Ga naar inhoud

Voor de liefhebber: Alpina roadster S te koop


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Voor zowel de Alpina Roadster S alsook de Z4M geldt dat het vrij zeldzame auto's zijn, waarbij we op een punt zijn aangeland dat vrijwel niemand die er eentje heeft, hem wegdoet.

 

Het zijn immers heerlijke auto's waarbij er vrijwel niks nieuwers te koop is volgens vergelijkbaar recept. Ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten kopen als "upgrade" voor mijn Z4M. Ik vind juist het analoge karakter, de directheid van de S54 in een klein koetsje, en het enigszins ruwe karakter van de E85 echt heerlijk.

 

Een nieuwer type Z4 of Boxster kan technisch de betere auto zijn, en is objectief beschouwd zeker beter als je 'm als daily gebruikt, maar biedt toch minder van wat ik zoek in een pure roadster. Ik denk dat veel meer eigenaren van een roadster S of Z4M er zo over denken en dat om die reden vrijwel niemand hem weg doet. Dus erg weinig aanbod, gestaag stijgende prijzen, en snelle verkoop als er een mooie te koop komt.

  • Like 1
Link naar reactie

Ben het met je eens. Ik zou ook niet weten wat een (ana)logische opvolger voor m'n Roadster S zou zijn. Een Z4M en Roadster S hebben nog net dat beetje old school dat in nieuwere modellen niet meer te vinden is. 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt,

old school analoog,

bakken meer rijplezier dan nieuwe auto's,

vrij licht,

betrouwbaar,

roestongevoelig,

tijdloos en fraai uiterlijk,

zeer redelijke kosten...

 

what's not to like?

 

Misschien het ietwat krappe interieur dat kwalitatief wat minder is... maar verder zie ik nog niet zo snel een leukere/beter roadster voor me. Wellicht een 911 cabrio of een Italiaanse exoot zonder dak, maar dat is een totaal andere prijsklasse.

Link naar reactie

En ze zijn ook nog eens redelijk waardevast, voorzichtig gezegd😄. In Dld (BMW Cuntz, Speyer) staat ook een fraai exemplaar te koop. Zou een mooie aanwinst kunnen zijn voor het straatbeeld hier!

Link naar reactie
  • Administrator
Op 13/02/2024 om 21:52, timewa zei:

...

what's not to like?

 

Misschien het ietwat krappe interieur dat kwalitatief wat minder is... maar verder zie ik nog niet zo snel een leukere/beter roadster voor me. Wellicht een 911 cabrio of een Italiaanse exoot zonder dak, maar dat is een totaal andere prijsklasse.

 

Alle eigenschappen die jij noemt, behalve redelijke doorlopende kosten gelden ook wel voor redelijk wat 911 modellen. En de aanschafprijs van een Roadster S hoeft niet zo gek ver meer te stijgen of je zit al in het bereik van qua staat en kilometerstanden vergelijkbare 997 cabrio en zijn al op of voorbij het niveau van bijvoorbeeld een late 996 4s cabrio. Als je een eerdere of latere 911 zoekt, of een bijzonderder uitvoering dan een Carrera (4)(S) kom je qua aanschafprijs inderdaad nog wel wat tekort. 

Link naar reactie

Inderdaad wel fascinerend dat de vergelijking met een 911 opgaat... in mijn beleving toch een andere prijsklasse auto, maar de "gewone 911" 996/997 en de ultieme E85 uitvoeringen zijn qua investering aardig naar elkaar toe gegroeid.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 03/02/2024 om 18:55, timewa zei:

Voor zowel de Alpina Roadster S alsook de Z4M geldt dat het vrij zeldzame auto's zijn, waarbij we op een punt zijn aangeland dat vrijwel niemand die er eentje heeft, hem wegdoet.

 

Het zijn immers heerlijke auto's waarbij er vrijwel niks nieuwers te koop is volgens vergelijkbaar recept. Ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten kopen als "upgrade" voor mijn Z4M. Ik vind juist het analoge karakter, de directheid van de S54 in een klein koetsje, en het enigszins ruwe karakter van de E85 echt heerlijk.

 

Een nieuwer type Z4 of Boxster kan technisch de betere auto zijn, en is objectief beschouwd zeker beter als je 'm als daily gebruikt, maar biedt toch minder van wat ik zoek in een pure roadster. Ik denk dat veel meer eigenaren van een roadster S of Z4M er zo over denken en dat om die reden vrijwel niemand hem weg doet. Dus erg weinig aanbod, gestaag stijgende prijzen, en snelle verkoop als er een mooie te koop komt.

Zelfs ik heb dat gevoel met mijn vrij normale E85.

Zou echt niet weten wat de opvolger van deze auto zou moeten worden.

De beleving die een E85 mij geeft heb ik in geen enkele andere auto ervaren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.