Ga naar inhoud

Nieuw bij de club


Aanbevolen berichten

Nieuw bij de club

Hoi Allemaal,

 

Sinds een aantal maanden eigenaar van een zwart met. Z4 coupe automaat uit 6/2008. Aangezien de garantie bijna verloopt heb ik hem voor een voorkeuring bij BMW amsterdam voor een check gebracht. dit om in te schatten of er grootonderhoud aankomt en er waren wat zaken die me opvielen. Gezien jullie ervaring benieuwd wat jullie ervan denken en natuurlijk wat er zo uit komt. 
- bij ca 4000 rpm in d zonder sport schakelt ie over en dan hoor ik een metalig krassend geluid links achter. Dit zou door de kanteling van het blok de uitlaatpijp zijn die het hitteschild raakt. Dit doordat een ophangbeugel van de uitlaat los was. Herkenbaar?

- verder voel ik speling in de aandrijving achter als ik rustig rijd en gas los laat en met beleid weer gas geef. In minder dan een seconde merkje dat er wat ruimte zit tussen het moment van gas geven en de aandrijving ik hoor dan ook de ‘bonk’ dat het gas vermogen/aangrijpt op de aandrijving. 
 

onwijs blij met de auto. Al een lange tour net voor Corona naar Oostenrijk gemaakt met Winterbanden via de volledig ondergesneeuwde Schwartzwalderhoogstrasse. Dan blijkt wel dat het niet echt een sneeuwauto is. Hoewel er stonden nogal wat gestrandde vrachtwagens en personenautos en de Z4 trok het wel. Was wel erg leuk. 
 

ben benieuwd en hoop op een leuke toer met nog wat enthousiaste Z rijders. 
 

groet Jordan
 

 

CD23F123-84E6-4FE2-B05A-8DCE1A3C67F4.jpeg

aangepast door JordanZ4
Link naar reactie

Welkom Jordan. Gave auto heb je, en heerlijk om in de sneeuw te spelen met zoveel PKtjes op de achterwielen toch? Lekker pirouetjes draaien.

 

De problemen die je noemt herken ik zelf niet direct, maar het klinkt alsof je even alle ophangrubbers moet checken. De uitlaat hangt in rubbers die eventueel gescheurd kunnen zijn, en hetzelfde geldt voor je transmissie (alu frame waar je bak in hangt, zitten 2 rubbers voor je transmissie) en eventueel de motorsteunen zelf. Vervangen is geen grote klus als je goed onder de auto kunt, alleen om de motorsteunen te vervangen moet je de motor even in een takel hangen. Maar ik zou eens beginnen met de uitlaatrubbers. Die kosten overigens ook de wereld niet. Succes!

 

En dat laatste puntje dat je noemt zou iets met de cardanas te maken kunnen hebben. Die heeft in het midden ook een ophangpunt, een glijlager, en aan beide eindpunten een rubber waar misschien iets speling op is gekomen. Ik zou niet meteen alles vervangen maar wel even al dat soort punten nalopen, bij voorkeur als de auto op een brug staat.

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Jordan! Mooi dat de problemen opgelost / verklaard lijken te zijn.

 

Lekker hè, zo'n qp? :punk: Ik zie dat je nog de originele Styling 203 velgen hebt. Zitten daar ook nog run-flats op? Indien ja, vervang die eens door niet run-flats, is een wereld van verschil (in positieve zin).

Link naar reactie

Dank allemaal voor het welkom. Rijdt zeker alsof het feest is. @Maurits: Ja die winterbanden waren idd al een enorm positieve ervaring qua rijden. Die Run flats zijn nogal stug en zitten er voor de zomer weer onder. Tis lastig zoeken naar een mooie deal voor goeie banden door die wisselende voor en achtermaat. 

 

@timewa: Dank je voor de tip. Voor nu is het geluid met het stellen van warmteschild bij de uitlaat verdwenen. Maar kan idd zijn dat de rubbers er juist voor zorgen dat hij het schild steeds raakt. Ben wel benieuwd hoeveel kracht er wel niet opkomt te staan. Met de hand was de uitlaat niet echt tot zover te bewegen dat hij iets raakt 

aangepast door Maurits
Ik heb beide berichten even samengevoegd en de quotes verwijderd. Leest wat makkelijker zo. ;-)
Link naar reactie

Ik heb voor mijn nieuwe breedset een paar maanden geleden een redelijke deal kunnen maken bij de lokale Euro master-vestiging, dus het loont de moeite om eens wat rond te bellen als je weet welk rubber je wil. 👍🏼

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Op 3-6-2020 om 10:17, JordanZ4 zei:

 

@timewa: Dank je voor de tip. Voor nu is het geluid met het stellen van warmteschild bij de uitlaat verdwenen. Maar kan idd zijn dat de rubbers er juist voor zorgen dat hij het schild steeds raakt. Ben wel benieuwd hoeveel kracht er wel niet opkomt te staan. Met de hand was de uitlaat niet echt tot zover te bewegen dat hij iets raakt 

 

Mooi dat het geluid nu weg is. Als het terug komt, realiseer je dat de uitlaat een flinke beweging kan maken omdat hij ook relatief star aan de motor vast zit via het uitlaatspruitstuk. Dus als de motor kantelt als je b.v. vol gas geeft of juist gas los laat, dan krijgt je uitlaat een aardige zwieper, een stuk meer kracht dan als je er een keer tegenaan drukt. Bij mijn auto zaten de einddempers aan 4 rubbers opgehangen (2x2 uitlaat bij de M) en 1 was uitgescheurd toen ik de uitlaat er laatst eens af had gehaald.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.