Ga naar inhoud
  • 0

Plek van ODB2 stekker Z3 1997


RENSTEC

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn Z3 van 2002 heb ik zowel een OBD2 aansluiting in de voetenruimte als in de motorruimte.

In de voetenruimte ziet deze er zo uit:

BMW Z3 - OBD socket

 

Ik heb wel eens gelezen dat de oudere Z3's deze niet hebben, dan zou je wel deze moeten hebben in de motorruimte:

 

Diagnostic Socket Locator

 

Daar kun je dan vervolgens met zo'n voorloopje mee uit de voeten:

 

BMW OBD kabel | Smeets Solutions

 

Het is volgens mij wel zo dat die ronde stekker OBD1 is.

Ik weet niet of dat zo samenwerkt met zo'n generieke ELM327 module.

aangepast door kolsthoorn
Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, kolsthoorn zei:

...dan zou je wel deze moeten hebben in de motorruimte...

Pre-facelift heeft inderdaad  - meestal - alleen de ronde OBD-stekker in de motorruimte.

Zie links bovenin de foto:
 

Cover job done, including fastener caps...


Ik durf niet te zeggen of je deze kan benaderen (met verloopstekker) met zo'n generieke ELM327-module, voor onze Z3 gebruik ik een dedicated test-/diagnosekastje...

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je reactie. 
Onze Z3 heeft alleen de ronde OBD1 onder de motorkap. 
Ik heb een verloopstekker kunnen regelen met OBD2 blokje maar kan hem nog niet uitlezen. 
Bluetooth ziet hem niet, hij geeft geen signaal. 
Ook nog ander een uitlees computer aangesloten maar wederom niet kunnen uitlezen. 

Link naar reactie
  • 0

We hebben hem ook nog uitgelezen met de icarsoft, vd afbeelding. 
Met een verloop vd OBD1
Hij maakte wel contact maar halverwege werd steeds de verbinding verbroken. 
Dus nog steeds niet kunnen uitlezen IMG_6341.thumb.png.f1c70f9f7a9f1af901c12f2c94b424ab.png
Nu een nieuwe krukas censor besteld, ik twijfel aan de bedrading ervan. 

Link naar reactie
  • 0

Misschien nog een simpele check; contact moet in II staan anders kan je niet uitlezen.

sowieso gaan OBD1 en ELM327/Bluetooth spul niet samen. Andere protocollen.

Uit die tijd had je wel in de USA de Siemens ECU MS41.1 met een OBD2 vanwege de milieu regelgeving die daar toen beetje voorliep. Maar ook die had nog een OBD1 "Pacman" stekker voor het echte uitlees/programmeer-werk. OBD2 kan eigenlijk niet zo veel maar is voldoende om bepaalde motor issues te checken.

Een krukas sensor kan je van VDO kopen, dat is de OEM supplier en dus krijg je hetzelfde ding maar zonder bmw logo en ietsje goedkoper.

Zorg ook dat je de bedrading weer heel netjes vastmaakt want als die kan klapperen tegen een heet motorblok of langs de koelfan komt, gaat de kabel heel snel weer kapot.

Weet het niet meer 100% zeker maar maar na paar jaar van gedonder met die dingen, heb ik nu geruime tijd geen last meer na installeren van de VDO-sensor en netjes vastmaken van de kabel.

Geen start-spark/vonk is trouwens niet perse een indicatie van een kapotte krukassensor. Dan moet ie echt wel proberen te starten maar is het gewoon een oude auto geworden die wat rommelig zal lopen. Zou misschien een ECU zekering kunnen zijn...

 

Kapotte ECU zekering zou misschien ook kunnen verklaren waarom je niet kan uitlezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.