Ga naar inhoud

z4 coupe modificeren


four

Aanbevolen berichten

en wat guido schrijft. ik ben van plan deze auto lang te gaan houden. tzt zien we wel wat de prijs doet. desnoods maak ik hem dan weer stock. ik bewaar alle onderdelen.

Link naar reactie

Ik weet niet wat je bedoeld, maar alle e85 en e86 z4's hebben dezelfde deur.

Dus als je iets bij de ene ziet, zal de andere het ook wel hebben, tenzij het iets is wat de eigenaar heeft veranderd.

Link naar reactie

Grappig, want ik had er nog nooit zo naar gekeken, maar sinds een kennis een E85 heeft ben ik de E85 meer gaan waarderen naarmate ik er meer naar keek, hoe de lijnen lopen. En die bevallen wel eigenlijk. 

Link naar reactie
  • Administrator

Het waarom is vrij simpel: zo is het ontwerp van de E85. En het zijn geen willekeurig aangebrachte vouwen. Als je de linker zijkant bekikjt zie je twee lijnenspellen:

 

- de lijn van de "hoek" in het voorspatbord, die doorloopt over de deur, en dan over de bovenkant van het achterspatbord (met een "dip" zo ongeveer onder de handgreep van het portier). Dat is de lijn van een klassieke roadster; en

- dezelfde lijn op het voorspatbord, die net voor de deur in een hoek van ongeveer 45 graden terugbuigt, door de richtingaanwijzer naar onderen loopt en dan weer met een hoek van ongeveer 45 graden terugbuigt en over de sideskirt naar achteren loopt. Dat is de "Z" van nou ja, dat raad je wel ...

Link naar reactie

Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel de bekleding aan de binnenkant van de deur. De deurkaart dus. Dus bijvoorbeeld in de buurt van de luidspreker en de armsteun. Daar plooit het leer heel erg. Waarom zit dat niet gewoon strak. Wordt hij eigenlijk nieuw zo geleverd of gebeurt dat later pas?

Link naar reactie
  • Administrator

Oh. Hahaha. Ja, dat is een heel ander verhaal natuurlijk. Ik heb het idee dat het er nooit 100% strak op heeft gezeten, maar dat het ook nog wel wat meer gaat hangen met de jaren.

Link naar reactie

Tijd voor een update.

 

Donderdag ben ik bij Peter en Miranda van PM performance geweest. Peter heeft een costum uitlaat onder mijn auto gemonteerd. Daarvoor is de m bumper geplaatst, zodat hij hierop de uitlaat kon bouwen.

Peter heeft net zoals de vorige keer vakwerk geleverd! Er is helemaal niets op aan te merken en het geluid is geweldig!

 

Inmiddels liggen er ook 19 inch VMR 703 velgen in de kleur gunmetal onder de auto. Groot verschil met de originele 18 inch velgen. 

 

Ook is inmiddels een ST schroefset gemonteerd. Dat was nog een beste uitdaging.  Vooral de juiste momenten per bout opsporen was een dingetje. Achter vind ik ze al netjes staan. Maar, er is een verschil in hoogte links en rechts. Door de bouten van de draagarm los te draaien en de auto te zetten zou dit op te lossen zijn. Dit moet ik nog uitproberen.

Voor staan ze ook nog niet helemaal naar mijn zin. Ze staan bijna op de laagste stand en nog steeds is er tussen de band en wielkas 3-4 cm ruimte. Ze lopen wel al aan. Maar dat deden de nieuwe velgen ook al op de "normale" stand. Misschien een spacertje overwegen. 

 

Vanmiddag een M stuur en draagbalk voor de achterbumper ophalen.

 

Ik vind zelf dat het een leuk wagentje begint te worden :).

 

Wordt vervolgd.

 

20180601_080443-2124x1195.jpg

Link naar reactie

Ik merkte het aanlopen (tegen een hoekje in de plastic wielkuip) toen ik eibach pro veren had pas na de 1e europatour, als gevolg van vermoedelijk een paar stevig genomen haarspeldbochten.

Dat merk je natuurlijk niet tijdens het rijden, want je gaat als een malle door de bocht, maar daarna als je je halve auto weer uit elkaar haalt.

Dus je kan ook 'verborgen'/'ongemerkte' aanloopproblemen krijgen die in 1e instantie er niet lijken te zijn.

 

Daarom ben ik geen fan van overmatig verlaagde auto's. Ze vertonen vaak technische mankementen en het komt het weggedrag ook niet ten goede.

Je moet er ook op letten dat je eigenlijk al je ophangbussen weer met een nieuwe voorspanning moet monteren. Als je auto lager staat, staat hij dus ook in een andere ruststand, wat normale rubberen bussen onder spanning zet wat scheuren van het rubber uiteindelijk tot gevolg heeft.

PU bussen hebben dit probleem overigens niet want die werken als een lager, en geen starre bus.

In TIS kan je nakijken welke bussen orientatiegevoelig zijn en dus met nieuwe voorspanning gemonteerd dienen te worden (dat zijn ze vrijwel allemaal in het onderstel, ik gok een stuk of 14)

aangepast door GuidoK
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

Gaat de geode kant op! :punk:

 

Mooi dat je voor de uitlaat voor dikkere, geschraagde  sierstukken hebt gekozen en niet zo'n dun steigerpijpje.

 

Blijft de qp eigenlijk dongergrijs, of is een andere kleur nog een optie?

 

 

Link naar reactie

bedankt voor de tips over het verlagen. ik moet eea nog nalopen en stellen. ik vind ze nog niet bizar laag staan en verwacht zo weinig problemen. 

 

de titel aanpassen... goed idee maar waar doe ik dat? 🙂

 

de sierstukken zijn uitgezocht op dikte. ik vind dunne pijpjes (ook) niet zo mooi.

over de kleur heb ik lang gedacht maar denk dat ik hem zo (origineel) laat. dus alleen de kleur blijft zowat origineel, haha 🙂

ik zou zo ook niet weten welke abdere kleur ik mooier vind. licht grijs vind ik te licht. blauw valt te veel op. bij zwart verlies je contrast met zwarte onderdelen/lijnen. dus ik denk dat grijs zo gek nog niet is.

Link naar reactie

vraag:

ik heb een zeer fraai setje velgen gezien. deze liggen onder een z4m en dat zou zonder problemen rollen.

 

velgen zijn 19x8.5 et 32 en

19x10 et 38. volgens mij zou dit nog wel passen.

 

banden zijn 245/35/19 en 275/30/19. dit lijkt mij niet passen. maar, ze liggen onder een z4m. kan een m breedere velgen en banden hebben dan een niet m?

Link naar reactie

Is natuurlijk smaak, maar blauw is wel chic maar ook racy. Grijs is beetje muisje. Maar als ik autoscout bekijk vinden veel mensen dat een mooie kleur. Maar als je echt voor een andere kleur gaat zit je meteen weer met dat je alles aan moet passen, dus ook motorruimte spuiten enzo. Vind ik. Houd je de originele kleur kun je gerust locaal spuiten.

Link naar reactie
  • Administrator

^^ M heeft standard andere ET waardes; (voor: 42 tegen 47 serie, achter 30 tegen 50 serie ) en achter ook een bredere velg (9j tegen 8.5 serie). Het verschil zit dus vooral aan de achterkant. Daar heb je bij een M dus meer ruimte voor velg + band.

 

Die voorvelg past wel met een 225/35 band, Dat kan ook prima op een 8.5 j velg.  Achter wordt het iets spannender. Ik denk dat een 255 band op een 10 j velg er wat "getrokken uitziet", dus dan kom je op 265/30 als je wat smaller en minder hoog wilt. Ik denk dat het daarmee net past. Misschien moet je Mark79 hier eens vragen of hij last heeft van aanlopen. Die rijdt met 20 inch 285/20 achter op een 10J/.ET40 velg ...

Link naar reactie
12 uur geleden zei 2.5si:

^^ M heeft standard andere ET waardes; (voor: 42 tegen 47 serie, achter 30 tegen 50 serie ) en achter ook een bredere velg (9j tegen 8.5 serie). Het verschil zit dus vooral aan de achterkant. Daar heb je bij een M dus meer ruimte voor velg + band.

 

Die voorvelg past wel met een 225/35 band, Dat kan ook prima op een 8.5 j velg.  Achter wordt het iets spannender. Ik denk dat een 255 band op een 10 j velg er wat "getrokken uitziet", dus dan kom je op 265/30 als je wat smaller en minder hoog wilt. Ik denk dat het daarmee net past. Misschien moet je Mark79 hier eens vragen of hij last heeft van aanlopen. Die rijdt met 20 inch 285/20 achter op een 10J/.ET40 velg ...

 

ik zou wel Hankook banden nemen die zijn wat getrokken   ik heb nu ander merk ziet niet uit nu met 285/25/20  band zit over de rand 😞 deze lopen wel aan hankook 285/25/20 lopen niet aan ( M sport onderstel ) niks verlaagd !

ik ga binnenkort over op 265/25/20 op 10.0J  achter  Velg rand wil ik beter zichtbaar hebben en verlagen binnenkort als er weer wat geld over is 😉

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.