Ga naar inhoud

Wat is hier de start onderbreking chip ?


rmassuger

Aanbevolen berichten

Wat is hier de start onderbreking chip ?

Hoi,

Ik heb voor mijn e85 een nieuwe sleutel met electronica gekocht. Met deze sleutel kan ik de auto op afstand open en dicht doen. Starten lukt niet omdat er natuurlijk geen startonderbreking chip in zit.

 

De foto is de electronica uit de originele oude sleutel. Wat is hiervan de start onderbreking chip?. Ik hoop dat ik die kan overzetten zodat ik een sleutel heb met afstandbediening er waar ik ook mee kan starten

 

 

IMG_20181109_112921_resized_20181109_112952450.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die elmos 10030a chip is volgens mij de transponder, maar die heeft in ieder geval ook die rifd spoel nodig.

Maar volgens mij doet die chip meer (powermanagement/opladen van de accu)

Ik weet niet of je die chip en spoel (er zit ook nog een DC ontkoppelingscondensator naast) eruit kan halen en ergens anders in kan solderen.

 

Maar volgens mij kan je ongeprogrammeerde sleutels kopen en die met een ak90 programmeren.

Maar ik heb er geen ervaring mee.

 

Die NEC chip is denk ik de controller voor het afstandsbedieningsgedeelte.

Nadeel is dat voor dit soort chips totaal geen datasheets te vinden zijn.

Bij deze sleutels is het iig niet zo dat je 1 chip los kan halen en ergens in kan plaatsen. Dat was geloof ik bij de e36 wel het geval; 1 chip/module met transponder, antenne etc in 1.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Een dealersleutel/OEM sleutel zou gewoon te moeten programmeren zijn.

 

Maar je sleutel moet volgens mij ook nog geslepen worden anders kan je het contactslot niet omdraaien toch?

Iemand die die sleutels kan slijpen kan ze vaak ook wel programmeren denk ik.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik zie het probleem met de originele sleutel niet. Je schrijft dat je met de nieuwe sleutel de auto op afstand open en dicht kunt doen. De kap of de deuren? De originele sleutel is toch bedoeld om deuren en kofferdeksel op afstand te kunnen bedienen (E85).

Om de cabrio kap ook op afstand te kunnen bedienen met dezelfde originele sleutel moet de module in de auto  geprogrammeerd worden (Expertentool) en is m.i. geen andere sleutel nodig en die hoeft ook niet geprogrammeerd te worden.

Dat op afstand bedienen valt dan weer tegen, want je moet wel stijf naast de auto staan om de kap met de sleutel de bedienen (ontvangst).

Link naar reactie
  • Administrator

Bedoelen jullie niet iets anders? Guido heeft een module. Die heb ik ook. Da’s 3x klikken en dan gaat het dak open. Horus bedoelt volgens mij je dak openen op de sleutel als je dat (alleen maar) zo geprogrammeerd hebt. Dan heb je het hele proces lang een ononderbroken signaal sleutel —> auto nodig. 

Link naar reactie

Klinkt alsof TS een (goedkope) sleutel heeft gekocht zonder chip, deze worden veelvuldig aangeboden op de ali's en ebays. Nadeel is inderdaad dat de auto er wel mee geopend maar niet mee gestart kan worden. Ik ben zelf veel met die sleutels aan het prutsen geweest, zelf batterijen vervangen, ergens in Bergschenhoek eens bij een schoenmaker een sleutel bij laten maken. Uteindelijk geconstateerd dat de beste oplossing toch is een nieuwe sleutel bij de dealer te bestellen....

Link naar reactie
6 uur geleden zei 2.5si:

Bedoelen jullie niet iets anders? Guido heeft een module. Die heb ik ook. Da’s 3x klikken en dan gaat het dak open. Horus bedoelt volgens mij je dak openen op de sleutel als je dat (alleen maar) zo geprogrammeerd hebt. Dan heb je het hele proces lang een ononderbroken signaal sleutel —> auto nodig. 

Correct!

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar een nieuwe sleutel omdat met mijn beide originele sleutels de deur niet meer vanaf afstand bediend kan worden. Ik heb in beide een nieuwe (oplaadbare) batterij gezet. Helaas zonder resultaat. Ik moet nu dus de sleutel in de deur stoppen op te openen.

 

Ik denk dat ik van de sleutel zonder chip de baard afzaag en dan aan dezelfde sleutelring doe als de originele sleutel. Dan kan ik hem op afstand openen en met de sleutel starten..

Link naar reactie
17 uur geleden zei rmassuger:

Ik ben op zoek naar een nieuwe sleutel omdat met mijn beide originele sleutels de deur niet meer vanaf afstand bediend kan worden. Ik heb in beide een nieuwe (oplaadbare) batterij gezet.

 

Je hebt ze toch wel opnieuw aangemeld op de auto? Als ik je goed begrijp heb je nu 3 sleutels? Volgens mij kun je er maximaal 2 aanmelden op de auto, en die moeten dan ook tegelijk 

aangemeld worden, anders gaat het mis. Dat is ook mijn eigen ervaring in ieder geval.

 

Er is op het forum iemand met dezelfde nick die vorig jaar hetzelfde probleem had met een Ali-sleutel 😋

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.