Ga naar inhoud

Nieuwe schokbrekers en/of verlagen


PVe

Aanbevolen berichten

Nieuwe schokbrekers en/of verlagen

Ik merk al enige tijd dat mijn voorkant behoorlijk duikt op de verkeersdrempels. Omdat de Z4 rond de 150K Km zit en van 2010 is, mogelijk zijn de schokbrekers aan vervanging toe.

ik wil daarnaast overwegen om hem iets te verlagen, ik heb geen M pakket dus gewoon de standaard veren en schokbrekers.

Een oplossing die ondanks een kleine verlaging toch comfortable blijft.


Ik zie de bekende Eibach berichten maar die zijn nogal gemixed. Goed in rijgedrag maar nogal wat kwaliteits issues.

 

Wie heeft er goede ervaring met vervangende schokbrekers icm verlaging?

20181124_080855051_iOS.jpg

Link naar reactie

Ik heb de B6 Bilstein gebruikt met originele veren. De auto komt dan nog iets hoger te staan in vergelijk met de oude dempers. De tip om naar B12 te gaan lijkt me dan ook een goede. In alle beide wordt de auto stugger.

Hier op het forum kun je in Z4 techniek mijn topic nog wel terugvinden voor wat extra informatie.

Link naar reactie

Ik heb een M-adaptief onderstel op de e89. Hierdoor staat ie naar mijn mening een fractie lager. Als hij in de comfort stand staat duikt ook mijn voorkant (2.3 sDrive juli 2011 82K) behoorlijk. Zet ik hem in de sport stand dan wordt ze behoorlijk stugger en duikt veel minder. Ik vind dat op zich niet vervelend rijden en ik maak er op hobbelige wegen wat meer gebruik van. Niet zozeer vanwege de motor prestaties maar om alleen het deinen wat tegen te gaan. Ik denk dat een standaard wat straffer setje niet verkeerd is. Ik zou hem echter niet te veel verlagen. Maakt hem drempel en richel gevoeliger en, maar dat is mijn smaak, past een verlaging niet zo bij de e89.

 

Ik rij wel op 19 inch M6 replica's en dat vult de wielkasten ook behoorlijk. Standaard is volgens mij 18 inch.

 

Foto'tje voor het resultaat....

IMG_2094(1).jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

@pampus19 inch en 18 inch ontlopen elkaar vaak niet enorm qua hoogte (wel iets, maar niet enorm) en dus drempelgevoeligheid. Naar mate de velg een maatje groter wordt, wordt de wanghoogte van de vaak een maatje kleiner. Neemt niet weg dat het dikker staat, maar dat komt óók omdat je in verhouding meer velg ziet en omdat veel mensen bij grotere velgen ook kiezen voor een velg die meer naar buiten komt.

 

On topic / @PVe:  ik weet niet hoe e.e.a. gemarket wordt voor de E89, maar als je bij veel merken / types Eibach zegt dan heb je het over de veren en niet ook de dempers. Een auto verlagen met alleen maar Eibach Pro (ik zeg niet dat je het van plan was, maar noem het even) zal weinig tot niks doen met het happen naar drempels. 

 

Een goede, en goed afgestelde schroefset zal daarop wel invloed hebben. Die haalt als het goed is een deel van de deinig uit je auto (ook afhankelijk van hoe afgesteld natuurlijk). Dan heb je een paar "standaard" en redelijk betaalbare merken waar je ook veel over zult vinden op internet (in willekeurige volgorde, niet van goed naar slecht)

  1. Bilstein - met Eibach veren;
  2.  KW
  3. H&R

Van deze merken heb je verschillende uitvoeringen met verschillende kenmerken en verschillende mates en manieren van instelbaarheid. Ook brengen ze nog wel eens budgetversies uit onder een andere naam (zoals ST van KW. Naar eigen zeggen is KW "top" segment en ST "midden" segment). Dan heb je bijvoorbeeld een ander materiaal voor de demper dan bij het "echte" merk.

 

Verder kun je het zo exotisch maken als je wilt, zowel qua merk als qua prijs. Je hebt ook (veel) goedkopere merken dan deze drie, daar zou ik weg blijven omdat hoe dat dan uitpakt in combinatie met jouw auto toch vaak een gok is en omdat daar wel vaker kwaliteitsissues voorkomen.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.