Ga naar inhoud
  • 0

Welke velgen zijn origineel?


Joep

Vraag

Ik ben al een aantal jaren niet meer actief geweest op dit forum, maar de Z3 hebben we nog steeds.  We beleven er nog steeds veel plezier aan en hij lijkt met het verstrijken van de jaren steeds mooier te worden. In 2011 hebben we hem gekocht bij de BMW dealer in Hoogeveen met 55.000 km op de teller. Het is een 2.8, M uitvoering af fabriek. Toen we hem kochten was hij op de velgen na 100% origineel. Maar langzamerhand begint de wens te ontstaan om hem weer 100% origineel te krijgen. De vraag is dan ook hoe kom ik erachter met welke velgen de Z3 is geleverd. Ik vermoed dat het deze zijn. http://www.brms.net/parts-z3/velg-bmw16-st18-rep.html , echter ik weet dit niet zeker. Misschien dat een forumlid hier meer over kan vertellen en mij verder kan helpen met de speurtocht.

Link naar reactie
  • Antwoorden 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

Geplaatste afbeeldingen

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou voor de folders zeker eens kijken in de locale Z3 bibliotheek.

En deze staat ook al jaren bij m'n favorieten.

 

Volgens mij zijn er voor de Z3 niet echt M velgen geweest, niet zoals BMW dat hedendaags doet. En de Z3M velgen passen niet 1:1 op een 2.8 zover ik weet?

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • 0

Als je wilt weten met welke velgen jouw specifieke Z3 is geleverd zou je eens kunnen proberen je chassisnummer hier in te voeren: https://bimmer.work/

Met een beetje geluk krijg je jouw auto met de opties te zien zoals ie origineel is geleverd.

aangepast door Gentry
Link naar reactie
  • 0

 

Dacht ik ook aan, gewoon met je VIN kijken welke 3 cijferige velgencode naar voren komt.

Ik zou MDECODER gebruiken, dan kun je meteen een PDFje genereren met plaatjes met de originele wielen (weet niet of de Z3 niet te oud is overigens), en anders heb je de optiecode aan de hand waarvan je de "Style 123 BMW" kunt opzoeken, en de wielen kopen op MP of de Duitse ebay/kleinanzeigen.

 

Bijvoorbeeld: "S2NZ    BMW LA Wheel, M Double Spoke 343", dan google je daarna op "BMW 343"

 

aangepast door timewa
Link naar reactie
  • 0

Als ik met deze decoders zoek naar mijn eigen VIN, zie ik dit:

  • S263 Lt/aly Wheels W Mixed Tyres, Lm Raeder Mit Mischbereifung.

Dat beperkt de mogelijkheden al wat, maar vertelt nog niet genoeg 🙂 

 

Volgens de folder uit '98 waren er voor de 2.8 3 mogelijkheden af-fabriek (allen LM)

  1. Rundspeichen 16" (Styling 18)
  2. Rundspeichen 17" in breedset (ook Styling 18)
  3. Z-Star verchromt 16" (Styling 35)

spacer.png

spacer.png

 

 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.