Ga naar inhoud

Windscherm afdichting / automotive weather strip


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Windscherm afdichting / automotive weather strip

Mensen,

 

Ik stuitte laatst op een tip op het Duitse forum. Zoals jullie hier hebben kunnen zien heb ik die ondertussen opgevolgd. Heel simpel: in de hoop dat de luchtstroming in de cabine wat afneemt plak je een dikke strip auto afdichtings materiaal onderaan je vaste windscherm (met de beugel BH zie ik dit niet werken). 

 

Voor:

 

9D9F690B-E496-45B6-92BE-CA039173F58E.jpeg

 

Na:

 

1EC169F4-FAC7-4777-9B52-D8E53C6A5502.jpeg

 

833AB56A-1FA7-475B-8C73-99D6C55F0D2C.jpeg

 

De "self adhesive automotive weatherstrip" die op het Duitse forum aangeraden werd is D-vormig, zelfklevend en 12 x 14 mm:

 

 

image.png.c664f0160ab87eddc005dffd6ebb095c.png

 

0CCC8E1E-438D-4333-85F6-4441DE0D2D79.jpeg

 

De minimale hoeveelheid op Amazon is 4 meter. Ik heb die gekocht en dus voor nog zeker 6 windschermen over (dan meet ik het ruim per windscherm en heb je ween klein stukje links en rechts extra voor de zekerheid).

 

Kortom: wie dat wil kan ook een stukje krijgen tegen kostprijs: EUR 3,50 incl. verzending. Als je me even je adresggevens en mobiele telefoonnummer per PM stuurt, stuur ik een betaaalverzoekje en stuur ik de boel op. Ik noteerde ondertussen al:

 

  1. Ericvanb
  2. Shoveltje
  3. BMW-Z-CSI
  4. Sgub
  5. Ruud_19
  6. Frenkie

 

Ik geef uiteraard (zeker voor dit astronomische bedrag niet :cynical:) geeen enkele garantie over het resultaat. Ik meen wel minder last te hebben van tocht door de brievenbus onder het scherm, maar heb het pas 90 km kunnen proberen en missschien last van een placebo effect... Ik zie het dus meer als "baadt het niet dan schaaadt het niet".

 

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

En ik ben alweer los! :blink: De stripjes worden in de loop van volgende week verstuurd; ik moet ook nog even enveloppen regelen.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Even een bezorg update: de strips zijn afgelopen donderdag via mijn werk op de post gegaan. Naar nu blijkt zijn ze aan Sandd toevertrouwd. Die bezorgen a) minder vaak en b) minder regelmatig dan post.nl

 

Frenkie heeft  Ericvb en Ruud_19 hebben het stripje ondertussen ontvangen, voor de rest: nog even geduld alsjeblieft. :gheylon:Als het er van het weekend nog niet is laat het me dan even weten als je wilt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.