Ga naar inhoud

help net terug van Dealer (Stealer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mooi werk Anne en Wilko. -_-

En inderdaad, misschien nuttig voor Iloon. Wat jullie laten zien is misschien voor haar iets om tegen die dealer te vertellen??

't Is eigenlijk schandalig dat hier (wellicht) de oplossing gegeven wordt. Erg dat zo'n dealer zich er wel erg gemakkelijk afmaakt. Alleen al "Kan maandag pas terecht bij de dealer eerder hadden ze geen tijd." kan toch echt niet. :) Klachten na een beurt handel je netjes af! Als dealer moet je je schamen voor zo'n opstelling!

Link naar reactie

Ons mam heeft vandaag nog eens wat geinformeerd. en men zegt dat de z3 zenuwachtige auto's zijn. Dat meerdere z3's dit hebben en dat dit hoort. Mocht woensdag ook terug komen en dan hadden ze een 1.9 staan kon ik kijken of er verschil tussen zit want motorisch is hij perfect volgens de dealer. maar die fotoos van hierboven zijn perfect ga eens kijken of ik dit het weekend kan proberen.

En volgens de dealer was het een echte tourauto als je bij de stoplichten staat moet je wat gas geven dan doet hij het niet??? Dat ga ik dan van de week eens proberen. En wie weet ga ik woensdag even naar die ander 1.9 kijken om te zien of die dat ook doet. Maar de dealer had al gezegd dat deze wagen er ook last van had maar dat dit zo hoort. We zien het wel en anders zie ik jullie bij een volgende meeting kan ik het verschil meteen checken.

Groetjes ilona

Link naar reactie

Mooie reportage Wilko en Anne ! -_-

Allleen volgende keer Wilko ff een lange broek aantrekken, dit kan misschien ongewenste effecten opwekken bij de vrouwelijke forum leden !! :schater:

skeletopgewonden0na.jpg

Iloon , sterkte met de oplossing, en misschien is die oplossing wel via dit draadje voorbij gekomen en heeft die 1.9 bij de "stealer" ook wel deze behandeling nodig ?! Dan zou je slimmer dan hun zijn !! :)

Link naar reactie
nou ik heb een ouwe 1.9 maar bij mij loopt ie prima stationair.

Dat wil ik morgen avond dan wel ff horen !!! -_-

Link naar reactie
YeaH... Meat 'n Greed... :D

:muur: cu2morrow@20:00pm :(

Jij rijdt toch toevallig niet op van die goedkope benzine die zo lekker in je injectoren gaat plakken ?

Gooi er een keer een tank Ultimate tegenaan en dan flink gassen. Wordt de boel goed schoon van.

Op advies van mijn prive monteur tank ik die zooi echt niet meer.

Link naar reactie
Jij rijdt toch toevallig niet op van die goedkope benzine

"goedkope benzine" :schater::schater::schater:

(nog effe en ik kan beter glenfiddich gaan tanken, is dan goedkoper) :muur: benzine is nu al zo duur als een fles lidlwijn.

Link naar reactie
"goedkope benzine" :schater::schater::schater:

(nog effe en ik kan beter glenfiddich gaan tanken, is dan goedkoper) :muur: benzine is nu al zo duur als een fles lidlwijn.

Het moet idd. niet gekker worden betaalde afgelopen zondag 1,55 voor 1 liter v-power, nog ff en ik zet hem op g3 gas :( :D

Link naar reactie
Het moet idd. niet gekker worden betaalde afgelopen zondag 1,55 voor 1 liter v-power, nog ff en ik zet hem op g3 gas :(:thumbup:

Waar zou je dan de gas-tank laten ??? :muur:

Op de plaats van je reserve wiel ?? :schater:

@ Iloon:

We hebben jarenlang 1.9's gereden en nooit de ellende gehad die jij nu omschrijft.

Een 1.9 hoort netzo mooi te lopen als iedere andere Z3.

Link naar reactie
Even een vraagje betreffende benzine tussendoor:

Is het echt veel beter om Vpower of iets dergelijks te tanken ipv (hoe heet dat spul?) euro 96/98?

Is het niet een leuk verkooppraatje? :muur:

Benzine met een hoger octaangetal zoals v-power heeft een grotere klopvastheid wat pingelen v.d. motor tegengaat zodat de motor betere prestaties geeft, is geen verkooppraatje maar echt waar, bij normaal rijden is het niet echt nodig, maar verg je af en toe power van de motor is het wel lekkerder voor de motor :(

Link naar reactie

En het verhaal over de merkloze benzine vs de grote jongens?

Klopt het dat die grote jongens belangrijke toevoegingen aan hun benzine doen? Die uiteindelijk voor betere prestaties, langere levensduur, betere reiniging etc moeten zorgen?

De Ting- en Tango's zouden dat uit kostenoverwegingen bij hun benzine achterwege laten.

Link naar reactie
En het verhaal over de merkloze benzine vs de grote jongens?

Klopt het dat die grote jongens belangrijke toevoegingen aan hun benzine doen? Die uiteindelijk voor betere prestaties, langere levensduur, betere reiniging etc moeten zorgen?

De Ting- en Tango's zouden dat uit kostenoverwegingen bij hun benzine achterwege laten.

Geloof toch al die indianenverhalen niet. De Tinq- en Tango's laten uit kostenoverwegingen het personeel en de voorzieningen weg, en zitten nooit op A-lokaties. Zag laatst een shell tanker benzine afleveren bij de shell xpress. zelfde auto stond even later bij een dure bemande pomp. Zou ie echt 2 soorten benzine aan boord hebben? :thumbup: idem met tinq (Gulf)

Link naar reactie

Ik heb met de benzine wel eens stil gestaan niet met de Z3 maar met mijn punto. Had ik 98 getankt en waren er deeltjes ergens in blijven zitten waardoor hij dus niet meer starten. Toen de wegenwacht gebeld en die tikte op een onderdeeltje onder de motor kap en ik kon weer rijden. De volgende tank beurt weer zelfde pomp getankt en weer het zelfde probleem. Tank nu dus Vpower daar rijd de punto prima op. Dus ik denk wel dat Vpower beter is. Heb niet echt gemerkt dat ik meer kilometers mee kon rijden maar het voorval hierboven beschreven heb ik ook niet meer meegemaakt.

groetjes ilona

Link naar reactie

Volgens mijn monteur zit er echt wel verschil in benzine.

Heb dat met onze andere auto gemerkt. Paar maanden Tango en hij startte niet meer. Injectoren vervuild. Blikje schoonmaak erin, flink blazen en geen Tango meer tanken.

Nu rij ik met die auto en de Z3 om en om. Tank euro 95 en een tank BP Ultimate.

Wij rijden niet echt veel en ik heb liever een goed lopende motor als problemen.

Link naar reactie
Geloof toch al die indianenverhalen niet. De Tinq- en Tango's laten uit kostenoverwegingen het personeel en de voorzieningen weg, en zitten nooit op A-lokaties. Zag laatst een shell tanker benzine afleveren bij de shell xpress. zelfde auto stond even later bij een dure bemande pomp. Zou ie echt 2 soorten benzine aan boord hebben? :foto: idem met tinq (Gulf)

Benzine bestaat uit een groot aantal bestandelen, na het mengen hiervan wordt er een monster genomen, voldoet dit niet aan de eisen, dan wordt er niet bijgemengd maar gaat het naar de "witte pomp TinQ Tango enz)

Overigens is de afwijking maar marginaal, anders mag het niet als benzine verkocht worden.

En dat Shell (om er maar eentje te noemen) een TinQ of Tango station bevoorraad wil niet zeggen dat het Shell benzine is, de wagen kan die dag een partij (net buiten Shell spec's) benzine naar diverse TinQ of Tango stations brengen.

Kortom het kan weinig kwaad om bij TinQ en dergelijke te tanken, maar wat je tankt kan marginaal afwijken van wat je bij de gerenomeerde merken koopt.

(Info afkomstig van een kennis die bij Shell werkt)

JCK

Link naar reactie

Ik heb het eens aan een eigenaar van een witte pomp gevraagd en die vertelde dat alle benzine uit de zelfde tank komt. Weet niet of dat zo is. Merk wel verschil tussen goedkope benzine en Ultimate (volgens mij het beste) Het geeft een fractie meer koppel heb ik het idee. Zuiniger rijdt het zeker niet, dat is echt een kontverhaal. V power is ook ok volgnes mij maar is geen 98. Ik denk dat placebo effec thier ook wel van toepassing is :foto:

Link naar reactie

Mijn vrouw heeft een tijdje bij BP-Nederland gewerkt, en die heeft mij verteld dat BP ook gewoon onbemande pompen van benzine voorziet.

Een tankwagen levert ook vaak bij verschillende stations op een route af. Bemande en onbemande stations krijgen dan uit dezelfde tankwagen bevoorraad.

Maar even terug naar het topic...

Iloon, hoe gaat het nu met jouw auto???

Link naar reactie

Hoi Eggy,

Nog steeds het zelfde he. De bmw dealer zegt dat hij 100% goed is? Maar ik kom naar het friesland weekend en hoop dan eens te kijken of andere 1.9 auto's het ook doen. Een tip van de BMW dealer was om als je stil staat je gas pedaal eens in te trappen. Omdat de auto dan meer benzine krijgt volgens hun heb je die trillingen dan niet??? Heb dat nog niet geprobeerd rij namelijk vooral in het weekend met de auto door de weeks ga ik met de bus naar het werk omdat er geen parkeergelegenheid is. Het toerental staat op 700 toeren stabiel dus dat is goed. Ons mam heeft ook nog bmw nederland gebeld en ook zij zeggen dat een 1.9 een zenuwachtige auto is. Vind het overigens nog steeds vreemd omdat de auto dat eerst niet zo deed. Nu is het net of je een diesel rijd. En op de snel weg rijd hij goed.

Dus ik kom hem showen tijdens het friesland weekend en hoop dan de oorzaak te vinden. Daar zitten tenminste experts als ik dat hier zo lees. En mochten zij iets vinden krijgt de BMW dealer dat natuurlijk te horen.

groetjes iloon :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.