Ga naar inhoud

constant spanning op sigarettenaansteker


Z3-fan

Aanbevolen berichten

constant spanning op sigarettenaansteker

Ik gebruik een FM transmitter om mijn mp3-tjes op een USB stick af te spelen via de radio omdat de radio zelf dit niet kan. Daarnaast krijg ik er zo ook een USB aansluiting bij om bv een mobiel op te laden. De FM transmitter heeft nl. twee USB aansluitingen. En je kunt er ook handsfree mee bellen, hoewel dit in een cabrio niet echt zal werken. Tot zover de reclame 😀

 

De transmitter druk je in de sigarettenaansteker en blijft dus continu stroom verbruiken. Is het mogelijk om ergens in te stellen dat de 12V alleen aanwezig is bij contact aan? Of wordt dit puur bepaald door de bedrading?

 

Thx!

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

5 uren geleden, Ruud_19 zei:

Dit wordt bepaald door de bedrading.

Daar was ik al bang voor. 😀

2 uren geleden, 2.5si zei:

Maar is het erg om hem er gewoon weer uit te halen? Verlies je dan bijvoorbeeld memory instellingen?

Nee, maar ik vergeet dat gewoon en dan blijft hij doorspelen en stroom verbruiken. En aangezien het puur een hobby auto is staat de Z4 soms wel eens een tijdje stil zonder weer bij te laden. 

Link naar reactie
  • Administrator

Je zou hem kunnen omzetten naar geschakelde + van bv je radio, maar dan moet je niet meer de sigaretten aansteker zelf gebruiken.  

Link naar reactie

Je kunt dit toepassen en een geschakelde zekering  kiezen, die dus spanningsloos wordt als het contact er af is.

Kun je ook een aparte aansluiting voor maken i.p.v. je aanstekeraansluiting te wijzigen.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
10 uren geleden, Ruud_19 zei:

Je zou hem kunnen omzetten naar geschakelde + van bv je radio, maar dan moet je niet meer de sigaretten aansteker zelf gebruiken.  

Goed idee!. Komende winter wil ik de radio toch na laten kijken i.v.m. een niet werkende toets en een rijtje niet werkende pixels. Een mooi moment om ook deze mod door te voeren. 👍

8 uren geleden, CorvH zei:

Je kunt dit toepassen en een geschakelde zekering  kiezen, die dus spanningsloos wordt als het contact er af is.

Kun je ook een aparte aansluiting voor maken i.p.v. je aanstekeraansluiting te wijzigen.

Hmmm ook goed idee, ga ik ook over nadenken! Bedankt voor de tip! 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.