Ga naar inhoud

help net terug van Dealer (Stealer


Aanbevolen berichten

Hoi Eggy,

Nog steeds het zelfde he. De bmw dealer zegt dat hij 100% goed is? Maar ik kom naar het friesland weekend en hoop dan eens te kijken of andere 1.9 auto's het ook doen. Een tip van de BMW dealer was om als je stil staat je gas pedaal eens in te trappen. Omdat de auto dan meer benzine krijgt volgens hun heb je die trillingen dan niet??? Heb dat nog niet geprobeerd rij namelijk vooral in het weekend met de auto door de weeks ga ik met de bus naar het werk omdat er geen parkeergelegenheid is. Het toerental staat op 700 toeren stabiel dus dat is goed. Ons mam heeft ook nog bmw nederland gebeld en ook zij zeggen dat een 1.9 een zenuwachtige auto is. Vind het overigens nog steeds vreemd omdat de auto dat eerst niet zo deed. Nu is het net of je een diesel rijd. En op de snel weg rijd hij goed.

Dus ik kom hem showen tijdens het friesland weekend en hoop dan de oorzaak te vinden. Daar zitten tenminste experts als ik dat hier zo lees. En mochten zij iets vinden krijgt de BMW dealer dat natuurlijk te horen.

groetjes iloon :thumbup:

Nou, dit zo lezende zou ik je maar niet te druk maken. Ik herken een hoop uit je uitleg van hierboven. De motor is wat "zenuwachtig" bij stationair draaien, alsof hij aan het werk wil. Vanaf het moment dat de motor belast wordt (koppeling los dus) is er niks meer aan de hand en loopt de motor goed. Ik zal dit morgen (oeps... inmiddels vandaag) voorleggen aan Roodkapje, maar ik denk dat het wel goed zit. Ik heb van meerdere mensen dit "euvel" gehoord.

Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

V power is ook ok volgnes mij maar is geen 98.

V Power is 97, Net als Engelse BP Ultimate, hier is deze laatste 98.

We moeten hier geen 2 dingen door elkaar heen halen: zwavelvrije benzine ("schoonmakende") en benzine met een hoger octaan gehalte. Vaak worden deze eigenschappen gecombineerd (marketing) anders koopt niemand het (denk aan Shell Pura). :rolleyes:

Link naar reactie
Om terug te komen op het verhaal van de stationair klep, zondag tevergeefs schoon gemaakt. De lichte stotter blijft aanhouden. Wel heb ik een scheurtje ontdekt in de kunststof behuizing van de klep. Met een beetje lijm vervolgens weer gefixt.

Afgelopen vrijdag nagevraagd bij Roodkapje. Motor loopt prima. Lichte stotter is bij mij ook aanwezig. Ploft bij jou de uitlaat ook af en toe een beetje bij stationaire loop?

Link naar reactie

ja ook ploft hij. maar weet niet wat voor uitlaat ik heb zal wel de originele uitlaat zijn.

Maar ik laat hem volgende week zaterdag wel even horen en zien op het friesland weekend. Dan zou ik graag eens in een andere 1.9 willen zitten om te kijken of die het ook zo doen.

groetjes ilona

Link naar reactie
ja ook ploft hij. maar weet niet wat voor uitlaat ik heb zal wel de originele uitlaat zijn.

Maar ik laat hem volgende week zaterdag wel even horen en zien op het friesland weekend. Dan zou ik graag eens in een andere 1.9 willen zitten om te kijken of die het ook zo doen.

groetjes ilona

Zondag is de 1.9 van Anne beschikbaar

Link naar reactie
ja ook ploft hij. maar weet niet wat voor uitlaat ik heb zal wel de originele uitlaat zijn.

Maar ik laat hem volgende week zaterdag wel even horen en zien op het friesland weekend. Dan zou ik graag eens in een andere 1.9 willen zitten om te kijken of die het ook zo doen.

groetjes ilona

Kunnen we hem ook even uitlezen :D

Link naar reactie
Die apparatuur is daar aanwezig? Quanta costa?

Denk dat Ruud de laptop mee zal brengen,zo compleet is sonacar ook niet :D

Link naar reactie

Hoi Wilko,

Super. Ben der zondag ook dus Huub meld mij ook aan voor zondag!

En roodkapje thanks, maar ze hebben hem vorige week maandag ook weer uitgelezen maar ze zeggen dat alles goed is. maar nog een keer kan geen kwaad'

groetjes iloon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.