Ga naar inhoud

Z4 extreem zwabberig na nieuwe banden achter


Jasper1986

Aanbevolen berichten

Z4 extreem zwabberig na nieuwe banden achter

Hoi! 

 

Ik heb gisteren de Remmerij voor en de banden achter vervangen. Exact dezelfde Hankook ventusjes op mijn 18 inch Bbs-Ch (255/35/zr18/94Y)

 

Inmiddels zo'n 300km op de autobahn Gereden, en de hele boel zwabbert enorm. Het stuur trilt niet, maar bij 1 mm stuurbeweging voelt het net alsof de auto gewoon als een dweil over de weg sleurt. De achterkant volgt de stuur richting heel stroperig, het voelt niet echt safe. De auto "zoekt" verder niet, is gebalanceerd. Niet uitgelijnd na de montage gister. 

 

Net tijdens het oprijden van de snelwegoprit (grote gekante bocht, die ik normaliter prima met 80 kan nemen zonder issues) bokte het stuur herhaaldelijk toen ik 'm door de bocht probeerde te slingeren en ging de traction control /DSC lamp herhaaldelijk aan. De auto glibbert dus wat, en ik geloof best dat dat kan liggen aan het feit dat het nieuwe banden zijn, maar er is nog 1 belangrijk detail:

 

Gisteren heeft de monteur de auto gekrikt op de rear strut bar (die diagonale balk die van het midden achterkant diagonaal naar de rechterkant loopt) en ik zag dat deze enigzins verbogen raakte tijdens het krikken. Op een bepaald moment rustte het hele Gewicht van de auto alleen op die krik, en ik zag de strut bar zelf verbogen. 

 

Kan die verbogen strut de boosdoener zijn voor dit gezwabber? Ik moet nog 2000km roadtrippen, wil best de auto ergens onderweg naar een garage brengen, maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. In ieder geval zijn de nieuwe banden en de verbogen strut de enige aanknoping die ik momenteel heb. Het voelt echt alsof de auto ineens een meter is opgehoogd, zwalkt erg makkelijk. 

 

Help wordt gewaardeerd! Zie foto voor de verbogen strut. Hoe vind ik dit onderdeel? 

IMG-20220713-WA0028.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hmm verbogen onderdelen onder de auto zijn zowiezo niet handig ,en broddelwerk.

maar ik vraag mij af of dit met je problemen te maken heeft.

tenzij er iets meer verbogen is geraakt.

 

 

is de bandenspanning wel ok? te hoog is ook niet goed..

ik heb dit zelf twee keer gehad met een auto, de eerste keer bleek een garage er een verkeerde achterbrug onder te hebben gemonteerd (stand van de wielen was niet goed meer)

en met mn e89 had ik daar last van met conti winterbanden , bij een lagere druk wel acceptabel maar op de lange duur toch de banden kapot.

ik zou de uitlijning maar eens laten controleren ,misschien even naar lammert in dokkum.

Link naar reactie

Ik heb dat eens gehad met gloednieuwe banden die ik met een veel te hoge druk kreeg afgeleverd. Thuis afgelaten en alles was ok. En ook heb ik hetzelfde gevoel eens gehad met gloednieuwe banden, die moesten echt even ingereden worden.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb hetzelfde gevoel ook wel eens gehad met splinternieuwe banden; sterker nog toen ik een haakse bocht wilde nemen ging ik daar driftend doorheen. Na een tijdje nergens meer last van. Zoals @Ewout ook zegt: sommige banden moeten echt even ingereden worden. 

Link naar reactie
22 uren geleden, Maurits zei:

Ik heb hetzelfde gevoel ook wel eens gehad met splinternieuwe banden; sterker nog toen ik een haakse bocht wilde nemen ging ik daar driftend doorheen. Na een tijdje nergens meer last van. Zoals @Ewout ook zegt: sommige banden moeten echt even ingereden worden. 

Hmm, ik heb nu 1200km in de banden zitten, en ze zijn inderdaad minder glibberig, maar er is toch echt iets raars met de auto. Traction control Lampje gaat vaak aan als ik in de bochten hard ga, en als ik in de bocht sturend rem vertoont de auto rare trekjes. DSC Lampje gaat dan aan en ik voel heel soms iets "knarsend" bij het rempedaal. De auto is echt een stuk minder veilig op de weg, ik ben echt benieuwd waar het euvel ligt. Het remblokjes alarm Lampje Brandt ook, maar de blokjes zijn vervangen. 

 

Duidelijk is iig dat de monteur dingen fout heeft gedaan, maar ik ben de komende 3 week op vakantie met de bak, dus wil 'm hier ergens laten nalopen. 

 

Mooi ruk :' (

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.