Ga naar inhoud

help net terug van Dealer (Stealer


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben vandaag naar de Dealer geweest. Zoals meeste weten heeft mijn auto niet zoveel kilometers gelopen 22000. Uit de historie bleek namelijk dat de oliecheck in 2004 is geweest. Bovendien vond ik hem veel verbruiken ongeveer 1 op 8. Dus ik vanmorgen naar de Dealer. Bellen ze me op. Dat er meerdere zaken niet goed waren. met het uitlezen hadden ze niets gevonden echter de motor was vervuild omdat er niet veel mee gereden is bovendien moest en coolvloeistof en remvloeistof en oliecheck gedaan worden en op advies de bougies. Omdat de motor vervuild was was de uitstoot groot (terwijl hij net 3 weken terug APK gekeurd is maargoed). Hebben ze heb flink op de pin getrapt en smiddag met dit mooie weer een proefrit mee gereden. En een kwart tank opgereden kreeg de auto leeg terug en moest eerst tanken voor ik naar huis kon. Haal ik hem op loopt hij nog slechter stationer nu trilt hij nog meer. Bovendien ploft nu de uitlaat en lijkt het wel of deze loshangt. WAT NU?? Iemand tips wat het kan zijn.

Groetjes ilona

Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat altijd goed helpt, volle tank + flesje injectie reiniger. Vervolgens de motor goed warm rijden en dan de snelweg op, hoog in zijn toeren houden zodat hij goed schoon geblazen wordt. Ben altijd verbaast hou lekker mijn motor weer loopt na een toerrit. :(

Bougie's zijn inmiddels vervangen of moeten nog vervangen worden?

Link naar reactie

Exact de reden waarom ik er áltijd bij blijf, ook al duurt het de héle dag. :cool:

Maar vreemd vindt ik het wel, je kunt er toch wel vanuit gaan dat het Ztje perfect terug komt van de dealer ?

Dat de motor vervuild raakt als je weinig kilometers maakt is voor mij ook nieuw.

Wel schijnt de olie te gaan 'schuimen' als de ritjes dusdanig kort Zijn dat de motor niet warm genoeg word.

Dit Zijn dan ritjes van een of enkele kilometers.

Misschien is dit de oorZaak van de 'vervuiling'.

Maar, als het een BMW dealer betreft Zou ik gewoon teruggaan.

Link naar reactie

De bougies zijn inderdaad vervangen, heb maar meteen gezegd doe maar waren waarschijnlijk de allereerste die er nog in zaten vanaf 97. Dus waarom ook niet. Ze vertelde ook dat ze de katalysator schoon hebben gemaakt. Nu wibelt mijn uitlaat. Als ik hem al een beetje schud zie je hem op en neer gaan. Bovendien heb ik hem op zijn pin ook maar getrapt onderweg naar huis. Maar als je bij de stoplichten staat is het zeer vervelend dat schudden. Nu nog meer als eerst. Vind het vreemd. Bovendien ploft het en je hoort hem niet lekker stationar lopen. Nu denk ik als ik terug ga dat ik te horen krijg dat het komt doordat de motor vervult is/was. Kan dit?

groetjes iloon

Link naar reactie

Nog eens geleZen:

De uitstoot is hoog, de motor ploft en de uitlaat Zorgt voor vreemde geluiden,

dit lijkt dan wel een probleem met de ontsteking.

Dan klopt de verbranding inderdaad niet en heb je kans op verkeerde uitstoot.

Maar dat Zou de werkplaats toch moeten weten.

Link naar reactie
Nu denk ik als ik terug ga dat ik te horen krijg dat het komt doordat de motor vervult is/was. Kan dit?

groetjes iloon

Hier heb ik echt nog nooit eerder van gehoord Iloon.

Ik rijd ± 1500 km per jaar, en het beestje start en loopt als een ehh...BMW... :(

Link naar reactie

Jeetje Ilona wat een drama. :(

Het lijkt mij dat je met opgestreken mouwen toch terug moet gaan naar je stealer en daar je beklag gaat doen.

De beste manier is te vragen naar de baas en hem hierop aan te spreken (het liefst in het bijzijn van een hoop klanten). :P

Als hij niet bevankelijk is voor je klacht, dan moet je (hoe vervelend het ook moge klinken) met de nodige stemverheffing je ongenoegen nogmaals duidelijk maken en dat zodanig dat de rest van de klanten hiervan kunnen meegenieten. :(

Het klinkt misschien wat onsportief, maar dan had hij geen garagebedrijf moeten runnen, maar een scharensliep moeten runnen.

BTW, over welke stealer heb je het eigenlijk?

Als wij het weten en jij niet naar genoegen verder wordt geholpen krijgt hij geheel grateloos een perfekte (antie) reclame. :P

Suc6 :D

Link naar reactie

nee kon het me ook niet voorstellen. Maar ja het beestje is ook 9 jaar al oud vertelde ze daar. Ik denk ja maar wel met minder kilometers dan hier in de showroom staan. Maar goed ze zijn der smiddags lekker mee gaan rijden want een kwart tank was leeg.

Weet het ook niet meer. Bel morgen vroeg maar op want, het rijd niet lekker. Wel op de snelweg natuurlijk maar als je stilstaat is het niet fijn zitten. En het was inderdaad een BMW dealer. En waarom daarnaar toe omdat ik hem pas heb en dan wordt hij meteen goed nagekeken.

We zullen zien wat ze morgen zeggen.

iloon

Link naar reactie
in brabant een van de grotere en ze hebben er drie vestigingen laats nog een tour ritje van geweest maar was niet die vestiging. Baal der ontzettend van die auto is mijn alles. Na jaren lang sparen.

Reden te meer om even terug te gaan toch? Welllicht hebben ze een foutje gemaakt en wordt dit nog netjes verholpen. Foutjes maken is nog altijd menselijk. Het wordt pas een probleem als je al meer dan twee keer terug moet voor hetzelfde euvel. Dan is stemverheffing en vragen naar de baas wellicht een manier.

Link naar reactie

Dat is mooi sh*t, idd teruggaan en iemand (al heeeft ie er geen verstand van laat ie dan net doen alsof) meenemen als backup zodat je niet met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Succ6 morgen.

Anne

Link naar reactie
in brabant een van de grotere en ze hebben er drie vestigingen laats nog een tour ritje van geweest maar was niet die vestiging. Baal der ontzettend van die auto is mijn alles. Na jaren lang sparen.

Alles komt goed Iloon, en anders hebben we nog Roodkapje.

En mijn mening is: Als één enkel individu slecht of minder goed werk levert wil dat niet Zeggen dat meteen die héle dealer niks is... :(

Link naar reactie

Dank je wel Ann,

Omdat ik morgen moet werken is de kans groot dat ons ma er mee naar de dealer rijd. Ga ze eerst morgen eens bellen misschien hebben ze een verklaring. En dan mag moeders de auto wegbrengen.

Wordt vervolgt

Link naar reactie

Tuurlijk, BRIDDERS en ZEDRIE hebben hier volkomen gelijk in, maar ik heb zoiets ook een keer mee mogen maken en dan begint het bij mij weer te borrelen. (was overigens niet een BMW dealer)

Maar je ziet het heeft nu al de aandacht. :D

Nogmaals, suc6 :(

Link naar reactie
Tuurlijk, BRIDDERS en ZEDRIE hebben hier volkomen gelijk in, maar ik heb zoiets ook een keer mee mogen maken en dan begint het bij mij weer te borrelen. (was overigens niet een BMW dealer)

Maar je ziet het heeft nu al de aandacht. :P

Nogmaals, suc6 :D

Wel herkenbaar hoor! Ooit een Audi gehad, bij de 1e dag in bezit ging motormanagement lampje branden. Drie keer voor terug geweest en drie keer kortstondig opgelost (management gereset). De 4e keer boos geworden, auto drie (!) weken kwijt geweest. Maar..... uiteindelijk komt het altijd goed :(

Link naar reactie

Allemaal weer vervelend om te horen, zeker dat je hem slechter terugkrijgt dan dat je hem bracht :D

Omdat ze de bougies hebben vervangen en nu onregelmatig stationair loopt denk ik aan een bougiekabel die ze genekt hebben met lostrekken :P:(

:( Terug gaan en mocht dit eruit komen niet betalen, zij hebben het immers gesloopt :P

Succes :D

Link naar reactie

Hmmm

Als hij schudt, springt dan het toerental tussen de 500 en 1500 heen en weer? dan zou het wel eens de stappenmotor kunnen zijn

verder blijft de luchtmassameter nog over.

daar zou ik aan denken,

Maar het is echt klote, een vriend van mij heeft 2 weken geleden een 1.8 gekocht met 70000km gelopen

staat nu ook al een week bij de garage i.v.m IMHO kapotte uitlaat (rijdt niet harder dan 50 en geeft weinig uitlaatgas)

IIG heel veel suc6

Link naar reactie
De bougies zijn inderdaad vervangen, heb maar meteen gezegd doe maar waren waarschijnlijk de allereerste die er nog in zaten vanaf 97. Dus waarom ook niet. Ze vertelde ook dat ze de katalysator schoon hebben gemaakt. Nu wibelt mijn uitlaat. Als ik hem al een beetje schud zie je hem op en neer gaan. Bovendien heb ik hem op zijn pin ook maar getrapt onderweg naar huis. Maar als je bij de stoplichten staat is het zeer vervelend dat schudden. Nu nog meer als eerst. Vind het vreemd. Bovendien ploft het en je hoort hem niet lekker stationar lopen. Nu denk ik als ik terug ga dat ik te horen krijg dat het komt doordat de motor vervult is/was. Kan dit?

groetjes iloon

Misschien loopt ie op 3 cilinders nu i.p.v 4 :D

Oh zag dat roodkapje ook al zoiets zei. :thumbup:

Link naar reactie

Kan maandag pas terecht bij de dealer eerder hadden ze geen tijd. Vandaag lekker weer ik kapje naar beneden en rijden. Springt onderweg in een keer de teller van mijn benzine meter naar 0 en springt het lampje aan. En de tank zat helemaal vol. Na een tijdje rijden de motor maar afgezet en weer aan en toen was het weer goed. Iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn.

Wordt der echt ziek van. :muur: En ben ook de hele dag al niet te genieten :blink: Kan der wel mee janken!

En zeker nu het weekend zo'n goed weer zal worden

groetjes ilona

Link naar reactie

Hmmm, maandag das nog een eind weg.

Misschien wel goed dat je teller aan de haal ging misschien dat ze bij de garage dan geen kwarttank verreden hebben.

Heb je ook nog een paar dagen de tijd om iemand uit te nodigen met je me te gaan.

smiley_abae.gif kop op

Anne

Link naar reactie
Kan maandag pas terecht bij de dealer eerder hadden ze geen tijd. Vandaag lekker weer ik kapje naar beneden en rijden. Springt onderweg in een keer de teller van mijn benzine meter naar 0 en springt het lampje aan. En de tank zat helemaal vol. Na een tijdje rijden de motor maar afgezet en weer aan en toen was het weer goed. Iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn.

Wordt der echt ziek van. :muur: En ben ook de hele dag al niet te genieten :blink: Kan der wel mee janken!

En zeker nu het weekend zo'n goed weer zal worden

groetjes ilona

Het kan de tankvlotter wezen, verklaart misschien ook het slecht stationair draaien, vacuumklepje tankontluchter defect -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.