Ga naar inhoud

Zoektocht naar E89 35 IS M uitvoering


Bousch

Aanbevolen berichten

Zoektocht naar E89 35 IS M uitvoering

Beste allemaal,

 

Ik wil langzaam gaan zoeken naar een Z4 (zoals boven in de titel).. ik wil hem lang bewaren. Ik zoek in NL en Duitsland (invoeren heb ik al een paar keer gedaan).

 

Waar moet ik op bij  de aanschaf van een Z4 35 IS, alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Bousch, 

 

Zoals wellicht bekend, is er van de E89 geen echte M versie. de 35IS is een goed alternatief, en heeft idd wel een M uitvoering. 

Ik heb nu ongeveer 2 1/2 jaar een Z4 3.5IS. 

Mijn criteria waren volledige onderhoudshistorie bekend, lage km stand, en een mooie kleur. Dat laatste is natuurlijk erg subjectief. 

Een paar opties die ik niet heb en achteraf mogelijk wel had gewenst zijn: Bluetooth en stuurwielverwarming. 

Verder zijn zoals ik heb gelezen de verstuivers een relatief zwak punt en het relais van de kap. Deze laatste is makkelijk preventief te vervangen. Hierover is op dit forum wel het een te vinden.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de auto. Nu met 36.500 km op de teller voelt voor mij de auto nog als nieuw. 

Succes met je zoektocht

Link naar reactie

Dank je wel Henk. Ik weet dat er geen M is. Met looks natuurlijk wel.. heb je een beetje een idee wat een richtprijs is. Ik neemnin principe genoegen met een kmnstand tot ca 100.000 (minder is altijd beter).. ik denk max 5 k per jaar te maken.... 

Link naar reactie

Met een km. stand tot 100.000km tussen de 28 en 43k (als ik snel even zoek op mobile.de, 40 auto's zie ik dan) 

(En in NL tussen de 35 en 49)

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Ik zou persoonlijk voor een 3.5i met handbak in M-uitvoering gaan. De 3.5iS is alleen met DSG bak geleverd.

Qua motoren zijn ze identiek, alleen andere software waardoor de 3.5i standaard iets minder vermogen heeft. Dat is heel eenvoudig met een chiptuning op te lossen zonder problemen.

De 3.5i is ook nog eens een stuk goedkoper dan de 3.5iS. Het vinden van een handbak zal alleen moeilijk zijn.

Link naar reactie

Met de DKG is niets mis. Het is maar net wat je zelf liever rijdt...

 

De 35is heeft standaard ook een Mpakket en een aantal (kleine) verschillen. Ook daarvan moet je je afvragen of het je het extra geld waard is.

 

Ik denk dat op termijn de 35is meer waard zal zijn omdat het weliswaar geen Z4M is, maar wel het topmodel uit de reeks waarbij je je niet af hoeft te vragen of de extra's van een 35is wel of niet op de 35i zijn aangevinkt. Enz enz.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • Administrator

Als je de E89 als investering wilt benaderen dan zou ik ook zeker voor de 35is gaan. Je kunt een 35i natuurlijk prima tunen, maar tunen heeft  qua waardebehoud eerder een negatieve bijsmaak dan een positieve. 

 

DCT functioneert absoluut prima. Maar ik zou dat vooral eens zelf uitproberen; na een proefritje heb je daar een veel beter gevoel bij. Als je dat toch niet bevalt kun je altijd nog op zoek gaan naar een 35i met handbak toch?

 

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Maurits zei:

Als je de E89 als investering wilt benaderen dan zou ik ook zeker voor de 35is gaan. Je kunt een 35i natuurlijk prima tunen, maar tunen heeft  qua waardebehoud eerder een negatieve bijsmaak dan een positieve. 

 

 

 

 

 

Die tuning hoef je natuurlijk nergens te vermelden en is alleen voor eigen plezier.

 

Een mainstream youngtimer zoals een Z4 is als investering een slecht plan. De kans dat ze significant in waarde gaan stijgen binnen een paar jaar is dromen bij daglicht.

Je moet hem minstens 20-30 jaar houden en dan nog moet je alle kosten die je inmiddels hebt gemaakt aan onderhoud, verzekering en stalling er vanaf trekken en hou je weinig winst over.

Het gaat om het plezier in de auto lijkt me.

 

 

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Beetje late reactie.

 

Nu sinds een jaar of 6 een 35iS.

201.000 km.

Dus DKG. Geen probleem.

Injectoren en bobines.

Verder niks.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wat betreft de onderhouds historie,  de Z4 is een liefhebbers auto, die worden vertroeteld als een kind,

maar daarom hoef je niet de BMW DEALER  met hun absurde tarieven te spekken!!

Mijn 35is die ik 2016 in München heb opgehaald van bmw medewerker!

sindsdien in onderhoud bij DARIUS Motorsport in Duitsland, een Z4 gek!

Dit jaar bij 104000 km.  een oliewissel en spoeling / filters /pakkingen ( Tim Eckart methode) voor de GETRAG bak laten doen,

wallnut blasting voor het inlaat traject, oliewissel met filter, remvloeistofwissel en draagarmen vervangen (Meile)

en bougies. Dit alles voor een zeer aangename prijs.

trouwens verstuivers ouder dan index 12 zorgen op den duur voor problemen, noodloop enz. Kosten € 1.200,00

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.