Ga naar inhoud

FK veren


Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Achterdempers/veren + hoogte regelaars. Ik moet alleen nog de twee voorste dempers/veren hebben. FK is nu niet echt snel met reageren op mail. ;)

Interesse? M veren+dempers, eibachs en het bovengenoemde spul gaan binnenkort de deur uit.

@Roodkapje: Dan krijg je hetzelfde verhaal als bij Rob met de Schnitzers, en dat is zelfs voor mij té.

Link naar reactie
Dan ga ik er maar gewoon voor, in de hoop dat het past. :fiew:

Je last de boel toch niet vast, mag ik hopen? Kan er toch altijd weer af? Gewoon vooraan beginnen, aan één kant, dan weet je 't gauw genoeg, toch?? :nono:

Link naar reactie

Zit met hetzelfde dilemma als Sledgehammer.

Het zit zo: heb een z3 coupé 2.8 met de originele ophanging. Had mij een KW schroefset besteld maar de dag erna geannuleerd aangezien ik hier (en ook op het Duits forum) vernomen had dat er met een KW onderstel weinig plaats is vooraan voor een beetje velg. In mijn geval: 8,5 x 18 ET 40 (225/40) . Kan opgelost worden met spacers maar wil zeker vermijden dat mijn wielkassen moeten uitgerold worden

Ik heb dit probleem voorgelegd aan mijn tuningboer waarop die contact opgenomen heeft met de Belgische invoerder. Die heeft op zijn beurt KW Duitsland gecontacteerd waarop die het volgende voorstel doet: monteren en kijken of dit inderdaad zo is met 8,5 x 18 ET 40. KW Duitsland kan dit niet geloven dat het niet lukt met desbetreffende velgenmaat :nono:

In geval het niet lukt (zal volgens mij spijtig genoeg zo zijn), gewoon de ganse handel eraf halen en terug sturen naar Duitsland (kost mij wel geen enkele euro :fiew: )

Bedoeling is bij mij de wagen niet te laag te laten zakken (Belgische keuring B) ), want ik ben niet zinnens elk jaar de onderstellen te veranderen. Andere optie in mijn geval is enkel de M-veren te monteren, 15 mm zakken en geen probleem op de keuring.

Zou de wagen effectief 15 mm zakken (zoals bij een Z3 MET compleet M-onderstel) en zou dit geen probleem geven bij montage op de veerpoot ?

Zou Weitec - Vogtland - H&R schroefsets passen in mijn geval met desbetreffende maten zonder spacers en omkloppen ? KW is naar 't schijnt iets breder door de dubbele veer

1 vraagje nog: zouden de originele 17 duimers passen bij het schroefset ?

Link naar reactie
In geval het niet lukt (zal volgens mij spijtig genoeg zo zijn), gewoon de ganse handel eraf halen en terug sturen naar Duitsland (kost mij wel geen enkele euro :fiew: )
Mooi geregeld bij KW. :nono:
Zou de wagen effectief 15 mm zakken (zoals bij een Z3 MET compleet M-onderstel) en zou dit geen probleem geven bij montage op de veerpoot ?

Montage op een normale demper geeft geen problemen, maar het is altijd afwachten of de wagen ook daadwerkelijk 15mm zakt.

Zou Weitec - Vogtland - H&R schroefsets passen in mijn geval met desbetreffende maten zonder spacers en omkloppen ?
H&R heeft M-Optic bijvoorbeeld nu eronder, en dit past zonder problemen. Weitec=KW AFAIK, vogtland durf ik niks over te zeggen.
1 vraagje nog: zouden de originele 17 duimers passen bij het schroefset ?

Ligt eraan hoe breed de velg is. 17" gaat normaal maar tot iets van 8J breed aan de voorzijde, gaat dus nooit problemen opleveren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.