Ga naar inhoud

Taal boordcomputer, navigatie en dashboard bij importwagen


Watergek1959

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

9 uur geleden zei Watergek1959:

 En niet vergeten de bestanden ook op harde schijf te bewaren,

En niet vergeten ff te posten waar je de bestanden thans vandaan hebt gehaald.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
4 uur geleden zei GuidoK:

Je kreeg toch een foutmelding bij het uitpakken van de zip bestanden?

Hoe heeft dat iets met een dvd leesfout te maken?:chinscratch:

Had inmiddels elders goede bestanden gevonden, update bios van nav was gelukt.

 

Na 10 verschillende dvd's met kaarten te hebben gebakken leek het ook te werken.

 

Was helaas maar van korte duur. Onderweg melding dat cd/dvd niet kon worden gelezen.....Misschien inderdaad maar originele kopen

aangepast door Watergek1959
Link naar reactie

Valse zuinigheid, dvd is €81 bij de dealer, daar ging ik zelf niet voor prutsen. Branden moet op minimale snelheid of iets dergelijks, anders schrijffouten, maar dat weet je?

Lekker laten zitten en een garmin kopen, lekker routes plannen en rijden😉

Of inruilen op een MX-5 natuurlijk 😋

aangepast door 330dM
Link naar reactie
19 uur geleden zei 330dM:

Valse zuinigheid, dvd is €81 bij de dealer, daar ging ik zelf niet voor prutsen.

 

 

Mijn cdtje branden duurde pak m beet 10 minuten en ging gewoon de 1e keer goed (je kan een cdtje branden of je kan het niet)

Daarnaast gebruik ik natuurlijk een gemodde firmware met allerlei features die bij de dealer onmogelijk zijn.

 

En het linkje wat je geeft is volgens mij geen firmwareopdate maar een kaartupdate van wat ik zie. Als je daarmee je firmware probeert te updaten gaat het sowieso niet goed natuurlijk.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

@GuidoK: Ben wel in je firmware geïntereseerd......

 

20 uur geleden zei 330dM:

Valse zuinigheid, dvd is €81 bij de dealer, daar ging ik zelf niet voor prutsen. Branden moet op minimale snelheid of iets dergelijks, anders schrijffouten, maar dat weet je?

Lekker laten zitten en een garmin kopen, lekker routes plannen en rijden😉

Of inruilen op een MX-5 natuurlijk 😋

Voor sommige mensen is 81 euro peanuts, voor anderen net te veel en zijn ze al blij dat ze met zo'n mooie auto kunnen rijden. Je kan niet in andermans portemonnee kijken... 

Link naar reactie

^^ Dit gaat al niet meer over firmware heb ik begrepen, nu over het gebruik van een illegale kaartkopie die niet wil lukken (door gebrek aan kennis?)

 

^De frustratie uit je eerdere bericht lezend dacht ik dat ik je een dienst bewees met die 81 euro tip 😉Vergeet ook niet dat het systeem inmiddels 15 jaar oud is, ik ben van mening dat je op elke recente smartphone betere navigatietoepassingen hebt. Zelf heb ik het hele systeem daarom ook uit m’n E46 gehaald en verpatst. Daar zit nu iets met Apple carplay in.

 

aangepast door 330dM
Link naar reactie
9 minuten geleden zei 330dM:

^^ Dit gaat al niet meer over firmware heb ik begrepen, nu over het gebruik van een illegale kaartkopie die niet wil lukken (door gebrek aan kennis?)

 

^De frustratie uit je eerdere bericht lezend dacht ik dat ik je een dienst bewees met die 81 euro tip 😉Vergeet ook niet dat het systeem inmiddels 15 jaar oud is, ik ben van mening dat je op elke recente smartphone betere navigatietoepassingen hebt. Zelf heb ik het hele systeem daarom ook uit m’n E46 gehaald en verpatst. Daar zit nu iets met Apple carplay in.

 

Sorry, ik interpreteerde het verkeerd. Helemaal met je eens dat het systeem sterk verouderd is, daaron wil ik er niet teveel meer in investeren.  Heb een prima TomTom liggen. Maar het lijkt me gewoon leuk om het werkend te krijgen. 

 

Mijn balen komt niet voort uit het nav systeem maar meer omdat ik binnen twee weken na aankoop al ben geconfronteerd met storingsgevende sensoren, een handrem met kuren en het sticky steering syndroom. De wagen heeft net 78.000km gelopen, dan geeft dat niet veel vertrouwen in de toekomst.

 

Overigens vind ik het nog steeds een zeer mooie wagen en de 3.0i motor beestachtig sterk. Daar kan de MX5 niet tegenop......

 

Ik ben wel geïnteresseerd wat je modificaties zijn van het systeem. Heb je een ander scherm ingebouwd? 

Link naar reactie

Om alles in mijn pas aangekochte Z4 (E89) werkend te krijgen, heb k het één en ander op softwaregebied/navigatiekaarten laten uitvoeren door BMWtweaks. Voor de z.g. combox voor multimedia en telefoon is door Thommy.nl een nieuwe ingebouwd. Alles is nu up-to-date met de laatste software, etc.

Kost wel een paar euro's, maar alles origineel, geen alternatieve producten in mijn Zet

Link naar reactie

Als er problemen zijn met het lezen van dvd's, dan komt dat omdat de laser in het mechanisme minder wordt.

Die diodelaser heeft gewoon een beperkt aantal branduren.

Originele dvd's lezen dan beter dan gebrande dvd's als de laser zwakker wordt (omdat ze meer reflecteren), maar ook dat is op een gegeven moment einde oefening. Vrijwel alle auto's met dvd/cd gebaseerde navi hebben hier last van naar mate ze ouder worden (en die diodelaser meer branduren krijgt).

Maar je kan in de mk4 navi de laser pickup vervangen, ze zijn los op ebay verkrijgbaar.

Maar dan moet je je wel comfortabel voelen met fijnmechanica. Als je nog nooit een laserpickup mechanisme uit elkaar hebt gehaald of iets vergelijkbaars is oefenen wellicht noodzakelijk.

Als je vroeger geen houten hamertje tik setje had maar een horlogeschroevendraaiersetje, dan kom je er wel uit (maar dan weet je waarschijnlijk ook al alles wat ik hier schrijf :hypocrite:)

 

Gelukkig heeft mijn mk4 nog nergens last van, ik brand al 8 jaar mijn dvdtjes en ze werken altijd allemaal zonder uitzondering.

 

Het lasertje kost iets van € 35,- op ebay, dus dat zijn de kosten niet. (een nieuwe navi computer kost bij de dealer €2300/€2800 (refurb/nieuw)....)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
15 uur geleden zei Watergek1959:

Ik ben wel geïnteresseerd wat je modificaties zijn van het systeem. Heb je een ander scherm ingebouwd? 

Klopt, ik gebruik nu een Alpine ILX-700, OEM- Navi computer, scherm, video-module, BT-module en BM54 eruit gehaald.  

Binnenkort TomTom ook op Apple Carplay. 😊

 

12 uur geleden zei GuidoK:

Als er problemen zijn met het lezen van dvd's, dan komt dat omdat de laser in het mechanisme minder wordt.

Dat, maar ook de kwaliteit/het merk van de dvd tot zaken als de dvd-brander zelf, software, schrijfsnelheid, foutcorrectie.

Maar uiteindelijk gaat er niks boven een originele. Welke gebruik jij en hoe brand je ze eigenlijk?

 

aangepast door 330dM
Link naar reactie
25 minuten geleden zei 330dM:

Klopt, ik gebruik nu een Alpine ILX-700, OEM- Navi computer, scherm, video-module, BT-module en BM54 eruit gehaald.  

Binnenkort TomTom ook op Apple Carplay. 😊

 

Dat, maar ook de kwaliteit/het merk van de dvd tot zaken als de dvd-brander zelf, software, schrijfsnelheid, foutcorrectie.

Maar uiteindelijk gaat er niks boven een originele. Welke gebruik jij en hoe brand je ze eigenlijk?

 

Ik heb diverse merken geprobeerd, o.a. Philips, Maxwell, Memorex en nog een TDK Rewritable. Schrijven doe ik met Nero op minimale snelheid (4x). 

 

Ook in mijn laptop geprobeerd met een andere brander, zelfde resultaat. 

 

Ben benieuwd naar jouw systeem. Heb je foto's en was het inbouwen moeilijk? Indicatie van de kosten? 

Mag ook per pb.

Link naar reactie

Inbouwen was niet heel ingewikkeld, frame voor de E46 netjes eromheen freubelen was even wat werk. 

Frame van Alibaba was een tientje, plug&play adapterkabel en kabel om stuurbediening te houden samen 90 euro en de Alpine zelf tweedehands voor 250.

Verkoop van oude systeem heeft meer opgeleverd dan dat. 😋

 

Applecar330dm.jpg

Link naar reactie
4 uur geleden zei 330dM:

Inbouwen was niet heel ingewikkeld, frame voor de E46 netjes eromheen freubelen was even wat werk. 

Frame van Alibaba was een tientje, plug&play adapterkabel en kabel om stuurbediening te houden samen 90 euro en de Alpine zelf tweedehands voor 250.

Verkoop van oude systeem heeft meer opgeleverd dan dat. 😋

 

Applecar330dm.jpg

 

Ik heb het systeem met de popup display uit het dashboard. Ik vraag me af of daar ook een alternatieve display in kan met android oid.

Link naar reactie
9 uur geleden zei 330dM:

Maar uiteindelijk gaat er niks boven een originele. Welke gebruik jij en hoe brand je ze eigenlijk?

 

Ik gebruik doorgaans de goedkoopste dvd-r's (arita's of wat ik ook maar heb liggen) in de goedkoopste branders. Gewoon een ingebouwd brandertje in een laptop thans.

Hangt een beetje af van de versie die ik op welke vage russische hackersite kan krijgen of ik een DL dvdr moet gebruiken of niet.

Maar zoals al gezegd, ik brand de meest goedkope dvdr's, al 8 jaar lang voor deze auto, en het werkt gewoon altijd bij mij. Je moet natuurlijk wel weten hoe je een schrijfje brandt (betreffende single/multisessie, finalizing en betreffende CD's hoe je iso9660 initieert, maar dat is meer een kwestie van weten hoe je brandprogramma en standaarden werken. (je moet een image dus gewoon ook als image branden, en dan gaat het altijd goed)

 

 

Acceptabele aftermarket oplossingen bestaan imho niet voor de z4 zoals ze wel voor de e46 verkrijgbaar zijn (waarbij ze exact in het inbouwgedeelte passen).

Je krijgt dan van die pasframepjes met een single din unit wat er niet uitziet, of spul wat niet/amper geintergreed is (stuurbediening etc).

Een dubbel din unit past niet in een z4 of je moet de ventilatieroosters verschrooten.

Het verliezen van de stuurbediening zou voor mij al geen optie zijn bijvoorbeeld. Dan verlies je gelijk dat OEM gevoel en krijg je een soort van geknutseld gevoel. Knoppen die niet werken....brrr

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.