Ga naar inhoud

Motorkap / bumper positie aanpassen?


Jasper1986

Aanbevolen berichten

Motorkap / bumper positie aanpassen?

Hoi, ik heb een Z4 E85 waarvan de bumper net niet helemaal mooi aan sluit met de motorkap in het midden, ter hoogte van het bmw Logo. Zie foto. Het middenstuk is net iets hoger. Ik vermoed dat ik het kan aanpassen door de beschroefdrade "clamp" (aan de motorkapzijde) iets dieper in de motorkap te draaien, maar als ik dat doe, sluit de motorkap niet meer goed, dan klikt ie niet dicht. Moet ik nog iets anders afstellen? Tips zijn welkom! Is hier al een guide voor? Ik kan al googlend het niet vinden. 

 

Zie foto voor het euvel, ik heb de bumpertorxjes al losgehad, maar dat deed niet veel. 

PXL_20220523_142218060-min~2.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn 1e vermoeden is dat de bumper een keer los is geweest en niet goed gemonteerd is. De voorste lijn vd motorkap is immers een gegeven, tenzij die verbogen is door een klapper in het verleden.

 

Ik zou zelf de bumper demonteren, alle montagepunten even goed langslopen, en weer opnieuw monteren. Is geen grote klus. Check aan de binnenkant vd bumper ook even overal of er geen schade/vervorming is geweest.

 

Bij de Z4 is de aansluiting op de koplampen soms wel kritisch, dus bij het terugplaatsen niet alleen focussen op de kier vd foto maar ook zorgen dat de koplampen en bumper nette kieren rondom hebben.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

En toch zou ik nog eens kijken wat er gebeurt als je de twee middelste bumper torx (of als dat niet genoeg doet: alle vier) los draait en de bumper dan goed aanduwt in het midden. Ik heb hem ook wel eens terug gehad van de spuiter met die lijn iets teveel uitzakkend in het midden en dat maakte toen toch echt het verschil. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Maurits zei:

En toch zou ik nog eens kijken wat er gebeurt als je de twee middelste bumper torx (of als dat niet genoeg doet: alle vier) los draait en de bumper dan goed aanduwt in het midden. Ik heb hem ook wel eens terug gehad van de spuiter met die lijn iets teveel uitzakkend in het midden en dat maakte toen toch echt het verschil. 

Heb ik geprobeerd, deed 't 'm niet! Wellicht dat ik onder de middelste 3 torx wat spacers ga proberen te plaatsen 🙂

Link naar reactie

Oef een trauma van mij die aansluiting bumper motorkap, ik heb ze zelden goed zien liggen bij een pre facelift E85 Z4.

Zelfs vanaf fabriek nieuw niet destijds.

Ook een goede reden om een facelift E85 te kopen die is anders en beter/simpeler bevestigd.

 

Weinig schadebedrijven die hem ook goed kunnen zetten is mijn ervaring inmiddels, ben het hele land door geweest minimaal 5/6 adressen en allemaal beweren dat ze dat wel even zouden fixen.

Uiteindelijk hier beland en direct perfect, uurtje werk en echt perfect afgesteld, breedte van de naad/hoogte etc etc etc.

Je kunt met de hoogte/ breedte veel spelen als je de kennis hebt.

https://www.koopsautoschade.nl/

Link naar reactie
2 uren geleden, bofkont zei:

Oef een trauma van mij die aansluiting bumper motorkap, ik heb ze zelden goed zien liggen bij een pre facelift E85 Z4.

Zelfs vanaf fabriek nieuw niet destijds.

Ook een goede reden om een facelift E85 te kopen die is anders en beter/simpeler bevestigd.

 

Weinig schadebedrijven die hem ook goed kunnen zetten is mijn ervaring inmiddels, ben het hele land door geweest minimaal 5/6 adressen en allemaal beweren dat ze dat wel even zouden fixen.

Uiteindelijk hier beland en direct perfect, uurtje werk en echt perfect afgesteld, breedte van de naad/hoogte etc etc etc.

Je kunt met de hoogte/ breedte veel spelen als je de kennis hebt.

https://www.koopsautoschade.nl/

 Hoi, 

In dit geval gaat het ook om een aerodynamic bumper, dus niet de standaard z4 bumper. Ik ga 'm er deze week eens helemaal afhalen als de tijd daar is 🙂

 

Er moet vást wel iets aan te doen zijn! 

Link naar reactie

Ik meen op de foto te zien, dat de motorkap links voor (rechts op foto) iets omhoog moet (rubberen nokje iets omhoog draaien). Daarnaast valt de verticale ruimte tussen koplamp en bumper op; die ruimte is conisch (boven meer ruimte dan beneden). Dat terwijl zo te zien de koplamp er netjes in ligt.

Als de bumper in het midden verder naar de motorkap komt, zodat de ruimte tussen motorkap en bumper netjes over de volle breedte gelijk is, dan wordt ook die verticale ruimte tussen de bumper en de koplamp vermoedelijk mooier. Het moet zo te zien aan de bumpermontage liggen.

Een punt van aandacht kan nog zijn de rubberen nokjes die aan de zijkant van de motorkap gemonteerd horen te zijn; die vallen er redelijk makkelijk af bij het schoonmaken. Deze stabiliseren de motorkap aanmerkelijk;  met de rubbertjes (2x 2 stuks) tijdens het rijden geen op en neer bewegende kap meer.

En nog dit, dat er geen pfl ZZZZ's zijn waarbij de motorkap niet netjes ligt is flauwekul.

Link naar reactie

Nou Horus ik heb er heel veel gezien in de jaren, en zelden ligt de motorkap tov van de motorkap perfect.

Het is een soort tik van mij als ik pre facelift E85 zie staan om dat te controleren, opgelopen trauma van mijn eigen destijds 🤪

Het is toch echt wel een dingetje om die goed af te monteren, maar het kan zeer zeker.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.