Ga naar inhoud

Vmax en toerenbegrenzer


M-roadster

Aanbevolen berichten

Ik ben zojuist even op zoek geweest naar wat topics over de Vmax, de topsnelheid en de toerenbegrenzer. Maar bij mij is er nog steeds een hoop onduidelijk over wat nou waar is. De één zegt dit en de andere dat.

Zoals ik het nu zie (and please correct me if I'm wrong!) is het als volgt:

De Vmax is gekoppeld aan de snelheidsmeter en zou moeten ingrijpen bij 250Km/h. Hier kun je een module voor kopen (prijzen?) zodat dit wordt overschreven en je dus geen Vmax meer hebt. Los van het verwijderen van de Vmax kun je ook de toerenbegrenzer laten verwijderen zodat je ook in iedere versnelling lekker kunt doorhalen. (tot wel 10.000 toeren!?) Dan lees ik ook nog hier en daar dat je de Vmax kunt omzeilen als je de ZZZ in de 4e versnelling helemaal doortrekt en dan overschakelt. Klopt dit??? Persoonlijk heb ik daar niets van gemerkt.

Over de topsnelheid doen ook verschillende verhalen de ronde maar dit is waarschijnlijk ook logisch daar geen enkele ZZZ hetzelfde is.

In mijn geval (met toerenbegrenzer en Vmax) haal ik 256km's op de GPS en dan staat er op de teller 262km/u.

Ik weet dat er al een hoop draadjes over zijn geschreven maar voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk vandaar dit Topic.

Gegroet!

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, is puur interesse. 10.000 lijkt me veel te veel als je alles een beetje heel wilt houden. Al lijkt het me wel fijn als je af en toe net even iets verder kunt. Kan een S54 niet ook iets meer toeren draaien?

En dat van het open rijden heeft vooral te maken met het poetsen. Ik heb de roadster echt gekocht om met mooi weer lekker te genieten.

Link naar reactie
Ik ben zojuist even op zoek geweest naar wat topics over de Vmax, de topsnelheid en de toerenbegrenzer. Maar bij mij is er nog steeds een hoop onduidelijk over wat nou waar is. De één zegt dit en de andere dat.

Zoals ik het nu zie (and please correct me if I'm wrong!) is het als volgt:

De Vmax is gekoppeld aan de snelheidsmeter en zou moeten ingrijpen bij 250Km/h. Hier kun je een module voor kopen (prijzen?) zodat dit wordt overschreven en je dus geen Vmax meer hebt. Los van het verwijderen van de Vmax kun je ook de toerenbegrenzer laten verwijderen zodat je ook in iedere versnelling lekker kunt doorhalen. (tot wel 10.000 toeren!?) Dan lees ik ook nog hier en daar dat je de Vmax kunt omzeilen als je de ZZZ in de 4e versnelling helemaal doortrekt en dan overschakelt. Klopt dit??? Persoonlijk heb ik daar niets van gemerkt.

Over de topsnelheid doen ook verschillende verhalen de ronde maar dit is waarschijnlijk ook logisch daar geen enkele ZZZ hetzelfde is.

In mijn geval (met toerenbegrenzer en Vmax) haal ik 256km's op de GPS en dan staat er op de teller 262km/u.

Ik weet dat er al een hoop draadjes over zijn geschreven maar voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk vandaar dit Topic.

Gegroet!

AFAIK bij de S50 en S54 via de software geregeld, bij de S50 had ik samen met de alpha-n sturing ook geen V-max begrenzing meer, de V max begrenzing werkt altijd als je er niks aan doet dus doorhalen in de vier of zo zijn fabeltjes, er zitten wel afwijkingen per auto bandenkombinatie bijv. maakt ook verschil.

Toerentalbegrenzing is ook softwarematig, tot 10000 kun je wel in laten stellen haalt ie echter niet, verder lijdt je motor natuurlijk meer bij hogere toerentallen.

Heb wel eens ergens gelezen dat je vroeger de 3.0 kon je nog wel eens misleiden door de sensor aan de bak eraf te halen :foto:

7400 waarop de S50 en S54 hun maximale vermogen halen is niet niks qua toeren. Lees maar eens de draadjes over versleten lagerschalen :lol:

Heb met de mijne 7000 toeren in de vijf gereden met de 18 inches wat neerkomt op ca 256 km en toen begrensde hij nog niet, is echter knap hard in de roadster die is er meer voor de binnendoorweggetjes en die 400 toeren meer schelen ook niet veel qua top. IMHO is die V-max begrenzing eraf laten halen dus niet nodig :D

De S54 kan meer toeren draaien in de M3 E46 wordt ie nm begrensd op 7900 ipv 7400 toeren zoals bij de ZZZ.

Heb echter ook gehoord dat net door die hogere toerentallen die lagerschalen bij de M3e46 nog wel eens stuk gingen en hier dus een terugroepactie is geweest terwijl die er voor de ZZZ S54 nooit is geweest!

Link naar reactie

Ja open heeft een betere neerwaartse druk achter door de kap. Denk al hoe heeft ie die foto gemaakt zo van opzij. Wel gaaf zo die teller die foto bewaar ik als je het niet erg vindt.

Wat heeft Braspenning zoal veranderd of loopt ie tegen het einde, had ik bij mijn opgevoerde brommers altijd die liepen op het laatst altijd of hun leven er van af hing en dan ............. :schater::schater:

Link naar reactie

Ach de bijrijdster is vergeven.... was per slot van rekening de eerste keer in een :D -roadster die ook nog open harder reed dan de QP ;)

Vandaar een beetje wazig :lol:

Braspenning heeft de motor lekker nagekeken gewoon......... Niets bijzonders gedaan (nog).

Eruit gehaald wat de S50 standaard al kan.......... gaat dus tzt meer worden :foto:

Lagerschalen zijn goed, Vanos is weer goed.

Foto bewaren Pierre??? Als bewijs dat een "standaard" S50 tot veel in staat is??? B)

Stof waait niet weg hoor Huub, daar hebben we een windschot voor. Als je die weghaalt waai je zelf uit de auto (de stof ook) ;)

Link naar reactie
Braspenning heeft de motor lekker nagekeken gewoon......... Niets bijzonders gedaan (nog).

Eruit gehaald wat de S50 standaard al kan.......... gaat dus tzt meer worden :blink:

Lagerschalen zijn goed, Vanos is weer goed.

Foto bewaren Pierre??? Als bewijs dat een "standaard" S50 tot veel in staat is??? B)

Stof waait niet weg hoor Huub, daar hebben we een windschot voor. Als je die weghaalt waai je zelf uit de auto (de stof ook) ;)

Wie heeft dan die V max eruit gehaald of was die al weg vanuit je Engelse voorganger :(

Link naar reactie

VMax wat er al af en de toeren begrenzer is later bijgesteld naar 9500. Naar het schijnt iets wat de :blink: motoren makkelijk kunnen hebben (mits goed warm gereden).

Verder is na wat afstellingen (vraag me niet hoe of wat, geheim van de smid??) volgens de butt meter het maximale vermogen beschikbaar op hogere toeren dan standaard. Allemaal subjectief, nog niets met metingen gestaafd, maar puur gevoelsmatig.

De metingen komen nog wel als we uiteindeliijk met de auto klaar zijn ;)

Link naar reactie

Vermoed dat je zo in de orde van groote van 200 à 250 eurootjes moet denken.

Eén telefoontje kun je er altijd aan wagen natuurlijk.

Morgen ben ik trouwens ook weer bij onze vrienden in Amsterdam.

Dinsdag een ander forumlid........ gaan we daar straks mini-meetings hebben?? :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.