Ga naar inhoud

APK: afkeur!


Dr.Bob

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Tijdje geleden bij de APK van de ZZZ tegen een verrassend nieuw puntje aangelopen, waarop de auto werd afgekeurd:

 

De andere issues waren al voor de keuring verholpen, vooral de koplampen, elk jaar weer een issue..
Met wat geluk vorige keer ermee erdoorheen gekomen, maar nu waren ze echt niet ok en heb ik moeten toegeven aan monteren van niet-origineel materiaal.
Van die aftermarket dingen met angel-eyes dus..
Heel eerlijk, had verwacht dat het de Z3 er heel erg ‘sjonnie’ en tuning-achtig mee uit zou gaan zien, maar staat op zilver best wel ok!
Heb besloten dat ik ermee kan leven 🙂

 

Maar wat bleek verder bij de keuring: De voorwielen lopen heel lichtjes aan tegen de wielkast..
Echt minimaal, maar de keurmeester gaf aan dat er eerder die periode bij een steekproef op werd gelet, dus moest ook bij mijn auto helaas streng zijn.
Helaas is de maximale stuuruitslag niet te beperken, dus keurmeester stelde het volgende voor:

  1. Even ander setje voorwielen monteren voor de keuring die níet aanlopen

  2. Voor de keuring spacers monteren zodat banden niet meer aanlopen.

 

Iemand nog andere ideeën?

En wat is de ervaring met spacers op de Z3? (ik ben nu van plan ze alleen voor de keuring te monteren, daarna weer te verwijderen)

 

Alvast bedankt!

z3.jpg

Link naar reactie

Over het wel of niet Sjonnie zijn van die lampen verschillen we van mening 😉  

Voor het aanlopen, wat voor maat velgen/banden heb je gemonteerd, zijn niet origineel BMW velgen dan

of een buitencategorie band denk ik?

Link naar reactie

Wat voor banden/wielen heb je nu gemonteerd zit de plastic wielkuip aan de binnenkant nog wel goed vast?
Na meer dan 25 jaar kan er ook nog wel eens wat bevestigingsmateriaal 'verdwenen' zijn waardoor de kuip deels loshangt en je wiel niet meer alle ruimte heeft.

  • Like 1
Link naar reactie

ah, inderdaad misschien handig als ik wat meer info over velg- en bandenmaat toevoeg 🤦‍♂️

 

Heb er - volgens mij - een velg/band combi op liggen die ook origineel zo geleverd is, in ieder geval originele BMW velgen:

 

- Velg Style #104

- Bandenmaat: 225/50/16

 

komend weekend maar eens opnieuw de voorwielen loshalen en checken of kuip netjes vastzit.

 

 

 

 

Link naar reactie

Even de wielen er af. alle clipjes van de wielkastbevestiging langslopen en even alle missende of verdachte vervangen (door nieuwe originele).

Koplamp.... tsja, als jij er maar blij mee bent, het is jouw auto.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

even een update nu het eindelijk gelukt is:

(er ging een hoop tijd tussen zitten, verbouwing en gezondheids-toestanden hadden voorrang)

 

Met spacers op de voorwielen is de ZZZ door de keuring gekomen en rijd er nu weer in rond! 

Dank voor alle tips.

 

heb de spacers na de APK weer verwijderd (heb het liever origineel, en als ze er al op moeten zien ze er op de achter-as waarschijnlijk veel beter uit!).

 

Voor de verbouwing is er de komende tijd structureel plaats in de garage nodig, dus na een jaartje of 8 gaat de ZZZ te koop.

Er komt vast wel weer een keer een ZZZ.. dat virus blijft hangen 🙂 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.