Ga naar inhoud

Ook mijn airbag lampje blijft branden. BMW Z4, 2003


berg144

Aanbevolen berichten

BmW z4, 2,5i, 2003.

Ook mijn airbag lampje blijft branden.

Mijn airbag lampje blijft branden.

Met verschillende obd2 lezer uitgelezen maar geen melding te zien.

Vorige eigenaar vertelde mij dat er soms een maxicosi gebruikt werd en aan de rechter portier met het sleutel aan of uit gezet kan worden (is mij niet gelukt op deze manier)

 

Tips?..

aangepast door berg144
Onduidelijkheid mijnerzijds
Link naar reactie
  • berg144 wijzigde de titel naar Ook mijn airbag lampje blijft branden. BMW Z4, 2003

Met een universele obd lezer ga je die ook niet uitlezen, je moet een specifieke bmw scanner hebber.

Ik heb daarvoor de autophix 7910.

Ik vermoed je sensor in de bijrijdersstoel, deze gaan allemaal standaard stuk op ten duur.

Kan een relais tussen kost weinig.

Maar je moet eerst zeker weten of dit het wel is, dus laten uitlezen met de juiste apparatuur. 

Link naar reactie
  • Administrator
Op 5-10-2022 om 14:04, berg144 zei:

Maar tijdens het reviseren van mijn vanos is ook van te voren alles uitgeleze.

Ik snap deze opmerking niet: had je toen ook al een airbagstoring?

 

Nu we weten dat het eenb E85 is en geen Z3; die aanpak met het uitzetten van de airbag vanwege een maxicosi wil je ook helemaal niet. Dan gaan je bijrijdersairbags namelijk nooit af, ook niet als er iemand zit. Wil je niet op je geweten hebben. Met zo'n weerstand gaan je airbvags juist altijd af, ook als er niemand zit. Extra schade dus, maar een 2.5i uit 2003 is in veruit de meeste gevallen toch wel economisch total loss als de airbags geactiveerd worden. Beter dat, dan omgekeerd.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.