Ga naar inhoud

Inbouw Engelse M stoelen e85


JCB

Aanbevolen berichten

Inbouw Engelse M stoelen e85

Afgelopen week mijn M stoelen uit GB ontvangen. Zien er top uit. Ook elektrisch.

ik heb in mijn Z4 elektrische standaard stoelen, ze zitten voor geen meter!.

Dus nu ombouwen. Nog even kijken of ik iets moet veranderen? Dus als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag.

 

 

C7A01D7D-89C5-4CFB-898C-5671ABB6AD5F.jpeg

9A2456F5-01FF-494F-B40F-05D30EA9412B.jpeg

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

Hangt er een beetje vanaf of dit fl stoelen zijn die een vfl in gaan, of dat het van vfl naar vfl is.

 

Wat in ieder geval een dingetje is, is dat je geheugen straks op de passagiersstoel zit. De GM5 module kan maar ëën stoelgeheugen aan. Je zou dus kunnen overwegen om dat om te draaien (bestuurdersstoel met geheugen, zoals standaard). Heb je twee nieuwe schakelpaneeltjes nodig, verder plug&play.

Link naar reactie

Ze zitten er in. Werkt en zit perfect.

Geen  meldingen op het display.

Memory display laat ik zitten, buiten mijn vrouw zal er niemand in rijden🤭😂👍

Het is écht de moeite waard. Wat een verschil in de zitpositie.

Ik heb wel enige tijd moeten zoeken naar de stoelen, maar in GB gevonden en niet duur.😅

832299CC-E6A5-4D74-B660-DD1D808BC87D.jpeg

Link naar reactie

Praat ons eens bij, als je wil...

Wat is 'niet duur'?

 

Zo'n setje staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar voor mij wordt het extra lastig zoeken aangezien mijn ZZZZ is voorzien van rood leer.

 

En van zwart leer rood leer maken is best een uitdaging, vrees ik... 🤔

 

Link naar reactie

Je kunt ook je oude stoelframes overzetten op je nieuwe stoelen. Dan is je elektrische functionaliteit als vanouds, maar met een betere zit

 

Stoelframes van de non-M en M stoelen zijn identiek uitwisselbaar weet ik uit ervaring

aangepast door Zedje
Link naar reactie

Mooi dat je er schappelijk aan kon komen, en helemaal mooi dat de inbouw gelukt is. Zijn inderdaad fijne stoeltjes.

 

Ik vond de standaard stoelen van mijn vorige Z4 ook niet echt geweldig. Vooral te weinig steun onder de bovenbenen met die vlakke zitting, en ik kon met mijn lengte (192cm) moeilijk een fijne positie vinden. Lukt nu een stuk beter met de M stoeltjes.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Hangt er een  beetje vanaf wat je beschouwt als veiligheid. Qua functioneren van je gordelspanners e.d. is er geen verschil. Je moet er wel rekening mee houden dat je onder één of beide stoelem een overbuggingsmodule voor een  "occupancy sensor" voor je airbags nodig hebt.

 

Als  je die nodig hebt, is dat niet onveiliger. Dan zullen bij een ongeluk waar aan één kant airbags zouden moeten openen eenvoudigweg de airbags aan beide kanten worden geactiveerd, ook al zit je alleen in de Z4. Zo'n sensor doet eenvoudigweg of een lege stoel ook bezet is. Dat is dus niet onveiliger, maar leidt dus wel tot meer schade.

 

De vraag is hoe erg dat is, omdat in zo'n situatie je Z4 waarschijnlijk toch al total loss is. Ik rij er zelf in de roadster ook mee rond, maar dan omdat ik Nederlandse FL stoelen in een VFL Z4 heb gemonteerd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.