Ga naar inhoud

Centraal meldtopic voor oplichterij


Aanbevolen berichten

Sorry jongens, maar moet dit nou echt in het meldtopic voor oplichterij? Ik baal er ook van als ik weer eens een bekeuring in de wacht sleep, maar je weet toch dat als je te hard rijdt er een boete kan volgen? If you can't stand the heat stay out of the kitchen zeg maar ... En bovendien; als we nu boetes van 5 tot 10 km/h te hard niet meer gaan opleggen, wat gebeurt er dan darana ls je 135 rijdt? Krijg je weer hetzelfde verhaal lijkt me ... usw, usm. Ik vind de regel ook niet altijd even zinvol, maar iedereen kent 'm lijkt me ... Lijkt me dus niet iets voor dit topic dat bedoeld is om anderen te waarschuwen voor listen waarop ze mogelijk nog niet bedacht zijn ...

Deels heb je gelijk echter dat de boetes zo hoog moeten zijn blijft oplichterij :hypocritesmiley:

Link naar reactie

:hypocritesmiley: Helemaal mee eens: dit heeft niks met oplichterij te maken.

Maar misschien kan ik diegenen die moeite hebben met boetes voor 'iets' te hard rijden een iets andere kijk geven op dit fenomeen.

Als er een bordje '120' staat,

  • is gebruik van die weg gratis, mits je onder de 120 km/h blijft;
  • is de maximum snelheid 170 km/h (daarboven kan je rijbewijs worden ingenomen);
  • rijd je tussen de 120 en 170 op een snelheidsafhankelijke tolweg.
    Of de tolwachter toevallig wakker is, blijft meestal een verrassing :guitar: .

Link naar reactie
  • Administrator
:hypocritesmiley: Helemaal mee eens: dit heeft niks met oplichterij te maken.

Maar misschien kan ik diegenen die moeite hebben met boetes voor 'iets' te hard rijden een iets andere kijk geven op dit fenomeen.

Als er een bordje '120' staat,

  • is gebruik van die weg gratis, mits je onder de 120 km/h blijft;
  • is de maximum snelheid 170 km/h (daarboven kan je rijbewijs worden ingenomen);
  • rijd je tussen de 120 en 170 op een snelheidsafhankelijke tolweg.
    Of de tolwachter toevallig wakker is, blijft meestal een verrassing :) .

:) Nou ja, bij gebrek aan een bordje "mee eens" dan. :guitar:

Link naar reactie

ik heb idd overwogen om op mijn tellerplaten bij KMH ook Euro/Boete toe te laten voegen (zoals MPH) maar de tarieven veranderden toen net weer.

wel handigheid voor een toekomstig digitaal schermpje....

foute topic, ik weet. maar ja, dit zit velen nogal hoog dus ik snap wel dat iedere gelegenheid aangegrepen wordt.

Link naar reactie

nu maar weer wat echte oplichterij...

STRICTLY CONFIDENTIAL/INVESTMENT PROPOSAL

Attention: Dear Sir/Madam

You may be surprised to receive this strange letter from me. I am Mrs.LERATO MUTASA; the wife of Mr. JERRY MUTASA of Zimbabwe. I got your address from the world web yellow address page. After due consideration from your profile, I became aware and assured of your credibility to help me.

My husband was among the rich farmers in Zimbabwe who were murdered in cold blood by the agent of the ruling government of President Robert Mugabe because my husband was against the method adopted by the government on new land reform act that wholly affected the farmers in Zimbabwe. Before the Invasion, my husband took me to South Africa as if he foresaw the looming danger in Zimbabwe and deposited USD$20Million(Twenty Million United States Dollars) with a security and finance company in South Africa as a Family Valuables.

This money was for buying farm lands in Lesotho, Swaziland, and also machinery for the farm. Heads of government from western world, especially Britain and The U.S.A, have voiced their condemnation against Mugabe's new land reform act. It is against this background that my only son Richard Mutasa has mandated me to seek foreign assistance as my late Husband indicated that the consignment is for onward shipment to his foreign partner for investment purposes.

Presently, I am residing in South Africa as a refugee. It is clearly indicated on deposit certificate that the consignment is meant for onward shipment to my late husband foreign partner which I want to present you to the security company. Kindly send me the below information.*Your private phone number.

Please note that there is no risk involved in this business, and for your effort, I am prepared to offer you 20% of the total sum when the money is retrieved from the security and finance company and transferred to your bank account in your country.

If this proposal is accepted by you, get in touch with my only son Mr. Richard by phone on +27824245445 so that he will furnish you with more details. I will appreciate if you maintain the confidentiality of this matter because of the happenings in my country.

Yours sincerely

Mrs.Lerato Mutasa

Handgeschakeld

conclusie 1... 20% van 20 mio is best veel :smart:

conclusie 2... het Engels van onze Nigeriaanse tokkies wordt steeds beter :thumbup:

mmm mn broertje had het ooit over een internetsite waar je email adressen van dit soort scams kon aanmelden waarna ze geflood werden, puur om terug te narren. Wie o wie?

Link naar reactie

Alle hulde aan de site mobile.de, duidelijk interface, geweldige zoekfunctie en massa's keuze...

Maar o wee als je er zelf een wagen te koop zet.... :P

Van de 8 reacties die ik totnogtoe kreeg, zijn het welgeteld......... 8 oplichters.... :wave:

Of ze komen van de Ivoorkust, of ze zullen een cheque sturen.... bla bla bla... Best wel vermoeiend. Het internationale karakter van deze site heeft dus duidelijk z'n nadelen.

Echt wel oppassen dus. (al pik je ze er zo wel uit hoor, gelukkig)

Link naar reactie
Dacht ik eerst ook, maar da's nog steeds vrij vreemd in een voorgedrukte email! :schater::schater::schater:

mea culpa, copy/paste foutje

of dacht iemand dat onze 419-scammers de Nederlandse taal machtig zijn :schater:

Link naar reactie
mea culpa, copy/paste foutje

of dacht iemand dat onze 419-scammers de Nederlandse taal machtig zijn :schater:

Ze handelen vaak gewoon uit Bijlmermeer, dus dat zou me niets verbazen...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Nu, Benin is wat ver, en in Walonië en in Ham (Limburg) staan nu toch wel twee identieke huizen zeker? Met dan nog twee identieke auto's :schater: :schater: :schater:

enne... fotokes van eBay gepikt???

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

n.a.v. een advertentie op marktplaats kreeg ik de volgende mail:

Hallo,

Ik zag uw auto op marktplaats.nl

Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.

Bel me even op 0513-744147

Met vriendelijke groet

Jason

Deze reactie is afkomstig van;

Naam: Jason

E-mailadres: spierings@sylconiamail.nl

Na bellen nummer krijg je een antwoordapparaat met verzoek om een 0900 nummer te bellen, hetgeen ik niet heb gedaan. Als je vervolgens gaat googlen weet je meer dan genoeg.

Link naar reactie
n.a.v. een advertentie op marktplaats kreeg ik de volgende mail:

Hallo,

Ik zag uw auto op marktplaats.nl

Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.

Bel me even op 0513-744147

Met vriendelijke groet

Jason

Deze reactie is afkomstig van;

Naam: Jason

E-mailadres: spierings@sylconiamail.nl

Na bellen nummer krijg je een antwoordapparaat met verzoek om een 0900 nummer te bellen, hetgeen ik niet heb gedaan. Als je vervolgens gaat googlen weet je meer dan genoeg.

Inderdaad oplichters! zie linkje!

http://forum.speurders.nl/showthread.php?t=5631&page=4

Link naar reactie
  • 3 weken later...

kennelijk omdat ik niet het 0900 nummer heb gedraaid, kreeg ik vandaag een sms bericht met een bod en een verzoek om vandaag te bellen met 0513-744147. Hetzelfde nummer wat ook in de eerdergenoemde mail staat.

Uiteraard geen reactie gegeven

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.