Ga naar inhoud

INPA aan de praat krijgen


rmassuger

Aanbevolen berichten

INPA aan de praat krijgen

Hoi,

Ik heb een INPA kabel gekocht en de INPA software op mijn Windows 7 laptop geïnstalleerd.

 

Helaas krijg ik geen toegang tot mijn Z3. Ik weet niet of het aan de kabel ligt of aan de software installatie. Zou mooi zijn als ik mijn kabel zou kunnen testen met een werkende pc met inpa. 

 

Heeft er iemand een werkend inpa systeem waar ik mijn kabel kan testen  ? Liefst in de buurt van Den Bosch

 

 

IMG_20190118_213011_resized_20190118_094224440.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ook INPA onder Win7, weet nog dat ik ook in het begin heb zitten klooien me de juiste instelling. Nu werkt het, maar helaas voor jou woon ik in de kop van Noord Holland. Ik denk ook dat het in de USB instelling zit. succes.

Link naar reactie

Ja je moet op die schakelaar letten, er op letten dat de com poort die windows aan je interface (kan je zien in apparaatbeheer) hetzelfde is als de com poort in je ini file: in obd.ini hoort onder [OBD] bij port=com# je compoort te staan en hardware=USB

In je ediabas.ini hoort bij interface=std:obd te staan.

Link naar reactie

Bij de software wordt -als het goed is- ook een installatie instructie voor de software meegeleverd. Die instructie dien je exact te volgen, zo niet dan krijg je INPA niet werkend! Als ik het goed heb moet INPA in de Windows XP. modus draaien.

Link naar reactie

jij hebt denk ik een MS41.0 ECU met een OBD1 (ronde pacman) stekker nietwaar? (2.8 van 97) en daar gebruik je een verloopstekker voor?

If so, dan is het niet vanzelfsprekend dat de handleiding helpt want die is (dacht ik) gericht op gebruik in OBD2 auto's (de 2.0, 2.2, 3.0 TU motoren).

Sowieso ga je dan ook geen toegang krijgen tot de ABS en (als je die hebt) de BC met een normale USB inpa kabel. Voor toegang tot alle modules heb je een ADS kabel nodig (komennog invoerrechten bovenop van 20-30 piek). Als je dat zou willen heb je ook nog de uitdaging dat de INPA versie te modern kan zijn. ADS ondersteuning is op een gegeven moment opgeheven.

Zal thuis eens kijken wat ik werkend had gekregen.

Link naar reactie

In ediabas.ini kan je ook aangeven dat je een ads interface gebruikt ipv obd.

In die ini file staan alle opmerkingen daarvoor.

 

Die interface die hij heeft is iig obd2/eobd.

 

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
Op 24-1-2019 om 13:28 zei DutchSpace:

Sowieso ga je dan ook geen toegang krijgen tot de ABS en (als je die hebt) de BC met een normale USB inpa kabel.

 

Dat klopt helemaal, ik kan met inpa met de usb kabel niet die functies uitlezen.

 

 

Bij mijn inpa kloon zat er wel een verloop bij van OBD1 naar OBD2.

 

Ik heb een nieuwe hardschijf gekocht met windows xp om het goed werkend te krijgen.

Mooiste zou een keer een laptop zijn met een seriele stekker, dan kan je die functies wel gebruiken.

Link naar reactie
3 uur geleden zei DutchSpace:

true, maar dan nog moet de versie van Inpa niet te nieuw zijn.

 

 

Volgens mij heeft dat niet zoveel met INPA te maken. Het is namelijk ediabas die met de interface communiceert en niet inpa.

En in de laatste ediabasversie staat ads nog steeds in de ini file vermeld.

Betreffende inpa moet je de juiste config data hebben, en hooguit de ini file aanpassen dat e36 data aangesproken wordt. Er zijn immers maar 8 slots beschikbaar om modellen weer te geven.

Maar in de laatste versie van inpa is de config data voor e36 volgens mij nog gewoon aanwezig.

Edit: in de laatste versie kan je ook bij e36 komen via ->older models. Maar als je wilt zou je die dus ook kunnen programmeren onder 1 van de functietoetsen...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
Op 25-1-2019 om 17:33 zei Jan-Willem:

Mooiste zou een keer een laptop zijn met een seriele stekker, dan kan je die functies wel gebruiken.

en die heb ik met ADS kabel dus en een werkend DIS via VM draaiend op XP 🙂 (hoe ik dat ooit aan de praat gekregen heb......????. was een K-klus in elk geval).

Heb zelfs onlangs een navi unit kunnen coderen in de E46 !

Link naar reactie

Ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest en gebruik nu ISTA-D met een soortgelijke kabel (INPA werkte overigens ook).

Heb daarbij wel pin 7 en 8 (dacht ik) met elkaar moeten verbinden d.m.v. een soldeerverbinding.

 

Waar het in mijn geval fout ging is zoals hierboven ook al vermeld stond, het feit dat EDIABAS ingesteld stond op ADS i.p.v. OBD.

Daarnaast moet inderdaad ook de COM PORT overeenkomen met de configuratie van EDIABAS (in OBD.ini bestand).

Wat volgens mij ook nog van belang is, is dat je in je device manager van Windows een latency van 1ms instelt voor de seriele verbinding.

 

Ik gebruik overigens wel zo'n adapter achter de reguliere OBD2 stekker:

s-l1600.jpg

aangepast door kolsthoorn
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.