Ga naar inhoud

Welke banden voor mijn Z3


JGA

Aanbevolen berichten

Welke banden voor mijn Z3

Hallo,

Ik heb nieuwe banden nodig voor mijn Z3 met de volgende specs:

Z3 Type = Z3 1.9
Engine = M43/TU
Power = 87kw / 118hp
Transmission = Manual

Welke banden zijn er aan te raden ( liefst zachte banden)

IOp de wagen staan de vogende velgen Z-star (styl.35)

Volgens mij zijn dit 16” velgen , maar als ik naar de band kijk die er momenteel op staat zie ik de volgende info staan

Pirelli R15 205/60 91H,

Als ik het goed begrijp is dit een 15” band op een 16” velg,  kan dat of ben ik verkeerd?

Bedankt voor de info

JGA

 

aangepast door JGA
Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een 15” band gaat never nooit niet op een 16” velg passen dus je hebt of 15” velgen of niet goed afgelezen van de band. Nog even een keer checken dus!
 

Als je nieuwe banden moet hebben koop je natuurlijk dezelfde maat als wat er nu op zit. 
 

Ik vraag me af waarom je zachte banden wilt? Is het voor het comfort? Dan is het een beetje overkill om dure michelin sportbanden te nemen als je er toch niet mee gaat hoeken. Je kunt dan gerust een wat meer all-round band nemen.

Link naar reactie

He bedankt voor de info,

Ik heb een foto van de wagen en wat foto's van de banden gepost.

De foto's heb ik zelf gemaakt, op de band is er duidelijk te zien dat het om een 205/60 R15 91H gaat. ( de banden zouden 19 jaar oud zijn)

De maat van de velg kan ik niet zien 15" of een 16" .

Ik heb mij laten wijsmaken dat het om een BMW style 35 zou gaan en dat deze velg enkel in een 16" bestaat.

Klopt dat.

 

z34.jpg

Z35.jpg

z36.jpg

Z32.jpg

Link naar reactie

Even de velgdiameter opmeten in centimeters en delen door 2,54. Dan heb je de inchmaat van je velg. 

Z-star velgen had ik onder mijn eerste Z3 en die waren inderdaad 16 inch. Het zou een imitatie-velg kunnen zijn als de 

banden 15 inch zijn. Groeten Martin.

Link naar reactie

Banden maat is 205 / 60 R15.

Betreft een 15 inch velg.

91 H staat voor max snelheids indicatie.

Band zou in praktijk tot 210km per uur moeten kunnen gaan.

 

De leeftijd kan je herleiden uit de DOT code, zie onderstaande link.

 

https://bandveilig.nl/band-en-veiligheid/aanduidingen-op-banden/leeftijd-van-de-band/

aangepast door nickvankerkoerle
Link naar reactie

Dan heb je inderdaad waarschijnlijk imitatie velgen. Ik heb bijvoorbeeld  style 135M in 17” waar m’n winterbanden opzitten. De kenner weet dat de style 135M alleen in 18” is gemaakt. Gelukkig staat het ook netjes aan de binnenkant van een van de spaken. “Not Original Equipment”

Link naar reactie

Spijtig dat het geen originele velgen zijn.

Vandaag gaan er nieuwe banden op, ( ze zijn blijkbaar 19 jaar oud)

 

Mischien kan ik ergens originele Z3 tweedehands velgen vinden.

 

JGA

 

aangepast door JGA
Link naar reactie

Oe, dat is wel heel oud zeg, 19 jaar, die mogen dan zeker wel eens gewisseld. Is de auto ook van 2001? Dan zouden het de originele zijn,

maar dan is het wel weer gek dat de velgen non-OEM zijn, vreemd...

Link naar reactie
  • Administrator

Het maakt toch allemaal niet zoveel uit of het nou BMW velgen zijn of niet? Het zijn 15 inch velgen, anders past er geen 15 inch, 205/60 band op. Daarmee moeten de nieuwe ook 15 inch zijn en is Michelin Pilot Sport 4 volgens mij geen optie. Die heb je bij mijn weten pas vanaf 16 inch. 

 

De velgen zien er wel keurig uit; ik kan er niet aan zien dat het geen OEM z-star / styling 35  velgen zijn. Ik zou er voorlopig lekker op verder kachelen als je er vandaag 4 nieuwe banden op laat leggen. Ik zou voor die ene inch verschil niet op zoek gaan naar OEM z-star / styling 35 velgen.  

Link naar reactie
38 minuten geleden, 2.5si zei:

Het maakt toch allemaal niet zoveel uit of het nou BMW velgen zijn of niet? Het zijn 15 inch velgen, anders past er geen 15 inch, 205/60 band op. Daarmee moeten de nieuwe ook 15 inch zijn en is Michelin Pilot Sport 4 volgens mij geen optie. Die heb je bij mijn weten pas vanaf 16 inch. 

 

De velgen zien er wel keurig uit; ik kan er niet aan zien dat het geen OEM z-star / styling 35  velgen zijn. Ik zou er voorlopig lekker op verder kachelen als je er vandaag 4 nieuwe banden op laat leggen. Ik zou voor die ene inch verschil niet op zoek gaan naar OEM z-star / styling 35 velgen.  

Inderdaad ik doe verder met die 15 inch velgen, vandaag gaan er nieuw banden op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.