Ga naar inhoud

koplamp UK / EU issues


pierre724

Aanbevolen berichten

koplamp UK / EU issues

Dag forumgenoten,

 

In een wereld zonder problemen, maar louter uitdagingen, heb ik er een.

 

Gisteren was ik bij het RDW, de tips gevolgd van ''2.5si'' om de xenon lampen om te zetten,

echter: rechts zit er vocht in mijn koplampunit (het glas is ooit los geweest en gekit) én het schuifje ontbreekt.

gevolg: verkeerd lichtbeeld.

links na omzetten -> recht beeld

rechts: te hoog.

 

kan iemand me zeggen of ik nu nieuwe xenon units moet zoeken?

of alleen het omhulsel?

of heeft iemand een set koplampunits te leen / koop.

 

ik moet binnen 8 weken terugkomen bij het rdw in ieder geval,.

 

dank!

aangepast door pierre724
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat vocht in je koplamp kan ook door een niet goed sluitend deksel aan de achterzijde komen. Binnen spatscherm klepje er uit nemen en dan zie je veer die het betreffende deksel op zijn plaats houdt. Komt meer voor dat dit deksel lekt en dus voor beslagen koplamp unit zorgt. Deksel er af lampje er uit en luchten eventueel voorzichtig föhnen. Dan is het vocht eerst weg, maar laat het e.e.a. maar even zo staan, want er is een gerede kans dat er een dag later weer sprake is van condensatie omdat de lampunit mogelijk nog niet helemaal droog is. Hiermee is het probleem van een missend schuifje uiteraard nog niet opgelost.  Maar een foto van hetgeen mist (oei, hoe gaat dat iets fotograferen dat er niet is...) geeft hier wellicht wat meer inzicht en  creatieve ideeën.

Link naar reactie
2 uren geleden, Horus zei:

Dat vocht in je koplamp kan ook door een niet goed sluitend deksel aan de achterzijde komen. Binnen spatscherm klepje er uit nemen en dan zie je veer die het betreffende deksel op zijn plaats houdt. Komt meer voor dat dit deksel lekt en dus voor beslagen koplamp unit zorgt. Deksel er af lampje er uit en luchten eventueel voorzichtig föhnen. Dan is het vocht eerst weg, maar laat het e.e.a. maar even zo staan, want er is een gerede kans dat er een dag later weer sprake is van condensatie omdat de lampunit mogelijk nog niet helemaal droog is. Hiermee is het probleem van een missend schuifje uiteraard nog niet opgelost.  Maar een foto van hetgeen mist (oei, hoe gaat dat iets fotograferen dat er niet is...) geeft hier wellicht wat meer inzicht en  creatieve ideeën.

 Vocht in de koplamp is gevolg van uitdrogen van de rubberen pakking, vervangen is even prutswerk, want moeilijk bereikbaar. Zijn gewoon bij de dealer te bestellen, ik zou de andere lamp ook meteen meenemen. Even de zoekfunctie gebruiken "vocht koplamp".

Tja en dat schuifje, wellicht zijn die los verkrijgbaar, anders moet je Kleinanzeigen afstruinen en geluk hebben....

 

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Zijn idd vaak de deksels achterzijde zijn los te bestellen, de rubbers drogen uit.

Ik heb de deksels van mijn vorige E85 beide vervangen, kosten 14 euro p/stuk

 63126928413 links

63126928414 rechts

 

https://bmwshop.ekris.nl/47797-bmw-z4-3.0i-bt51-m54-12-2002-e85/nl/onderdelen/verlichting&artikelid=154682&panelid=63_0758

Zie nu net dat ze de deksels niet meer compleet aanbieden, enkel de pakking.

De pakking is nu net zo duur als in 2017 deksel met pakking, boefjes haha.

Link naar reactie

dank voor de suggesties,

helaas lost dat nog niet de verkeerde koplampafstelling op :S

 

wat klopt er wel/niet:

 

linksvoor: schuif omhoog ,.. beeld was te hoog, schuif omlaag, recht beeld, juiste hoogte

rechtsvoor: schuif afwezig, beeld was te hoog.

Link naar reactie
Op 14-10-2019 om 11:52, Ruud_19 zei:

je kunt de hoogte instellen hoor, tevens even checken of je automatische hoogte stelling niet kapot is

 

ook met Xenon?

ik zie nergens een wieltje om de automatische verstelling aan te passen

Link naar reactie
  • Administrator

Geen enkele auto met OEM xenon èn automatische hoogteverstelling heeft bij mijn weten een wieltje voor de verstelling (op het dashboard).

 

Maar. wat Ruud bedoelt is dat je het lichtbeeld met wat meer moeite - op de lamp zelf - wel kunt corrigeren.

 

Google is your friend: BMW Z4 E85 headlight adjustment.

 

Image result for bmw z4 e85 headlight adjustment

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.