Ga naar inhoud
  • 0

Airbag lampje brandt


Hvandee

Vraag

Geplaatst:
Airbag lampje brandt

Sinds enige tijd brandt het airbag lampje op mijn dashbord. Ik heb al van alles geprobeerd om het weer uit te krijgen....zelfs mijn monteur komt er niet uit. Ik krijg de volgende melding:

32 MRSA_LINKS Kommunicationsfehler

23 MRSA_RECHTS MRSA sendet Fehler.

Heeft iemand een idee wat hoe ik dit kan oplossen?

Heeft iemand een idee door wie ik dit kan oplossen?

  • Antwoorden 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst: (aangepast)

spacer.png

😉

aangepast door 330dM
  • 0
Geplaatst:

Stekker onder de stoel heeft waarschijnlijk een slecht contact. Dan gaat dit lampje branden. Komt heel veel voor, zelf ook wel eens gehad. Resetten gaat alleen met een diagnose tool, maar die kun je eenvoudig via Ebay bestellen.

  • 0
  • Administrator
Geplaatst:

Dat komt inderdaad veel voor, maar zou denk ik toch een andere melding moeten geven. Controleren kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.

 

De MRSAs zijn voor de side impact. Ook daarvan kunnen de connectoren een slecht contact hebben. Dat kan bij de modules zelf zijn, maar bijvoorbeeld ook op het punt waar de "grotere" kabeldoorvoeren van de carrosserie naar de portieren zitten (zie ook hier) of waar de centrale airbag module onder de middenconsole zit (zo ongeveer onder het bakje tussen de stoelen).

 

Nu de E85s en E86s echt op leeftijd beginnen te raken, worden ze gevoeliger voor zaken zoals slechte connectoren ...  Ik zou die eens aflopen en goed met contactspray inspuiten, beginnend met die die Jurgen noemt, dan de kabeldoorvoer tussen carrosserie en portieren en dan verder. 

  • 0
  • Administrator
Geplaatst:

Daar zeg je zoiets! :default_171:Nou ja, die al helemaal dus!

  • 0
Geplaatst:
Op 2-5-2022 om 16:05, Maurits zei:

Dat komt inderdaad veel voor, maar zou denk ik toch een andere melding moeten geven. Controleren kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.

 

De MRSAs zijn voor de side impact. Ook daarvan kunnen de connectoren een slecht contact hebben. Dat kan bij de modules zelf zijn, maar bijvoorbeeld ook op het punt waar de "grotere" kabeldoorvoeren van de carrosserie naar de portieren zitten (zie ook hier) of waar de centrale airbag module onder de middenconsole zit (zo ongeveer onder het bakje tussen de stoelen).

 

Nu de E85s en E86s echt op leeftijd beginnen te raken, worden ze gevoeliger voor zaken zoals slechte connectoren ...  Ik zou die eens aflopen en goed met contactspray inspuiten, beginnend met die die Jurgen noemt, dan de kabeldoorvoer tussen carrosserie en portieren en dan verder. 

 

Dank voor deze duidelijke uiteenzetting!

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.