Ga naar inhoud

Vmax en toerenbegrenzer


M-roadster

Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Veiligheidsmarge, die de onze buren graag zoveel mogelijk willen gebruiken. Elk onderdeel moet aan bepaalde eisen voldoen, en dan nog het liefst een schepje daar bovenop. In elke formule om onderdelen te berekenen op belastingen en krachten wordt een veiligheidsfactor ingebouwd. Het blok kan dus meer, maar mag het niet.

BTW, fabrieksgarantie kun je vergeten. :blink:

Link naar reactie
Vermoed dat je zo in de orde van groote van 200 à 250 eurootjes moet denken.

Eén telefoontje kun je er altijd aan wagen natuurlijk.

Morgen ben ik trouwens ook weer bij onze vrienden in Amsterdam.

Dinsdag een ander forumlid........ gaan we daar straks mini-meetings hebben?? :blink:

Klinkt gezellig, en zeker ook dé juiste locatie om te meeten, ik ben op dit moment echter te druk met mijn werk, dus ben helaas beperkt tot de weekeinden.

ga ze wel even bellen deze week voor een prijs opgave. Meteen even vragen of die Eisenmann nog steeds 1100,- euro moet kosten ;) Jij veel plezier in ieder geval!

Link naar reactie
Ach de bijrijdster is vergeven.... was per slot van rekening de eerste keer in een ;) -roadster die ook nog open harder reed dan de QP :(

Normaal heeft ze het niet in de gaten B) :schater:

Ze begint in mijn geval boven de 200 al te gillen :blink: :D

Link naar reactie
Wat is de reden dat BMW begrenzers inbouwt?

Volgens mij doen alle duitse bouwers dat. Heeft denk ik te maken met politiek: het Autobahn beleid: zolang er begrenzers zijn zul je "onbeperkt" hard mogen op delen van de Autobahn. Blijkbaar is 250 nog "veilig" :blink:

Link naar reactie
Volgens mij doen alle duitse bouwers dat. Heeft denk ik te maken met politiek: het Autobahn beleid: zolang er begrenzers zijn zul je "onbeperkt" hard mogen op delen van de Autobahn. Blijkbaar is 250 nog "veilig" :(

Porsche doet het niet hoor.. Maar die denken dat elke porsche eigenaar wel goed kan rijden.. :blink: hmmm.. ;)

Link naar reactie

Ik vind het trillen in de foto ook jammer. Had graag de beweging in de benzine meter gezien ( met 0.5 nanoseconde sluitertijd moet er toch minstens een paar liter zijn weggestroomt ;) ) Heb zelf op de autobahn een stukkie 280 gereden in een Volvo C70 T5 getuned door Rica. Vond het verder geen goede auto (330pk op de voorwielen :blink: ), maar het gemodificeerde onderstel bleef wel vertrouwen wekken op de snelheden en alles bleef redelijk rustig (behalve het lawaai). Bleef het stuurgevoel hier ook lekker?

Link naar reactie

hm.............. is maar een simpele Sony digitale cam hoor -_-

Normaal gesproken zijn mijn foto's allemaal wel redelijk hoor (zelfs half uit de auto hangend).......... :foto:

Geen moment heb ik een onprettig gevoel gehad met de "handling" bij die hoge snelheden. Met het standaard onderstel zou ik me zeer onveilig gevoeld hebben, de Eibach houdt zich heel goed en lijkt juist op de hele hoge snelheden meer tot zijn recht te komen.

Bij "normaal" rijden merk je er weinig van dat er een ander onderstel onder zit. :D

330 Pk op de voorwielen???? Dacht ergens gelezen te hebben dat het maximale op de voorwielen rond de 200 pk ligt wil het nog enigzins prettig blijven................ :huh:

Link naar reactie
330 Pk op de voorwielen???? Dacht ergens gelezen te hebben dat het maximale op de voorwielen rond de 200 pk ligt wil het nog enigzins prettig blijven................ :D

Ja dat klopt waarschijnlijk wel, maar sommige merken willen dat niet geloven, waaronder Volvo.

Link naar reactie
Weet jij ongeveer wat de kosten zijn "Chris" voor het verwijderen van die toerenbegrenzer? Soms is het net even prettig als je nog wat over hebt tijdens het opschakelen. Ik zit namelijk regelmatig in de begrenzer...

Precies Thomas, dat "probleem" ervaar ik ook regelmatig ! :foto:

Ben benieuwd wat dat vooor €€€€€ kost om de begrenser op een andere waarde te programmeren ?

Kunnen "we" dat progammeren zelf niet ?! Dr. Phil ???? :D

Link naar reactie

Maar de techniek staat ook niet stil. Tegenwoordig zie je steeds meer automerken die voorwielaangedreven versies maken met meer dan 200pk. Maar ben het helemaal eens dat meer dan 300pk wel heel erg veel is voor alleen de voorwielen. Ook bij de T5's van Volvo. Lees alleen al de problemen met de voorwielophanging.....

Sommige mensen willen met een doorsnee huis tuin en keuken auto zoveel mogelijk PK erin proppen, waarbij ze geen minuut denken aan de ophanging en remmen. En dan gek vinden dat er ongelukken komen.

Zo dat was even :D :foto:

Door het afhalen van de begrenzer kan je wel verder doortrekken, maar voor meer vermogen hoef je het niet te doen. Laatst nog op de A9 een Golf V GTI achter me aan, maar ik moest flink schakelen om hem van me af te houden. Ik trok mijn WRX te ver door in de toeren en verloor daardoor te veel, terwijl het toch 200pk tegen 250pk was en qua gewicht echt geen groot verschil aanwezig is.

Link naar reactie
Door het afhalen van de begrenzer kan je wel verder doortrekken, maar voor meer vermogen hoef je het niet te doen. Laatst nog op de A9 een Golf V GTI achter me aan, maar ik moest flink schakelen om hem van me af te houden. Ik trok mijn WRX te ver door in de toeren en verloor daardoor te veel, terwijl het toch 200pk tegen 250pk was en qua gewicht echt geen groot verschil aanwezig is.

Klopt Ruben, voor een optimale acceleratie is het misschien niet eens nodig. Maar soms is het gewoon even lekker, en dat laatste stukje als lekker het vermogen erin komt (zo rond de 7000rpm) gaat altijd zo rap dat ik nog wel eens per ongeluk in de begrenser zit.

Link naar reactie
Precies Thomas, dat "probleem" ervaar ik ook regelmatig ! :foto:

Ben benieuwd wat dat vooor €€€€€ kost om de begrenser op een andere waarde te programmeren ?

Kunnen "we" dat progammeren zelf niet ?! Dr. Phil ???? :D

Ben er mee bezig, het is allemaal vrij simpel alleen moet je weten hoe :huh: -_-

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Op zoek om meer te weten te komen over V Max etc. dit draadje en volgende heldere pagina tegen gekomen:

V Max opheffen

En deze qoute:

Chiptuning en uw autoverzekering

Chiptuning is wettelijk toegestaan. In Nederland heeft chiptuning dan ook geen gevolgen voor uw autoverzekering.

Link naar reactie
Op zoek om meer te weten te komen over V Max etc. dit draadje en volgende heldere pagina tegen gekomen:

V Max opheffen

En deze qoute:

Chiptuning en uw autoverzekering

Chiptuning is wettelijk toegestaan. In Nederland heeft chiptuning dan ook geen gevolgen voor uw autoverzekering.

Ik weet wie er de eerste wordt :shifty: het is net een knalrit Yangkee, loop je weer achter de feiten aan :schater:
Link naar reactie
Bluffer! :shifty: Weet in ieder geval zeker dat je ver achter de porsche van mijn maatje gaat bungelen. :schater:

tijd is gekomen dat ome Roger met zn neusje op de feiten wordt gedrukt... loopt de afgelopen weken met iets van 278km/u naast zn (hele grote) schoenen. :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.