Ga naar inhoud

Sleutel accu kapot!??


casanova72

Aanbevolen berichten

Sleutel accu kapot!??

Hallo allemaal, 

Ben ik weer... 

Volgende probleem, 

Ik heb voor mijn e85 2 sleutels, die diamant vorm. 

Bij aankoop auto was van 1 de sleutels de ab vergrendeling kapot(accu). 

De ander deed het gewoon. 

Ik heb de auto nou 4 jaar en nu werkt de ab van mijn dagelijkse sleutel ook niet meer. 

Op YouTube een filmpje gevonden hoe ik de sleutel zelf kan open snijden, accu verwijderen, nieuwe besteld en professioneel er in laten zetten. Dicht geplakt met seconden lijm, paar uur mee gereden om 'm eventueel op te laten laden. 

Maar nu komt 't, hij werkt niet.. Weet iemand hoe ik deze sleutel met nieuwe accu erin werkend kan krijgen?

Inleren hoeft toch niet aangezien er alleen maar een nieuwe accu in zit? Of toch? 

Groetjes michel 

 

aangepast door casanova72
Link naar reactie

Bij elke andere moderne auto die ik ken moet de sleutel weer aan de auto geleerd worden nadat de accu te lang leeg is geweest, ergo de code niet langer heeft kunnen vasthouden in de sleutel.

Link naar reactie
5 uren geleden, Ewout zei:

Bij elke andere moderne auto die ik ken moet de sleutel weer aan de auto geleerd worden nadat de accu te lang leeg is geweest, ergo de code niet langer heeft kunnen vasthouden in de sleutel.

Oké daar heb ik wel 't een en ander over gevonden ja. 

Dus ook bij nieuwe accu opnieuw inleren dus? 

Dan ga ik dat doen, ik gevonden hoe dat moet dus ga ik dat proberen. 

Link naar reactie

Nou ja, bij sleutels met een losse batterij moet je ook snel, meestal binnen een minuut de batterij wel verwisseld hebben. Maar als je bv. nooit de reservesleutel gebruikt, weet je niet hoe lang die al leeg is. Bij veel automerken, maar ik weet het niet van BMW, laat de auto via de knipperlichten (door een afwijkend aantal keer te knipperen, of vertelt het gewoon via de boordcomputer) nog weten of de batterij leeg is, dan wel de code niet meer gepakt word. 

 

Ik moet er als enkele berijder ook steeds aan denken dat ik ook eens de andere sleutel gebruik zodat die niet leegloopt. 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik heb een inleer stappenplan gevolgd wat ik gevonden had op internet, maar dit werkt iig niet! 

Dus ik weet ook verder niet hoe ik de sleutel werkend moet krijgen. 

Ik kan er niet het juiste over vinden op internet. 

aangepast door casanova72
Link naar reactie

Ik heb recent de accu van een van mijn sleutels vervangen (Panasonic V2020) en hij werkt weer perfect.

Ik heb een paar mooie foto's gemaakt die ik wel wil plaatsen, maar heb blijkbaar geen quotum voor foto's meer op dit forum.

 

Heb je wel echt een oplaadbare V2020 gebruikt, en is de spoel om 'm inductief te laden nog intact?

Link naar reactie

Trouwens, als de sleutel is ingeleerd hoef je dat niet opnieuw te doen na vervangen batterij.

 

Zodra ik weer foto's kan plaatsen (admin!) kan ik hier de foto's en beschrijving posten.

Link naar reactie
2 uren geleden, timewa zei:

Trouwens, als de sleutel is ingeleerd hoef je dat niet opnieuw te doen na vervangen batterij.

 

Zodra ik weer foto's kan plaatsen (admin!) kan ik hier de foto's en beschrijving posten.

Je kunt screenshots maken van je foto en die plaatsen, die pakken wel. 

En ik heb de originele Panasonic accu gekocht, exact de zelfde. En er professioneel in laten zetten, Dus daar kan 't niet aan liggen.

Spoel en alles is na het open snijden nog intact. 

Dus ik weet even niet waar ik 't moet zoeken. 

Ik heb voor de zekerheid zekering 30 en 11 voor de cv nog nagekeken. 

 

Ook bedankt voor het meedenken tot nu toe iedereen... 🙂

aangepast door casanova72
Link naar reactie

Trouwens, ik heb ook nog een extra originele sleutel besteld, naast de reservesleutel waarvan ik de V2020 had vervangen.

Kostte me 181 euro incl btw. Op basis van chassisnummer kan BMW zo een nieuwe maken. Moeten ze wel je ID en autopapieren inzien.

Ik heb hem bij OsCAR service in Enschede besteld.

Er zijn ook partijen die voor de helft een niet-originele sleutel aanbieden maar dat leek mij maar niks.

 

Ik zeg het maar even, is altijd een backup.

Link naar reactie
22 minuten geleden, timewa zei:

Trouwens, ik heb ook nog een extra originele sleutel besteld, naast de reservesleutel waarvan ik de V2020 had vervangen.

Kostte me 181 euro incl btw. Op basis van chassisnummer kan BMW zo een nieuwe maken. Moeten ze wel je ID en autopapieren inzien.

Ik heb hem bij OsCAR service in Enschede besteld.

Er zijn ook partijen die voor de helft een niet-originele sleutel aanbieden maar dat leek mij maar niks.

 

Ik zeg het maar even, is altijd een backup.

Klopt idd dat je voor die prijs een orginele hebt, daarom probeer ik 't ook met een nieuwe accu voor 10 euro. 

Maar ik ga 'm waarschijnlijk wegdoen voor een nieuw model en dan ga ik niet heel veel geld meer uitgeven als 't even kan. 

Maar het moet wel in orde zijn dus... 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Ewout zei:

Ik moet er als enkele berijder ook steeds aan denken dat ik ook eens de andere sleutel gebruik zodat die niet leegloopt. 

 

De sleutels van jouw E89 raken sowieso leeg, of je ze nou gebruikt of niet. In tegenstelling tot de E85 wordt de sleutel in de E89 namelijk niet opgeladen via het contactslot. 

 

Mijn E89 had eigenlijk net zo goed geen contactslot kunnen hebben, ik gebruik dat nooit. Het opladen zou nog een reden geweest kunnen zijn, maar aangezien dat ook niet aan de orde is blijft de sleutel gewoon in m'n broekzak. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Individual zei:

 

De sleutels van jouw E89 raken sowieso leeg, of je ze nou gebruikt of niet. In tegenstelling tot de E85 wordt de sleutel in de E89 namelijk niet opgeladen via het contactslot. 

 

Mijn E89 had eigenlijk net zo goed geen contactslot kunnen hebben, ik gebruik dat nooit. Het opladen zou nog een reden geweest kunnen zijn, maar aangezien dat ook niet aan de orde is blijft de sleutel gewoon in m'n broekzak. 

 

Ik denk dat er een verschil is tussen sleutels bedoeld voor key-less entry en "normale" toegang. Ik lees namelijk in mijn handleiding:

Quote

Elke afstandsbediening bevat een accu die tijdens de rit automatisch in het contactslot wordt opgeladen. Elke afstandsbediening tenminste tweemaal per jaar voor een langere rit gebruiken, teneinde de batterij weer op te laden.

 

Ik heb geen key-less entry.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.