Ga naar inhoud
  • 0

Z3 in de stalling


pinnoes1

Vraag

Hi,

Ik had een vraag pas geleden een Z3 gekocht en heb een stalling plek waar geen stroom voorziening is( oplossing was een druppelaar aan te sluiten )

Mijn Z3 heeft een alarmsysteem origineel bmw. NU wil ik pas in de zomer maanden ermee gaan rijden.

ALs ik hem zo laat staan loopt mijn accu leeg.

Wat is beste methode om je Z3 te stallen?

oh ja bij aanschaf zat er ook een 2X klein sleutel er bij is dit om je alarm uit te zetten? en waar zit dit (vorige eigenaar wist het ook niet hij gebruikte een druppelaar)

 

Bedankt

Pinnoes

 

 

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat de accu betreft: Min pool van de accu los nemen cq de accu geheel verwijderen en elders aan een druppellader zetten.

Een normale loodaccu kan er niet tegen als ie te ver ( verder dan 50%) ontladen wordt! Zonder accu neemt ook niemand de auto mee😀.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 0
3 uren geleden, Horus zei:

Wat de accu betreft: Min pool van de accu los nemen cq de accu geheel verwijderen en elders aan een druppellader zetten.

Een normale loodaccu kan er niet tegen als ie te ver ( verder dan 50%) ontladen wordt! Zonder accu neemt ook niemand de auto mee😀.

hoe zit het dan met je alarm systeem en airbag? kan ik dan mijn auto open maken want deze heeft een centrale deur vergrendeling

 

Link naar reactie
  • 0
53 minuten geleden, pinnoes1 zei:

...alarm systeem en airbag? kan ik dan mijn auto open maken...

Airbags of airbagfoutmeldingen worden niet getriggerd door een spanningsval of gebrek aan accuspanning.
Je deuren krijg je 'mechanisch' open met de sleutel in het slot.

De centrale deurvergrendeling is feitelijk elektronische bekrachtiging van dat mechanische systeem.

Zonder accu werkt je alarmsysteem niet, maar de vraag is hoe erg dat is bij een >20 jaar oud systeem...

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 0

Ik rijd tegenwoordig met de ZZZZM alleen nog in de lente en zomer, de rest van het jaar gewoon accu los. Gelukkig heeft de E85 gewoon nog een sleutelgat dus allemaal geen probleem.

Als het om 1 of 2 maanden gaat kun je ook gewoon de minpool loshalen en de accu fysiek laten zitten. Maar als je hem echt een jaar laat staan ofzo zou ik de accu er uit halen en binnen zetten. Vergeet ook niet een vochtvreter in het interieur e.d., maar nog beter is het om 'm elke maand even te laten lopen en een stukje te verplaatsen (banden).

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 0
14 uren geleden, timewa zei:

Ik rijd tegenwoordig met de ZZZZM alleen nog in de lente en zomer, de rest van het jaar gewoon accu los. Gelukkig heeft de E85 gewoon nog een sleutelgat dus allemaal geen probleem.

Als het om 1 of 2 maanden gaat kun je ook gewoon de minpool loshalen en de accu fysiek laten zitten. Maar als je hem echt een jaar laat staan ofzo zou ik de accu er uit halen en binnen zetten. Vergeet ook niet een vochtvreter in het interieur e.d., maar nog beter is het om 'm elke maand even te laten lopen en een stukje te verplaatsen (banden).

bedankt Timema

 

om accu wegtehalen is een beetje omslachtig,  zag ik dit op de internet  de accu switch hoe kan ik deze het mooist verwerken in mijn Z3

 

 

Aantekening 2023-02-07 125117.jpg

Aantekening 2023-02-07 125131.jpg

aangepast door pinnoes1
Link naar reactie
  • 0

@pinnoes1; ik waardeer de poging. Maar brandgevaar door kortsluiting ligt op de loer. Ik weet niet hoe de onderkant van de schakelaar er uit ziet; niet afgeschermde kabelaansluitingen? Ook mis ik de krimpkous bij de kabelogen; nu blanke kabel 2x ongeïsoleerd in zicht. De constructie op de accupool zou me ook niet bevallen; ik zou hem zeker beter beschermd willen hebben. Komt de + onbedoeld rechtstreeks in contact met de - (chassis), door een ongeval / ondeskundig handelen o.i.d. dan zou ik maar hard lopen. Van contact af zetten helpt dan niet meer.🥵

De verzekering, als je die al hebt tegen schade door kortsluiting/brand, zal vast niet enthousiast reageren op zo een claim.

Even een nieuw plan maken en grondig uitvoeren.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Krimpkous in bestelling bedankt voor deze advies

 

volgens handleiding uitgevoerd op de min

 

Heel praktisch om snel en gemakkelijk de stroom van een accu af te halen. Ideaal voor auto’s die slechts af en toe de weg op gaan. De stroomtoevoer wordt uitgeschakeld door het rode knop  te draaien  richting off tegen het leeg lopen van het accu en te gebruiken als anti diefstal systeem. Dit onderdeel past universeel bij accu's van 6V, 12V en 24V.
Zet de hoofdschakelaar op de negatieve pool van de auto-accu en sluit vervolgens de accukabel op de onderbreker aan.
Draai eenvoudig de knop los en de stroomkring zal onderbroken zijn.

- Stroomtoevoer wordt uitgeschakeld

- Bevestigen op de negatieve pool
 

pinnoes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.