Ga naar inhoud

BOUGIES


Tobiastoeter

Aanbevolen berichten

Waarom is VW dan overgegaan op NGK? :huh:

Dan toch ook niet omdat bosch zo goed is??

Of is dat om de centen en politiek gel@#$l. :)

Geld geld en nog eens geld, wie levert ons bougies voor de laagste prijs.

diverse fabrikanten schrijven in en de goedkoopste wint, het gaat hier wel over aantallen dus ja besparing telt.

Ik zie het aan mijn leveransier, het merk waarvan hij het grootst inkoopt kan hij mee stunten. scheelt van tijd, dan is het ngk dan weer champignon dan weer ngk.

en ja wat is nu het beste ??

Ik weet wel toen ik ng subaru voerde ik een stok had van denso bougies.

Wanneer slaat er tegenwoordig nog een bougie door, komt zeer zeer zelden voor.

gebeurd aleen nog maar als een motor olie verbruikt of lekke koppakking. maar ja daar kan de bougie ook weinig aan doen.

moraal van het verhaal de bosch platinum goed voor 100.000 km voor 9,30 en advies van bmw, moet goed voldoen. toch ? :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb er nu NGK PKR7A inzitten. Hebben me EUR 20,- ex BTW / stuk gekost :huh:

Het S52 USA" :huh: blok heeft "normale" 6 cyl. vonkgevers, maar mijn S50 blok wijk af. Dus ik wil nog ff uitzoeken of deze dingen de goeie zijn, Tobias :)

Ze hebben ze bij 67k INSP1 vervangen, en eigenlijk moet dat pas bij INSP2 :)

Die P staat blijkbaar voor Platinum :)

NGK partnummer uitleg

Denso partnummer uitleg

Allerlkei interessante bougie links

ff remindertje vor Roodkapje :)

Link naar reactie

Hi,

Voor de S50 M3 is er maar een goede bougie (gebruiken we in onze race motoren)!

Is een race bougie van NGK.

Bougies kosten bij NGK Nederland 145 euro per stuk, kan ze leveren voor 55,- per stuk ;)

Voordeel van deze bougies is dat de vonk vanuit alle kanten zichtbaar is, dus betere verbranding!

Verder is de warmtegraad kouder dan de originele bougie, voorkomt detonatie!

Groet,

Ron

ngkr2349.jpg

Link naar reactie

Heb ze net gemonteerd, kom er achter dat van cil 2 de bobine en de stekker los zaten, 1 boutje helemaal en 1 er een klein beetje ingedraaid,zal dat ff melden bij de garagist. :lmao:

Heb het gevoel dat ie weer net zo snel is als met de platina bougies(die zaten er voor de laatste inspectie 1 in), trekt veel vlotter door in hoge toerentallen en beter met optrekken in 1e versnelling.

ik weet niet wanneer de toerenbegrenzer bij andere 2.8 rijders ingrijpt maar in 3e versnelling zat ik tegen de 150 voor deze ingreep.

Ben dus ff lekker bezig geweest. ;)

Link naar reactie
Er zit toch wel verschil in de ene of de andere bougie, zelfs Ans merkt het verschil in koude loop en vlot optrekken. :rolleyes:

Fijn dat het verschil merkbaar is, maar zou het grootendeels niet hierdoor komen ::

Heb ze net gemonteerd, kom er achter dat van cil 2 de bobine en de stekker los zaten, 1 boutje helemaal en 1 er een klein beetje ingedraaid
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.