Ga naar inhoud

Leeg lopende accu E85 '06 (Lijkt opgelost)


BroC

Aanbevolen berichten

Ik had het al eens ter sprake gebracht in een ander topic (Gekke electronische zaken) dat mijn  accu soms in een dag tijd leeg was.

Ik heb toen samen met m'n buurman (zeer ervaren wegenwacht monteur) de meest elementaire zaken doorgemeten; Accu, dynamo, spanningsregelaar... alles was in orde en de lekstroom in rust was slechts 20mA dus ook dat leek geen probleem.

Nu had ik eens ergens gelezen (wss op dit forum) dat bij iemand de CD-wisselaar de boosdoener was. Ik dacht "Ik heb de lekstroom gemeten dus dat kan het niet zijn"

Maar dus toch de cassette met CD's er maar eens uitgehaald, en wat blijkt,... het gaat nu al 2 weken goed :thumbup:

Blijkbaar gaat deze na een tijdje (ik heb toen een kwartier ofzo de lekstroom gemeten na afsluiten) toch weer op een keer aan de slag.

Maar goed, als iemand ooit regelmatig een lege accu heeft: trek dan als eerste je wisselaar eruit :wink:

 

Is het trouwens normaal dat deze niet achter het contact zit geschakeld? Of kan het zijn dat een vorige eigenaar hem om een vage reden op de constante spanning heeft aangesloten?

 

aangepast door BroC
Link naar reactie
  • Administrator

Nou mooi!

 

Ja, dat is volstrekt normaal, zie deze ingekleurde zekeringenkaart. De zekering van de CD-wissselaar hoort dus "hot" te zijn, en niet pas als het contact aan is.

 

Image result for bmw z4 fuses hot

  • Like 1
Link naar reactie

^ Oke, bedankt! Hier had ik eigenlijk nog niet naar gekeken.

Eigenlijk best opvallend dat er nog zoveel zaken "Always hot" zijn!

 

Maar wel fijn idd dat dit (vooralsnog) opgelost is, niets is zo irritant als een auto waarvan je niet weet of hij start of niet.

Link naar reactie
53 minuten geleden, BroC zei:

Is het trouwens normaal dat deze niet achter het contact zit geschakeld?

Ik vrees van wel...

Het idee erachter is dat je ook zonder de auto op contact de cassette met CD's kan wisselen.

Dat is over het algemeen handig, maar niet als dat @!#$@%^$& apparaat iedere paar minuten zichzelf aanzet, natuurlijk...

  • Haha 1
Link naar reactie
3 minuten geleden, Ewout zei:

Als je die eruit haalt heb je dan extra bergruimte?

Jazeker! Dat ga ik denk ik ook doen.

Voor de muziek gebruik ik toch vaak m'n BT.

En als ik toch een cd wil gebruiken zit er nog een "normale" cd-speler in de hoofdunit. :guitar:

Link naar reactie
  • Administrator

^Dat kan en is ook goed te doen. je kunt dan een speciaaal bakje terug zetten. Daar kun je zoiets als je zonnebril en een doosje kauwgom in leggen.  Hou er wel rekening mee dat je niet zo maar de wisselaar eruit kunt trekken en het bakje terug schuiven. Je moet een wezenlijk deel van de achterste plastics uitbouwen om dit voor elkaar te krijgen. Als ik me niet vergis is daar op het forum ook wel een draadje over.

 

EDIT: hier in ieder geval een draadje over het bakje zelf. Let dus vooral op jet juiste onderdeelnummer. Ten aanzien van uitbouwen plastics: daar zijn genoeg andere draadjes over, op dit forum en op buitenlandse fora.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.