter Poorboys EX-P sealant.

Voor het onderhoud van de wax tussen de grote poets beurten door, Dodo juice Red mist.

Dit is de formule voor 2013 voor de Boston green Z.

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.