Ga naar inhoud

FK veren


Aanbevolen berichten

Het zit zo: heb een z3 coupé 2.8 met de originele ophanging. Had mij een KW schroefset besteld maar de dag erna geannuleerd aangezien ik hier (en ook op het Duits forum) vernomen had dat er met een KW onderstel weinig plaats is vooraan voor een beetje velg. In mijn geval: 8,5 x 18 ET 40 (225/40) . Kan opgelost worden met spacers maar wil zeker vermijden dat mijn wielkassen moeten uitgerold worden

Ik heb dit probleem voorgelegd aan mijn tuningboer waarop die contact opgenomen heeft met de Belgische invoerder. Die heeft op zijn beurt KW Duitsland gecontacteerd waarop die het volgende voorstel doet: monteren en kijken of dit inderdaad zo is met 8,5 x 18 ET 40. KW Duitsland kan dit niet geloven dat het niet lukt met desbetreffende velgenmaat B)

In geval het niet lukt (zal volgens mij spijtig genoeg zo zijn), gewoon de ganse handel eraf halen en terug sturen naar Duitsland (kost mij wel geen enkele euro :fiew: )

Da's netjes van KW. Sportwheels in Keulen, waar ik de KW kocht, was minder aardig. Namen de KW niet terug, maar ik kon er wél een H&R set kopen zeiden ze, om vervolgens te zeggen dat ook die problemen bij de Schnitzers zouden opleveren. Kun je 't nog volgen? :nono:

EDIT: Sportwheels zit niet in Aken zoals ik in eerste instantie schreef, maar in Keulen. Is veranderd in deze post. Bedankt, Pierre.

Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sportwheels in KEULEN SUCKS, had je beter bij Meertens in AKEN H&R kunnen kopen ;)

en ja de originele 17 inches passen zonder problemen ook met kW maar dat wil je toch niet!!

Zou dit helemaal niet proberen meteen H&R kopen!!

Ja dat wil ik inderdaad niet, maar ik moet wel met de 17 duimers naar de jaarlijkse keuring

Link naar reactie
Ja dat wil ik inderdaad niet, maar ik moet wel met de 17 duimers naar de jaarlijkse keuring

Hallo, ik heb me dus een H&R gewinde fahrwerk gekocht voor onder de Z3 coupé, dit past zonder problemen. En rijd top ;)

Nu zit ik alleen nog met het probleem voor het validatie attest van de schroefkit. Dit attest is nog niet afgehandeld door GOCA maar dit zou dit jaar nog in orde komen volgens mijn dealer, ik hoop dat ik hem kan vertrouwen want ik moet in augustus op keuring gaan. Ik draai dan het fahrwerk een stuk omhoog zodat ik net de 11cm bodemvrijheid heb met de orginele 17 inch velgen. Alleen moet je met een montage attest en het validatieattest eerst de auto laten keuren bij een ongevalkeuring, daar krijg je een attest waarmee je jaarlijks naar de gewone keuring kan. Zonder dit attest word de auto afgekeurd wegens de verlaging.

Greetz Jeroen

op www.goca.be vind je de procedures.

één tip, luister goed naar PierreZ01 zijn raad, want die is goud waart :huh:

Link naar reactie
Sportwheels in Keulen is anders wel goed voor Eisenmannekes :newblush:

Tja, het een er af en het ander er op. Dat kan ik ook, bij wijze van spreken. :thumbup: Als het aankomt op meedenken en service wordt het anders.

Ik was in Leeuwarden voor de BBS-en. Zelfde probleem in feite, nog steeds de KW-set eronder. Volledig opgelost met (als eerste) goede wil, meedenken, daadwerkelijk uitproberen, opnieuw proberen, de tijd voor je nemen en veel ervaring met alles! Niet te vergelijken met de uitlaat-en-velgen-verkopers-zonder-moeilijke-dingen-want-dan-zijn-we-er-niet-meer uit Keulen! :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag de achterzijde gedaan, en dit is helemaal geweldig!!!! :muur: Hard maar toch comfortabel, zonder aanlopen met een fors tempo door de bocht, en net zo laag. :kisstogether:

De oude dempers zijn behoorlijk ver heen. Ze zijn met het grootste gemak in te drukken, en komen daarna bijna niet meer omhoog. Moet de potentiële koper van de dempers dus helaas teleurstellen, dit wil ik je niet aan smeren. :thumbup:

Link naar reactie
Vandaag de achterzijde gedaan, en dit is helemaal geweldig!!!! :banaan: Hard maar toch comfortabel, zonder aanlopen met een fors tempo door de bocht, en net zo laag. :birthday:

De oude dempers zijn behoorlijk ver heen. Ze zijn met het grootste gemak in te drukken, en komen daarna bijna niet meer omhoog. Moet de potentiële koper van de dempers dus helaas teleurstellen, dit wil ik je niet aan smeren. :guitar:

Wat voor veren / schokbrekers heb je nu danny ?? :banaan:

Link naar reactie

"De oude dempers zijn behoorlijk ver heen."

In principe hoeft je schokbreker dan niet versleten te zijn: De meeste schokbrekers zijn alleen uitgaand gedempt.

De auto veert dan wel makkelijk in, je krijgt dan geen stoten door de auto van de oneffenheden in de weg.

Bij het uitveren wordt die beweging gedempt zodat de auto niet gaat "springen".

De schokbreker zal nooit uit zichzelf weer omhoog komen, daaarvoor dient de veer.

Schokbrekers die zowel uit- als ingaand zonder weerstand zijn te bewegen zijn versleten en worden ook wel "fietspompen" genoemd.

Wilko

Link naar reactie

Moet toegeven dat deze kenmerken:

# rolt of breekt uit in de bochten,

# is gevoelig voor zijwind tijdens het inhalen,

# duikt tijdens het remmen,

# stuitert op een verkeersdrempel,

# heeft een grotere remafstand dan normaal.

Mij niet bekend voorkomen. Ik zal ze eerst door een specialist laten controlen. Bedankt voor het advies!! :birthday:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

@M-Optic/Roodkapje:

Herkennen jullie deze setup? Waar komt het domlager precies tussen? (inclusief veerschotel?)

220pe.jpg

En hebben jullie misschien nog handig tips over hoe ik het beste kan beginnen met instellen? Zo laag mogelijk, ergens in het midden of zo hoog mogelijk?

Andere tips en tricks zijn ook welkom. :)

119vm.jpg

Link naar reactie
@M-Optic/Roodkapje:

Herkennen jullie deze setup? Waar komt het domlager precies tussen? (inclusief veerschotel?)

220pe.jpg

En hebben jullie misschien nog handig tips over hoe ik het beste kan beginnen met instellen? Zo laag mogelijk, ergens in het midden of zo hoog mogelijk?

Andere tips en tricks zijn ook welkom. :)

119vm.jpg

Je oude veerschotel heb je niet meer nodig.

je moet de veer toch weer even in de klem zetten en dan bijde moeren loshalen.

de onderse moer komt te vervallen.

de oude suspensieschotel met lager monteren en met de bovenste moer vastzetten, veerspanner loshalen en even kontroleren of de schotel vrij ronddraaid anders moet er nog een ring onder.

wat afstelling betreft kan je het beste in het midden beginnen.

Suzzzes :D

Link naar reactie
Ah, you got me. :D

Het is gewoon, als je eenmaal lekker bezig bent met sleutelen dan heb je helemaal geen tijd om foto's te nemen.

Ja, zo werkt het. Heb ik ook altijd met dat gesleutel aan mijn ZZZ. :)

Link naar reactie
THX alot :)

Dat moertje is dus tijdelijk en kan ik gewoon weggooien. En dat onderlegschijfje komt bovenop het lager zoals bij het orgineel? Meen mij te herrineren dat er één ring boven en één ring onder het lager kwam te zitten.

Zoals ik het op de foto ziet, alleen de twee moeren weghalen alles laten zitten en in eerst instantie geen ring tussen plaatsen er zit al een verhoging in.

Suspensieschotel met lager monteren ring plaatsen en de borgmoer monteren.

Vergeet niet de veerspanner erop te zetten, misschien al draai je de afstelring helemaal naar beneden lukt het misschien zonder een veerspanner, maar kijk uit het blijven levensgevaarlijke dingen :D :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.