Ga naar inhoud

Nieuwe einddemper


Kobus68

Aanbevolen berichten

 

ik heb een bastuck uitlaat zonder tussen demper en geen x pipe ik denk dat het niet echt merk baar is met of zonder x pipe . . .

 

vraag me altijd af waarom een 3.o altijd meer geluid maakt dan een 3.0si met sound generator. . 

 

28 mei word er een M achter bumper gemonteerd en 12 Juni custom quad exhaust dus ben benieuwd naar het geluid 😄

uitlaat z4.jpg

aangepast door Mark79
Link naar reactie
Op 30-4-2018 om 21:10 zei Kobus68:

Nieuwe einddemper

Mooie nieuwe einddemper laten plaatsen. Lekker geluidje uit de 3.0 !

971E406A-D8F2-4818-9E1D-B27571EDA06E.jpeg

 

welk merk einddemper heb je ? of is het custom made 

aangepast door Mark79
Link naar reactie
  • 2 weken later...

@Kobus68 Ben je tevreden over het geluid en motorloop? Ik vindt het namelijk gek dat je van 2 pijpen vanaf je middendemper, naar één gaat en weer terug naar 2 op je sierstuk (met een kant afgedopt op je einddemper?).

@Veloce Welke einddemper heb jij er nu opzitten? Ziet er namelijk gelikt uit (ik zag jou ook voorbij komen in het topic over de Simons uitlaat, maar die ziet er anders uit)

 

Van het weekend naar Maxi Performance gereden in Hengelo. Ik wil geen Quad exhaust, maar wel een iets voller geluid (OEM look en geen petjes gehalte). Ze hadden echter alleen dempers beschikbaar die van 1 naar 2 pijpen gingen (configuratie Kobus68), of van 1 naar 1. De voorgestelde oplossing was twee losse 1 naar 1 dempers monteren in de holte waar nu de OEM demper zit, en die aan elkaar lassen... Klonk mij wat omslachtig, maar wellicht heeft iemand hier er ervaringen mee?

 

Overigens heeft de simons uitlaat (beschreven hier) ook een 1 pijps demper... 

 

Link naar reactie

2 losse dempers geeft echt veel herrie en een heel ander geluid.

 

Liever 1 grote demper, zodat je nog wat volume hebt en de auto stiller is bij normale snelheden.

 

Kan je er geen simons RVS demper onder laten lassen?

Gewoon 2 in en 2 uit met de juiste diameter.

 

Een maatje van mij last ook RVS uitlaten die zit in Borculo

Link naar reactie

@Deejac   Ik heb er een Schmidt Technik einddemper onder zitten. Verder is ie geheel origineel kwa dempers, Deze einddemper geeft een supermooi warm geluid niet te hard en niet te zacht! Je kunt met je gaspedaal het geluid regelen ofwel beinvloeden door met het toerental te spelen.

 

Op de eerste foto lijkt het of de demper scheef zit  maar in werkelijkheid zit hij er horizontaal onder.

2.jpg

3.jpg

6.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

@Jan-Willem De Simons uitlaat is in feite ook een 1-pijps demper. Tenminste als ik het plaatje hier moet geloven. Voor mijn gevoel is een 2-pijps demper beter, maar wellicht is dat onzin.

 

@Veloce Mooi ding! Waar heb je deze demper verkregen? Ik kan hem namelijk niet meer vinden op de website van de betreffende maker. Heb je de demper zelf gemonteerd?

Link naar reactie
52 minuten geleden zei Deejac:

@Jan-Willem De Simons uitlaat is in feite ook een 1-pijps demper. Tenminste als ik het plaatje hier moet geloven. Voor mijn gevoel is een 2-pijps demper beter, maar wellicht is dat onzin.

 

 

De "standaard" voor de Z4 misschien wel maar je kan ook een universele demper pakken.

2x2inch bijvoorbeeld, dan kan je ook je eigen eindstukken kiezen.

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb contact opgenomen per mail met Schmidt Technik zelf, op de genoemde webshop is de uitlaat sectie verdwenen.😅

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.