Ga naar inhoud

De officieele nederlandse prijslijst


maRRco

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 maanden later...
16 uur geleden zei Ewout:

Tja, menig E89 35is zal hetzelfde gekost hebben.

Klopt, die waren even duur, maar bij de E89 betaalde je bpm over 211g /km CO2 emissie en bij de G29 maar over 168 g/km CO2 emissie.

 

De bruto prijs is dus een stuk hoger geworden maar door de lagere bpm is hij even "goedkoop" gebleven 😋

aangepast door maRRco
Link naar reactie
6 uur geleden zei maRRco:

De bruto prijs is dus een stuk hoger geworden maar door de lagere bpm is hij even "goedkoop" gebleven 😋

 

Valt wel mee hoor. Als ik op autoweek kijk kostte een 35is in 2015 netto catalogusprijs €50695,-

De g29 m40i heeft een netto catalogusprijs van € 50900,-. Scheelt dus maar 205 euro.

(ik kijk dus even niet naar de first edition uitvoering, dat is een extra optiepakket)

 

Ik zou 'm gewoon kopen Marco.... doet maar 1x pijn :clown:

 

4 uur geleden zei Individual:

^^ Een tweedehands Boxster is wel significant duurder dan een vergelijkbare (bouwjaar, km-stand, motorisering, etc.) Z. 

 

Even geduld hebben dus...

 

Dat hangt helemaal van het jaar en uitvoering af.

Vergelijk op mobile maar eens boxsters (in z'n algemeen, dus geen boxster S) die in 2010 zijn toegelaten tov e89 35is die in 2010 zijn toegelaten.

Die prijzen zijn vergelijkbaar.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bedankt voor het posten van de brochure. Ik heb er doorheen gelezen en moet bekennen dat ik er niet echt hebberig of warm van word, wat toch wel de bedoeling van zo'n foldertje is.

Ik zal wel ouderwets zijn maar ik vind 'm qua styling een stap achteruit, en ik heb het vermoeden dat hij ook niet per se heel veel beter/puurder zal rijden dan z'n voorgangers.

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Blackwwz3:

Valt mij wat anders op. Het ledig gewicht. Dat ontloopt elkaar niet zo veel t.o.v. een E89 klaphek. Ik zie dus niet helemaal de winst van minder gewicht door de softop. 

 

Let op dat de gewichten in de folder 100kg hoger liggen dan de uiteindelijk geregistreerde leeggewicht bij de RDW. Maar inderdaad, vergelijk je de 30i met mijn E89 30i, is de G29 19kg lichter... En dat met een viercilinder. 

Link naar reactie
3 uur geleden zei Individual:

^ Merkwaardige redenatie. Ja, ik kan voor de prijs van een tweedehands Z4 ook een tweedehands Boxster kopen, maar dan is ie wel jaren ouder en/of minder gemotoriseerd en/of heeft veel meer gereden. Dat is geen eerlijke vergelijking. 

Nee, je moet kijken op mobile.

Het vergelijk gaat tussen een standaard, basis boxster en een z4 in de hoogste uitrusting, in dit geval dus de z4 35is. Dàt is het vergelijk wat ik ook maakte:

" Een beetje aangeklede basis Boxster kost evenveel.", refererende aan die aanbieding van Keram, wat een m40i is, de opvolger van de e89 35is.

 

En als je dan op mobile kijkt, voor het jaartal 2010, wat ik zei, kan je zien dat een z4 35is ongeveer begint bij ongeveer 26 mille

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&maxFirstRegistrationDate=2010&maxPowerAsArray=PS&minFirstRegistrationDate=2010&minPowerAsArray=320&minPowerAsArray=PS&scopeId=C&sfmr=false

En dat ze eigenlijk allemaal tussen 26 en 30 mille zitten waarbij de meeste tussen de 70 en 100k gelopen hebben

 

En een boxster, óók van 2010, begint bij een ruime 26 mille, en daar zijn er ook legio tussen 27 en 30 mille te krijgen met vergelijkbare km standen.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=16&maxFirstRegistrationDate=2010&maxPowerAsArray=PS&minFirstRegistrationDate=2010&minPowerAsArray=PS&scopeId=C&sfmr=false

 

Dàt zijn de feiten.

Dus géén jaren ouder, of véél meer gereden.

De merkwaardige redenaties liggen niet aan mijn kant....tenzij aanbod en prijzen vergelijken op mobile.de een rare redenatie is.

 

 

2 uur geleden zei Blackwwz3:

Valt mij wat anders op. Het ledig gewicht. Dat ontloopt elkaar niet zo veel t.o.v. een E89 klaphek. Ik zie dus niet helemaal de winst van minder gewicht door de softop. 

De nieuw z4 is wel een stuk groter dan de e89. Vooral breedte. Dat kost natuurlijk weer gewicht (waarschijnlijk tezamen met nieuwe extra snuisterijen en foefjes)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^ Je mist nog steeds mijn punt Guido. :smile:

 

Ik gaf aan dat je over een paar jaar een  G29 zult kunnen kopen voor significant minder dan een vergelijkbare Boxster. Dan heb ik het (net als bij Keram) over Nederlandse prijzen, geen Duitse. Ik heb het bovendien over jong gebruikte auto's, dus geen auto's van 9 jaar oud. Tenslotte heb ik het inderdaad over vergelijkbare auto's, dus in de context van de E89 zou je de 35is vergelijken met een Boxster S. De reguliere Boxster kun je waarschijnlijk het beste vergelijken met de 28i.

 

Om die laatste vergelijking dan even te maken: ik kan in Nederland een 28i uit 2015 kopen voor nog geen 35k. Een Boxster uit 2015 kost me al snel 50k. 

 

Nou was de nieuwprijs van de 28i ook een stuk lager dan van een Boxster. Dus pakken we ook nog even de 35i er bij. Daarvan lag de nieuwprijs juist een stuk hoger dan van een Boxster. Desondanks kost zelfs een 35i nu (iets) minder dan een vergelijkbare Boxster. 

 

De Boxster schrijft gewoon minder snel af dan een Z4.

Link naar reactie

 

13 uur geleden zei GuidoK:

De nieuw z4 is wel een stuk groter dan de e89. Vooral breedte. Dat kost natuurlijk weer gewicht (waarschijnlijk tezamen met nieuwe extra snuisterijen en foefjes)

 

Dat auto's steeds groter worden vind ik wel een nadeel. Ik had pas een weekje een nieuwe 5-serie mee als leenauto. Zo'n ding is 4,93 m. lang. Dat past al nauwelijks in een normaal parkeervak (5 m.) en dat is dan nog 'maar' de 5-serie - een 7-serie steekt er sowieso buiten. Ook de breedte wordt inderdaad steeds meer. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.