Ga naar inhoud

Nieuwe velgen onder de Z3


Miez

Aanbevolen berichten

Nieuwe velgen onder de Z3

Gisteren de hand kunnen leggen op een set Style 152 Inidividual velgen. Ik had de combi onder een Z3 nog nooit gezien dus het was een gokje. Maar ik ben heel tevreden met het resultaat!

Afbeelding1.jpg

Link naar reactie

18" en vrij breed als ik het zo zie. Ik kan ook moeilijk kiezen welke velgen ik nu het mooist vind, maar ik begreep wel dat het fijne weggedrag van de Z3 behoorlijk negatief beïnvloed wordt door grotere/bredere banden dan origineel. Hoe is je ervaring met het weggedrag nu?

Link naar reactie
  • Administrator
21 uren geleden, MadMarky zei:

Had ze ook nog nooit gezien. Beetje statig model, misschien meer iets voor een 5 of 7 serie?

De styling 152 is ook nieuw geleverd op E85/86 Individual modellen:

 

image.thumb.jpeg.eb4c6b704d1f1750dcbffbafaa26d0e9.jpeg

 

Als ik MP een beetje goed gevolgd heb, komende deze van een E86. :hypocrite:
 

Ze zien er trouwens heel anders uit als je de kapjes over de velgbouten / het hart weglaat:

 

image.thumb.jpeg.0499b51afecd0cda4af12d82b5f5c2a0.jpeg

Link naar reactie
Op 2-7-2022 om 14:40, Gentry zei:

18" en vrij breed als ik het zo zie. Ik kan ook moeilijk kiezen welke velgen ik nu het mooist vind, maar ik begreep wel dat het fijne weggedrag van de Z3 behoorlijk negatief beïnvloed wordt door grotere/bredere banden dan origineel. Hoe is je ervaring met het weggedrag nu?

17" rijdt inderdaad het best omdat de wielen lichter zijn en de hogere wangen net iets meer comfort geven. Maar ik rij 18" vanwege de looks en omdat het ook weer niet zo stuiterig is dat ik er niet mee kan leven. De KW schroefset zal ook helpen om juist die korte hobbels beter op te vangen.

 

22 uren geleden, HAL2001 zei:

18 inch op een Z3 is echt te groot. Je moet de modderkuipen ervoor uitsnijden want anders stuiteren de banden er tegenaan. Bovendien wordt het sturen er nadelig door beïnvloed.

Die wieldiameter heeft niets te maken met of je wielen aanlopen of niet. Hoe breed je wielen zijn en welke maat banden eromheen liggen wel. De 225/40R18 banden die bij mij voorop liggen hebben exact dezelfde omtrek en breedte als de 225/50R16 banden waarmee deze auto ooit de fabriek verliet. En ondanks de verlaging zijn mijn modderkuipen nog heel* 🙂

 

Het sturen kan nadelig beinvloed worden als je spacers en/of hele brede wielen gebruikt. Dit heeft wederom niets te maken met de wieldiameter. Verder heeft het gewicht van je wiel invloed op het rijcomfort (onafgeveerd gewicht), grotere wielen wegen vaak meer.

*) behalve rechtsvoor, die heeft alsnog aangelopen toen ik overmoedig op de Nurburgring de Karussell binnendoor nam (hobbelige betonplaten)

aangepast door MadMarky
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ik heb hem even direct zichtbaar voor je gamaakt in plaats van de link die jij postte.

 

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind deze velgen om lastig te benoemen redenen nog beter bij de Z3 passen dan bij de E85/86. up:

  • Like 1
Link naar reactie
Op 14-7-2022 om 11:41, Maurits zei:

Ik heb hem even direct zichtbaar voor je gamaakt in plaats van de link die jij postte.

 

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind deze velgen om lastig te benoemen redenen nog beter bij de Z3 passen dan bij de E85/86. up:

Dank je wel @Maurits!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb zojuist een Breedset Style32 18" opgehaald ET47/ET50.

Deze gaan volgende week onder mijn Arctic Zilveren Z3 Coupe 2.8.

Wat mij betreft is de Style 32 Breedset dé velg.

In 17 inch origineel BMW en erg mooi passend bij de Z3 Coupé.

in 18 inch lichter zilver wat mijn betreft én origineel BMW én toch net dat beetje sweetspot verhouding wat de Coupé nodig heeft om hem helemaal af te maken.

 

Voorbeeld afbeelding is niet mijn Z3 Coupé, maar het zijn wel exact dezelfde velgen zonder spacers.

Nu nog een geschikte verlaging zoeken als dat nodig is. Ik wil hem max 25mm verlagen.

Geen 30mm zoals bijna alles minimaal doet. Even zoeken nog dus. Tips natuurlijk meer dan welkom.

De Coupé op deze afbeelding heeft onvg 25mm verlaging en zo te zien ook vrij dunne 18" banden.

 

 

 

 

style 32 velgen 18.jpeg

aangepast door Style32
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wat is je doel van de verlaging, enkel de looks of ook beter weggedrag?
Een set vaste veren met bijbehorende kortere schokdempers is veruit de goedkoopste optie, zie bijvoorbeeld de verschillende Bilstein sets. De verlaging is echter niet instelbaar en meer dan de 25mm die je noemt. Een instelbare schroefset kost flink meer maar hiermee heb je meer controle over de rijhoogte en eventueel ook instelbare demping. KW v3 is hier zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen en kan volledig naar wens ingesteld worden, echter wel wat prijzig.

De auto in jouw voorbeeld lijkt overigens H&R veren te hebben met een vaste verlaging.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.