Ga naar inhoud

Advies BMW Z4


Alie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom Alie!

 

Zoals gezegd - op zich - hoeft dat geen probleem te zijn. Ik ben net nog naar mijn werk gereden in mijn probleemloze Z4 uit 2008 met net geen 200 dkm op de teller en er zijn hier members  met nog veel hogere kiolmeterstanden (om er één te noemen: @BMW-Z-CSi zit ondertussen al boven de 330 dkm in zijn Z4 uit 2007). 

 

Dat hoeft helemaal geen porbleem te zijn, mits:

 

- je weet dat het onderhoud tot nu toe goed gedaan is (sluitende documentatie die uit meer bestaat dan alleen een afgestempeld boekje) en bij voorkeur de "vaste problemen" ook al aangepakt zijn;

- je er rekening mee houdt dat bij zo'n leeftijd en kilometerstand ook andere verslijtonderdelen aan de beurt zullen komen. Ik heb sinds de aanschaf van mijn '08 z4 bijvoorbeeld preventief waterpomp en aanverwanten vervangen en nadien ook mistlampen, draagarmrubbers, remklauwen en zo nog wat zaken. En er volgt vast nog meer. Dat is logisch vanwege de combinatie kilometerstand / leeftijd, maar wel een extra kostenpost.

 

Kun je / wil je wat meer vertellen over wat je op het oog hebt? Dan kunnen we er hier misschien ook nog iets specifiekers over zeggen. En misschien herkent iemand de Z4 in kwestie zelfs wel ... 

Link naar reactie

Welkom op dit forum!

 

Tsja, kilometerstand is toch echt iets persoonlijks. Ik vind persoonlijk de km stand niet erg belangrijk, maar de staat van de auto des te meer. Moet voor mij 100% origineel zijn, en ik kan wel beoordelen of het vorige baasje er lief voor is geweest. Ik ken genoeg auto's met lage km standen die toch afgeragd zijn, en vice versa. Ik heb mijn vorige daily (Merc 350e) nieuw besteld, 5 jaar mee gereden en 200dkm, en in 100% showroomstaat aan iemand verkocht die er enorm blij mee is. Ik heb nooit gas gegeven met koude motor en was superzuinig op de auto, en die 200dkm waren vrijwel alleen maar snelwegkilometers. Iedereen dacht dat de auto nieuw was ook na 5 jaar, van binnen en van buiten viel er echt helemaal niks op aan te merken. Hetzelfde met de 5-serie die ik daarvoor had, kon je na 200dkm ook zo in de showroom zetten en niemand zou het verschil met een nieuwe auto zien.

 

Voor mij veel liever die auto met 200dkm dan een even oude auto met 50dkm van iemand die vol gas met koude motor wegreed en in de auto rookte.

 

Wle is het zo dat bij hoge km stand je rekening moet houden met slijtagedelen zoals schokdempers, en dat de kans op b.v. een automaatrevisie bij 300dkm groter is dan bij 30dkm. Grootste nadeel is nog dat als je hem zelf weer wilt verkopen, dat vaak toch lastiger is. Dus als je niet zeker weet of je hem lang wilt houden en je wilt hem niet meteen afschrijven bij aanschaf, dan kan dat een factor zijn om mee te wegen.

 

Mijn insteek: Eerst kijken naar wat je zelf belangrijk vindt (kleur, opties, etc), dan kijken of hij in topstaat is, en als alles goed is dan is de kilometerstand de afrondende factor die wel prijsbepalend is, het totaalplaatje moet kloppen.

 

Ik heb zelf een Z4M die ik binnenkort naar 300dkm hoop te gaan rijden. Ik ben 2e eigenaar, gebruik hem weinig, maar de 1e eigenaar heeft er ruim 200dkm snelwegkilometers mee gemaakt, 100km woon/werk snelweg en dan 5 keer per week. Ofwel geen enkel issue. Ook reed ik laatst in de BMW E39 van een vriend die richting 600dkm gaat. Hij zorgt er uitstekend voor en de auto is bijna in nieuwstaat, qua rijden viel er helemaal niks op aan te merken en er was geen rammeltje of gebruiksspoor te vinden. Die gaat probleemloos naar de miljoen km.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.