Ga naar inhoud

FK veren


Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat een verdomd mooi setje veren... :lol:

Als dit net zo gaat rijden als het eruitZiet... :m:

Link naar reactie

Arrgh :huh: niet dus. Ik benodig minstens 3MM spoorverbreding, zelfs met de orginele wielen!!! Heb nu voorlopig de orginele Z-Star terug geplaatst, en het gewinde omhoog geschroefd. Zo komt de onderste veer net boven de band uit. Ga eerst op vakantie en dan zie ik wel verder.

Link naar reactie
8,5J ET40

De onderste ring komt net tegen de binnenzijde van het wiel aan. Dan het goede nieuws, hij rijdt lekker, ligt strak in de bocht, en is goed onder controle te houden bij een eventuele uitbraak. Persoonlijk getest op de parkeerplaats van de decathlon. :huh:

Lijkt dat KW spul van mij wel.

Link naar reactie

Ja weer zo´n systeem met twee veren boven elkaar.

Sledge 8,5J ET30, dus 10mm spoorverbreding ziet IMHO nog mooi uit als het breder wordt komt ie echt buiten het spatbord voor.

Als je iets wil proberen, ik heb nog 10mm liggen voor de winterbandjes kun je wel ff lenen :thumbup:

Link naar reactie
Eibach Pro Set heeft ook twee veren boven elkaar, geen problemen met aanlopen :m:

Je originele velgen zijn ook maar 7,5J breed met daarbij een vrij lage ET waarde van 41, daarmee heb je meestal geen problemen, als je echter wat anders wil dan komt het ..............de meeste gangbare velgen hebben namelijk een breedte van 8,5J dat is 13mm meer per kant en dan wordt het huilen met die dubbele veer systemen :thumbup:

Link naar reactie

De orginele 7J ET47 wielen zouden maar liefst 12mm per kant méér ruimte hebben. Maar omdat BMW daar van die achterlijk hoge banden op heeft liggen, steken die ver buiten de velgrand uit. Die 12mm is dus te verwaarlozen bij de Z-star.

@ Pierre: 10mm is wel erg veel denk ik, wil kijken voor een 3mm of 5 mm setje. Maar bedankt voor het aanbod. :thumbup:

Link naar reactie
De orginele 7J ET47 wielen zouden maar liefst 12mm per kant méér ruimte hebben. Maar omdat BMW daar van die achterlijk hoge banden op heeft liggen, steken die ver buiten de velgrand uit. Die 12mm is dus te verwaarlozen bij de Z-star.

@ Pierre: 10mm is wel erg veel denk ik, wil kijken voor een 3mm of 5 mm setje. Maar bedankt voor het aanbod. :thumbup:

Die 10 mm moet kunnen danny, kom je op et 30 uit. ( heb je iets meet speling tussen velg en veerpoot )

Ik heb zelf et 22 wat dan ook echt het uiterste is :m:

Link naar reactie

Dat ziet niet verkeerd uit nee, bij Rob daarintegen wel weer IMHO. (Met de Schnitzers was dat toch?) Zal de verbreders van de achterwielen eens op de voorwielen leggen en kijken hoe het uit ziet.

Dat KW wel kan, zij het met ingrepen, inmiddels bij mij bewezen, met dank aan Piet in Leeuwarden. thumbup.gif

Zou ik wéér KW nemen, nee, natuurlijk niet, dat mag duidelijk zijn inmiddels. graduated.gif

Om welke "ingreep" ging het hier Rob?

Link naar reactie

Sledge,

Rob kwam geloof ik met de Schnitzer's 9JET45 en 15mm verbreding omgerekend uit op 8,5J ET 23/24.

Ik heb zelf nu 8,5J ET33 en op de BBS LM had ik 8,5 ET 30 bij 18 inch en 8,5ET 32 bij 19 inch (en nu jeroen dus)

Gewoon eens ff proberen met die 10mm zoals gezegd, je mag ze ff lenen om uit te proberen maar geloof me dat kan best :D

Bij Rob hebben ze AFAIK spoorverbreders op maat gemaakt en nog iets van de veerpoot afgeslepen, hij zit nu ook op 8,5 ET 33 AFAIK ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.