Ga naar inhoud

Centraal meldtopic voor oplichterij


Aanbevolen berichten

Deze "meneer" Scoort per sukkel dus 100,- (de helft van de verzendkosten, uiteraard van tevoren over te maken....

Nee, het is de bedoeling dat de koopprijs inclusief de verzendkosten (in dit geval de helft ervan) overgeboekt wordt naar een bankrekeningnummer ergens in Europa (vele Roemenen hebben nep-bankrekeningen in Spanje geopend, maar ook in andere landen is het heel eenvoudig), die natuurlijk direct leeggehaald wordt door de bende. De simpelere oplichters proberen je per Western Union of een andere niet-verifieerbare betaalwijze te laten betalen. In alle gevallen ben je je geld kwijt!!!

Het bedrag dient overgemaakt te worden naar een niet bestaande transportfirma met een gelikte website, maar als je de telefoongids napluist of een KVK in het betreffende land, dan kom je erachter dat ze niet bestaan of slinks de indentiteit van een andere firma is misbruikt.

Dus wil je ze het lastig maken, dan moet je het spel zo lang mogelijk meespelen en ze dus tijd laten investeren in jou. In deze tijd kunnen ze dan geen andere slachtoffers maken.

Link naar reactie

Als je het hele bedrag vooruit betaald, ben je wel meer dan een sukkelaar :thumbup:

Ik zou er geen tijd aan besteden om ze te veel te frustreren. Straks heb je een kudde gefrustreerde roemenen op de stoep.

Anderen waarschuwen, en verder negeren lijkt me verstandiger :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de auto..............

dus op halen word moelijk

Maar niet onmogelijk :blink:

Gaat sneller nog sneller ook. Boot HvH -> Harwich -> Trein naar locatie -> Shuttle terug

Hooguit 2 dagen :thumbup:

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Vandaag een sprookjes achtige aanbieding in de auto telegraaf een Z4 van 2003 kilometerstand 71300 met ontzettend veel optie,s voormaar 9100 euro het telefoonno. klopte al niet en op e mail wordt niet gereageerd. wat moet je hier nu van denken ,oplichting of een flauwe grap? volgens de eigenaar van het telefoonnummer hebben ze elke week een andere aanbieding ,dan een mercedes voor maar 8000 of een trailer voor weinig. het is in ieder geval in de buurt van eindhoven.

als het waar was hadden we hem morgen ff gehaald

:sick:

Link naar reactie

Als ik hoor "Van alles en nog wat aanbieden", "niet op email reageren" en "Eindhoven", komt er maar 1 toko bij me op: Target

Is dit je Z4 uit 2003 met 71.000 MIJL op de klok voor 9950?

Die auto kun je dus inderdaad voor dat bedrag meenemen (wel even zelf invoeren en BPM aftikken natuurlijk). maaruh.... stond er ook bij dat het stuur aan de goede kant zit voor een rondreis door de UK? :sick:

Link naar reactie
Als ik hoor "Van alles en nog wat aanbieden", "niet op email reageren" en "Eindhoven", komt er maar 1 toko bij me op: Target

Is dit je Z4 uit 2003 met 71.000 MIJL op de klok voor 9950?

Die auto kun je dus inderdaad voor dat bedrag meenemen (wel even zelf invoeren en BPM aftikken natuurlijk). maaruh.... stond er ook bij dat het stuur aan de goede kant zit voor een rondreis door de UK? :sick:

Ik heb even op de advertentie gekeken maar het stuur zit wel aan de linkerkant, maar er zitten geen kenteken platen op.Dat gaf me in eerste instantie al te denken .

Zou ook te mooi zijn voor dat geld :blink: even voor de volledigheid, ik zag niet zo snel dat je een link had vermeld maar het is een andere auto een zwarte

Link naar reactie

Jawel hoor!!!

Kreeg net een engelstalige email en in krom nederlands een vertaling, de auto staat in engeland en hij komt hem brengen als ik het geld heb overgemaakt ,En hij zorgt ook voor een nederlands kenteken. de reden dat de auto zo goedkoop is ,hij heeft een nieuwe gekocht .en deze moet weg. En hij gunt hem mij omdat ik zulke mooie blaauwe ogen heb (grapje) de sukkel!!! zzZo zie je maar weer ze blijfen het proberen. de naam van de boef is Ralf Kelly, zal ook wel niet kloppen. Dus mensen wees gewaarschuwd :blink:

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
:notworthy: :thumbup: :ok: 33% meer bereik en 20 paardekrachten extra.

Zal ik maar een inkoopactie starten? Met de besparingen kunnen we nog jaren vooruit op dit forum...

Ik heb het verkeerde beroep gekozen geloof ik.

"We also guarantee the product for the life of your vehicle."

een week dus als het ff tegen zit.

Link naar reactie
Zal ik maar een inkoopactie starten?

Mijn moeder heeft precies zo'n ding in de besteklade liggen, kan die mooi in mijn luchtfilter!

Appelboor%20bovenkant.jpg

Zal ik haar eens vertellen dat ze al die tijd een "vortex twister" als appelboor heeft gebruikt :m:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ja dat ben ik zat, maar of de TROS nu het juiste medium is om hierover te klagen? Laat ze lekker BZN specials maken ofzo.

Link naar reactie
Zijn jullie die bekeuringen door 5 tot 10km p/u te hard rijden ook zo zat?

ja, spuugzat. :P Daarom rijd ik óf niet te hard óf minimaal 20km te hard. Dan is het tenminste een echte bekeuring.

Link naar reactie
ja, spuugzat. :P Daarom rijd ik óf niet te hard óf minimaal 20km te hard. Dan is het tenminste een echte bekeuring.

Zoals laatst na de QP meeting in Zeeland : 210 € voor de Nederlandse staat.

En het was ocharme maar 33 km/h te hard...

(in Belgie had me dat mijn rijbewijs gekost :rolleyes: )

Link naar reactie
Doorgestuurde E-mail :

Zijn jullie die bekeuringen door 5 tot 10km p/u te hard rijden ook zo zat?

Ga dan naar www.trosregelrecht.nl en teken de petitie.

Wat een flauwekul weer. De personen die een boete krijgen voor 5 km te hard zijn diegene die lekker links op de rijbaan een auto die 120 rijd met wel 125 proberen te passeren. Blijf lekker rechts of trap het gaspedaal in stelletje lafaards :P

Link naar reactie

voor de liefhebbers.

Let wel op dat wanneer je een bedrag kiest voor een overtreding je de snelheid moet vermeerderen met de wettelijke correctie anders wordt het bedrag lager!!! :schater:

Categorie 1 auto's

overschrijding tot en met 4 km/h € 19

overschrijding met 5 km/h € 24

overschrijding met 6 km/h € 27

overschrijding met 7 km/h € 32

overschrijding met 8 km/h € 36

overschrijding met 9 km/h € 40

overschrijding met 10 km/h € 46

overschrijding met 11 km/h € 51

overschrijding met 12 km/h € 57

overschrijding met 13 km/h € 63

overschrijding met 14 km/h € 69

overschrijding met 15 km/h € 75

overschrijding met 16 km/h € 82

overschrijding met 17 km/h € 90

overschrijding met 18 km/h € 97

overschrijding met 19 km/h € 104

overschrijding met 20 km/h € 111

overschrijding met 21 km/h € 120

overschrijding met 22 km/h € 128

overschrijding met 23 km/h € 136

overschrijding met 24 km/h € 145

overschrijding met 25 km/h € 154

overschrijding met 26 km/h € 164

overschrijding met 27 km/h € 174

overschrijding met 28 km/h € 183

overschrijding met 29 km/h € 193

overschrijding met 30 km/h € 204

overschrijding van 31 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom op (auto)wegen

Categorie 1

overschrijding tot en met 4 km/h € 16

overschrijding met 5 km/h € 21

overschrijding met 6 km/h € 25

overschrijding met 7 km/h € 28

overschrijding met 8 km/h € 33

overschrijding met 9 km/h € 38

overschrijding met 10 km/h € 43

overschrijding met 11 km/h € 48

overschrijding met 12 km/h € 54

overschrijding met 13 km/h € 60

overschrijding met 14 km/h € 64

overschrijding met 15 km/h € 72

overschrijding met 16 km/h € 78

overschrijding met 17 km/h € 84

overschrijding met 18 km/h € 91

overschrijding met 19 km/h € 98

overschrijding met 20 km/h € 105

overschrijding met 21 km/h € 112

overschrijding met 22 km/h € 121

overschrijding met 23 km/h € 128

overschrijding met 24 km/h € 136

overschrijding met 25 km/h € 145

overschrijding met 26 km/h € 154

overschrijding met 27 km/h € 163

overschrijding met 28 km/h € 172

overschrijding met 29 km/h € 182

overschrijding met 30 km/h € 192

overschrijding van 31 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom op autosnelwegen

Categorie 1

overschrijding tot en met 4 km/h € 16

overschrijding met 5 km/h € 20

overschrijding met 6 km/h € 24

overschrijding met 7 km/h € 27

overschrijding met 8 km/h € 32

overschrijding met 9 km/h € 37

overschrijding met 10 km/h € 40

overschrijding met 11 km/h € 45

overschrijding met 12 km/h € 51

overschrijding met 13 km/h € 56

overschrijding met 14 km/h € 62

overschrijding met 15 km/h € 67

overschrijding met 16 km/h € 73

overschrijding met 17 km/h € 79

overschrijding met 18 km/h € 86

overschrijding met 19 km/h € 92

overschrijding met 20 km/h € 99

overschrijding met 21 km/h € 106

overschrijding met 22 km/h € 114

overschrijding met 23 km/h € 121

overschrijding met 24 km/h € 128

overschrijding met 25 km/h € 136

overschrijding met 26 km/h € 144

overschrijding met 27 km/h € 152

overschrijding met 28 km/h € 160

overschrijding met 29 km/h € 170

overschrijding met 30 km/h € 178

overschrijding met 31 km/h € 188

overschrijding met 32 km/h € 198

overschrijding met 33 km/h € 207

overschrijding met 34 km/h € 217

overschrijding met 35 km/h € 226

overschrijding met 36 km/h € 237

overschrijding met 37 km/h € 247

overschrijding met 38 km/h € 258

overschrijding met 39 km/h € 268

overschrijding met 40 km/h € 280

overschrijding van 41 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Noot: *=recidiveregeling snelheid

Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h

het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden

aan het parket.

(aan deze gegevens kunnen een rechten worden ontleend)

Link naar reactie
  • Administrator

Sorry jongens, maar moet dit nou echt in het meldtopic voor oplichterij? Ik baal er ook van als ik weer eens een bekeuring in de wacht sleep, maar je weet toch dat als je te hard rijdt er een boete kan volgen? If you can't stand the heat stay out of the kitchen zeg maar ... En bovendien; als we nu boetes van 5 tot 10 km/h te hard niet meer gaan opleggen, wat gebeurt er dan darana ls je 135 rijdt? Krijg je weer hetzelfde verhaal lijkt me ... usw, usm. Ik vind de regel ook niet altijd even zinvol, maar iedereen kent 'm lijkt me ... Lijkt me dus niet iets voor dit topic dat bedoeld is om anderen te waarschuwen voor listen waarop ze mogelijk nog niet bedacht zijn ...

Link naar reactie
..................voor dit topic dat bedoeld is om anderen te waarschuwen voor listen waarop ze mogelijk nog niet bedacht zijn ...

Ik ben idd soms niet bedacht op listig opgestelde cameras (onderaan een afrit van een brug, of 2kmbuiten de bebouwde kom waar je nog steeds 50moet rijden

Link naar reactie
  • Administrator

(A) Als je vindt dat je daadwerkelijk verneukt bent door de opstelling van de camera of een agent moet je bezwaar aantekenen en eventueel daarna in beroep gaan. (B ) Als je enige punt is dat je ergens niet verwachtte te worden gecontroleerd, terwijl je wel duidelijk was welke regels op die plek golden heb je feitelijk geen punt, dan had je de regel(s) maar niet moeten overtreden.

Tuurlijk is de ene agent lulliger dan de andere qua striktheid in de leer en zijn overtredingen die net wel / niet over het randje gaan de lulligste om voor beboet te worden, maar dan zit je feitelijk weer bij punt (A). Ik zoek zelf ook de grenzen op en ga er soms flink overheen, maar je hoort mij niet jammeren als er dan zo'n mooie witte envelop met paarse rand op de mat valt ...

Dan kan het natuurlijk nog zijn dat je vindt dat de regel niet deugt. In dat geval is de Tros echt niet het juiste medium. Eurlings gaat de maximum snelheid / de wettelijke correctie echt niet verhogen op basis van een petitie van de gezelligste familie van Nederland. Die petitie leidt er hoogstens toe dat dit punt - wegens gebrek aan andere concrete punten - in het partiijprogram van TON komt ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.