Ga naar inhoud

Alpina Roadster S bij Autoblog in de rubriek "Mijn Auto".


Aanbevolen berichten

Op dinsdag 22 november heb ik met Wouter Karssen van Autoblog opnames gemaakt van en in mijn Alpina Roadster S voor de rubriek "Mijn Auto".

Binnenkort komen deze opnames online.

 

780E9AD4-7B4C-449E-8FC2-9436FA28520E.thumb.jpg.509ab1b19747cf11431e908eab9e848d.jpg

 

9F63253A-591A-48A6-987F-6DBF2B43B07A.jpg

 

5BB24111-70E0-4063-830A-B9AE847C2A20.jpg

 

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie

De B6 is al eens bij Autoweek als video en in GTO als artikel geweest. De DS zou kunnen maar daar lag de motor nog uit vorige week. Ik denk alleen dat Wouter niet in DS gezien wil worden... 😉 Ik heb trouwens mezelf opgegeven, ijdeltuit die ik ben.

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Mocht iemand enthousiast zijn geworden van het filmpje en lentekriebels hebben gekregen: er staat eindelijk weer eens een fraai exemplaar te koop in Zwitserland bij Horsepower-Cars!  Alpina-Blau II, nummer 008 (pers exemplaar). 

aangepast door Vinzzz
Link naar reactie
  • Administrator

@Vinzzz: deze dus (klik mij). Mooi ding. Ik vind Alpina Blau II ook echt een mooie kleur voor de Roadster S. Jammer dat deze geen erweitertes leder heeft. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

 

EDIT: ik dacht ik vraag ook even naar de prrijs (gewitoitnoitnie :wink: ), maar daar kreeg ik dit op terug:

 

"Grüezi Herr [XXX]

Danke für Ihre Anfrage. Das Auto steht aktuell nicht zum Verkauf."

 

Misschien alweer verkocht, misschien een (tijdelijk) speeltje voor de eigenaar, wie zal het zeggen ...

Link naar reactie

Vreemd dat hij wordt aangeboden en al niet meer beschikbaar is.

Mooie kleur en uitvoering, maar inderdaad geen 'extended leather' en geen New England leer.

 

Hou er wel rekening mee dat je bij import vanuit Zwitserland 21% BTW over de factuurwaarde moet afrekenen, en nog een klein restje BPM, maar dat zal hooguit een paar honderd Euro zijn. (erwaringsdeskundige..... 😉)

 

Heeft iemand de prijs gezien waarvoor hij even te koop heeft gestaan?

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
2 uren geleden, Maurits zei:

Op het Duitse forum breken ze zich er ook hun hoofd al over naar aanleiding van @Vinzzz'  signalering:

 

image.thumb.png.a81d6dbf78160f7db75253745232221e.png

 

Die Duitser denkt 60k te moeten bieden voor een RS uit Zwitserland die je dan met (19-21%) BTW mag importeren.  Heb ik toch mooi een goeie slag geslagen in 2021!

Link naar reactie

Ik was al niet van plan hem ooit weg te gaan doen, maar met dergelijke berichten al helemaal niet meer))) 60K ex BTW lijkt me in eerste instantie wat veel (voorzichtig gezegd), maar in Japan durft men ook wel eens (omgerekend in Euro's) 50K of meer te vragen. Of men dat uiteindelijk ook realiseert bij verkoop, vraag ik mij af. Iemand enig idee hoeveel er momenteel in NLD rijden? Ik schat een stuk of 13/14?

Link naar reactie

12 zijn er volgens de RDW. Maar of ze allemaal rijden? 😎

(En de laatste in het rijtje is behoorlijk uniek, de BMW-logo's maken hem ook nog zo'n 100kg zwaarder 😉 )

 

image.thumb.png.6976e94dd31d27d6ffb9b2420e30249f.png

 

 

aangepast door 330dM
  • Thanks 1
Link naar reactie
22 uren geleden, 330dM zei:

(En de laatste in het rijtje is behoorlijk uniek, de BMW-logo's maken hem ook nog zo'n 100kg zwaarder 😉 )

 

Daar is tijdens het aanvragen van het kenteken blijkbaar iets fout gegaan. Kijkt me slecht voor de waarde want hij staat nu als BMW te boek, en niet als Alpina. Dat klopt dus niet.

Opvallend zijn ook de grote verschillen in BPM die genoemd worden. Daar zit natuurlijk wat verschil in i.v.m. de uitvoering, maar EUR 7.399,= is natuurlijk veel te weinig. Maakt verder natuurlijk weinig uit want de rest BPM bij invoer is minimaal, hooguit EUR 350,= of zo.

Link naar reactie

Ze zijn stuk voor stuk ingevoerd, eerste afgifte is nergens hetzelfde als kentekening in NL.

Je hebt daarom best kans dat die 7399 bij een auto hoort die niet helemaal in nieuwstaat ingevoerd is... 

BPM wordt bepaald obv tabel afschrijving, of obv een taxatie. Als de auto "plat" is als ie ingevoerd wordt,

is taxatie normaal gesproken een stuk voordeliger. Het drukken van de BPM bij import is een sport an sich. 

 

Overigens is die kenteken-data openbaar. RDW stelt haar datasets hier beschikbaar: https://opendata.rdw.nl/

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Het blijft lastig bij invoer omdat de RS nooit in Nederland af fabriek is geleverd. Bij import (obv afschrijvingstabel) stemmen de meesten e.e.a. af met de fiscus.  Soms wordt daarbij de Z4 3.0 voor de tabel gebruikt.

Wellicht dat dit de verschillen in BPM verklaart. 

aangepast door Vinzzz
Link naar reactie
Op 01/03/2023 om 12:37, 330dM zei:

Je hebt daarom best kans dat die 7399 bij een auto hoort die niet helemaal in nieuwstaat ingevoerd is...

 

BPM wordt berekend over de toenmalige cataloguswaarde, niet over de huidige economische waarde. Schade heeft daar dus geen invloed op.

Link naar reactie

Het blijft hoe dan ook vreemde eend in de bijt. Het is - op basis van steekproef - de enige met een bij de RDW registreerde cataloguswaarde. Hoe men aan die waarde (62K) komt is mij ook een raadsel. 

Link naar reactie

Die auto is vermoedelijk met schade ingevoerd (en misschien zelfs met een WOK-melding), BPM is bepaald obv de taxatiewaarde op dat moment, niks ongewoons aan. Vraag is wel of je zo'n auto wil hebben,vereist op z'n minst een duidelijk verhaal.

Link naar reactie
Op 03/03/2023 om 09:06, 330dM zei:

Die auto is vermoedelijk met schade ingevoerd (en misschien zelfs met een WOK-melding), BPM is bepaald obv de taxatiewaarde op dat moment, niks ongewoons aan. Vraag is wel of je zo'n auto wil hebben,vereist op z'n minst een duidelijk verhaal.

Invoeren met een WOK melding kan natuurlijk niet want een WOK melding is een Nederlandse maatregel en die bestaat voor invoer niet. Een dergelijke melding kan pas afgegeven worden nadat het kenteken is afgegeven en daarna wordt ingetrokken vanwege technische problemen en hij niet meer aan de wettelijke eisen voldoet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.