Ga naar inhoud
  • 0

band rep. set of thuiskomer?


Gommert

Vraag

Hi 

Ik wil deze zomer een behoorlijke roadtrip maken met de z4 en wil iets meenemen om bij een lekke band toch verder te kunnen om bij een garage oid te komen, ik heb geen runflats meer.

Wat is jullie ervaring? Het meest betaalbare lijkt een Airman Resq kit en ander alternatief is een thuiskomer set. 

Zijn er nog andere opties en wat zijn de ervaringen met zo'n Airman ResQ set? 

 

Groet,

Gommert

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Administrator

Een thuiskomertje kun je prima kwijt in je kofferbak. Als je bijvoorbeeld het E46 thuiskomertje neemt, dan is de bandenmaat 115/90/R16. Dat past makkelijk. Schaarkrikje en dopsleuteltje kun je in de velg van het thuiskomertje kwijt.

 

Het probleem met het thuiskomertje ontstaat waarschijnlijk pas als je het thuiskomertje gemonteerd hebt en je de lekke band achterin wilt doen. Zelfs bij de kleinste OEM band op de 3.0si heb je het dan al over 225/45/R17. De extra hoogte valt dan wel mee, maar je velg/band is dan toch bijna twee keer zo dik. Als je bijvoorbeeld (achter) met 265/30/19 rijdt, dan is je probleem letterlijk groter (of eigenlijk: dikker). 

 

Als je een beetje flexibel pakt (zachte tassen) en het voor je bijrijder geen porbleem is dat die bij een lekke band misschien een paar honderd kilometer met wat bagage op schoot zit / in de voetenruimte zit allemaal wel overkomelijk lijkt me.

 

Het voordeel van een thuiskomertje is overduidelijk dat het proces veel makkelijker is en dat je ook bij een totaal verloren band door kunt.

 

Het voordeel van zo'n kit is dat die veel compacter is en waarschijnlijk goedkoper is. Maar je kunt mogelijk alsnog niet door rijden (bij echt grote schade), het geeft troep en is nog best wat werk.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 0

ik heb een proppensetje en een compressortje mee (en een anwb europa abo) ik heb al eens langs de snelweg een band gepropt en daarna gewoon verder gereden.werkt prima zolang er geen scheur in de band zit.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 0
  • Administrator
21 uren geleden, sandere39 zei:

... en een anwb europa abo ... 

 

Dat heb ik zeker ook. Dat is ook eigenlijk wel een must als je wat langer van huis bent. Maakt niet uit hoe zeer je in je auto gelooft.

 

Link naar reactie
  • 0
4 uren geleden, Maurits zei:

 Dat is ook eigenlijk wel een must

 

tja is een beetje dubbel. in de jaren 1 keer gebruik van gemaakt...maar ja je weet t nooit he.

ik had eerder ook een verzekering via de anwb en dat leverde korting op en daar kon ik dan (zeg maar) het abo van betalen. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0
  • Administrator
Op 28/03/2023 om 17:56, sandere39 zei:

...maar ja je weet t nooit he.

Precies dat. Ik heb er in alle jaren denk ik ook alleen maar gebruik van gemaakt vanwege een lege accu en een vastgelopen remklauw, maar ik ben toch bang dat als ik er mee stop, dat er een soort Murphy's law in werking treedt ... :cynical:

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0

Bedankt,. ik heb een verzekering maar heb graag iets bij om toch nog iets te kunnen doen.

idd wel goede opmerking dat de defecte band ook mee moet ipv de thuiskomer, ik zal eens kijken wat ik in de kofferbak krijg van mijn e85. 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0

Sinds ik geen run-flats meer heb heb ik nog maar 1x een lekke band gehad en dan merk je dat lek meteen immobiel is. Ik kon de auto 500m nog wegzetten zonder al te veel gedoe. Maar het was in mn hometown en gewoon mn moeder gebeld en een winterband en krik laten komen. Ik heb ook een proppenset en compressor in de auto en ik heb het proces eens thuis geoefend met een oude band. Maar ik denk dat ik toch wel lekker op de anwb wacht, zeker als het regent ofzo.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0
19 uren geleden, Ewout zei:

 Maar ik denk dat ik toch wel lekker op de anwb wacht, zeker als het regent ofzo.

tja ieder zn keuze, ik reed toen na een kwartiertje gewoon verder met prop in de band.

wel later de band vervangen deze was van binnen behoorlijk geragd door het kleine stukje naar de benzinepomp verder rijden. (500meter.)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.