Ga naar inhoud

Bij Roodkapje op de brug


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

gister bij Ruud geweest om er nieuwe lagerschalen,vanosbouten en een oliepomp in te laten zetten.

Wil had z'n eigen speelgoed mee genomen. :schater:

HPIM0791.jpg

Ruud was met mijn speelgoed bezig.

HPIM0792.jpg

open hart operatie;

HPIM0795.jpg

HPIM0798.jpg

de oude lagerschalen; ('t was echt nodig)

HPIM0796.jpg

de nieuwe onderdelen zitten er in;

HPIM0800.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vandaag bij Roodkapje geweest: Veerpootbrug, nieuwe olie versnellingsbak en stelmotor vergrendeling rechter portier

Ankie50013.jpg

Stuurt nu een stuk rustiger en schakelt aanmerkelijk soepeler, vooral bij een koude motor.

Ik ben blij dat ik de stelmotor van de portiervergrendeling door Ruud heb laten vervangen.

Ik wou dat eerst zelf doen, maar dat was niet goed gekomen, vrees ik. Als ik zie wat er bij kwam

kijken, had ik waarschijnlijk met een gesloopt portier alsnog naar Reeuwijk moeten rijden!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Nadat ik ergens tussen half twaalf en twaalf gedreven door enorme windstoten en bedreigd door van die mooie klassieke Hollandse wolken kwam aangewaaid bij Ruud, eerst maar eens begonnen aan een bakkie. :lol:

Om het af te leren hebben we onder het genot van een goed verhaal nog maar een tweede bakkie gedaan.

Na een half uurtje of drie kwartier inmiddels toch maar besloten om nog iets aan de auto te gaan doen, beginnend met het vervangen van de stoelverwarming in de zitting bij de bestuurder. Een goed functionerend matje zou lekker geweest zijn tijdens die koude wintermaanden. Zeker als je in een rokje op die stoel moet zitten. (Voor diegenen die het zich afvragen: dan heb ik het over Katja. De Zzz is haar 'daily ride'. Bovendien zijn mijn benen te dik voor een rokje...... ). Maar ja, beter laat dan nooit.

Bij het uit de auto halen van de stoel werd gelijk nog even de hoogteverstelling gerepareerd door Ruud. Deze was vastgeslagen in haar hoogste stand.

Stoelloos.jpg

Als tweede aan de slag met de stoelverwarming. Na mijn huishoudelijke kwaliteiten te hebben geshowd bij het stofzuigen van de auto (en nee, ik ben geen waardig concurrent van Reggie :) ) kon ik me alweer nuttig maken. Geholpen door het fijne weer van de afgelopen weken en een klein lekkageprobleemp met de HT was er nogal wat vocht op de stoel terecht gekomen. :m: En dus ook in het schuim. :m: Nadat Ruud de bekleding eraf had gehaald kreeg ik een 'föhn' in de handen geduwd. Daarmee mocht ik het schuim weer een beetje droog krijgen. (En dat was echt een eeuwigheid geleden dat ik zo'n ding in de hand heb gehad zeg. Wist bijna niet wat ik er mee moest doen :schater: )

Na een half uurtje föhnen en alweer een paar koppen koffie was het ding weer redelijk droog en kon de stoel terug in zijn originele staat; inclusief nieuw verwarmingsmatje.

http://home.hetnet.nl/~sant_1/temp/fotos-z...in-progress.jpg

Tot slot werden er door Ruud een paar M-rubbers onder de auto geschroefd en ik was klaar om te gaan. Het was inmiddels vier uur geworden. Op de terugweg lekker de stoelverwarming aangehad. Heerlijk. ;) Kreeg wel een beetje een natte kont van al het vocht dat uit de stoel wilde.... Wel zoveel file gereden (alles bij elkaar opgeteld tussen Reeuwijk en Eindhoven ongeveer 30 km) dat ik nog niet echt heb kunnen voelen wat het resultaat van die hardere rubbers is. Maar dat verwacht ik zaterdag te kunnen testen als we ons bij de Z4 onthulling in Rijswijk melden.

Het was kortom weer super! De koffie was goed en de service buitengewoon. Mijn dank is dus weer groot.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.