Ga naar inhoud

foutcode 98f8 en toon sensor


four

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kortsluiting zou misshien kunnen. het is vrij kort na installatie van nieuwe koplampen gebeurd.

 

waarop reageerde de BSK? die vraag kan de garage niet beantwoorden. er zou een sensor of derlijke in de auto moeten zijn die de impact van de klap registreert. 

 

ps. hij ging af bij lichte trilling over ongelijke stenen (binnenring rotonde).

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Dit weekend een nieuwe BST geïnstalleerd. Ik heb het onderdeel van de facelift gepakt. Met wat kleine aanpassingen is deze relatief eenvoudig te instaleren en is het niet nodig om te auto te demonteren.

Na de installatie de foutcode gereset. En toen... poef. Iemand een idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken?

aangepast door four
Link naar reactie

Iets meer omschrijving van het gebeuren "poef" zou meer informatie kunnen geven.

 

Bedoel je met "poef".. De BST ging opnieuw uit elkaar? Je airbag lampje ging opnieuw aan? Je auto viel weer stil?

En wanneer gebeurde dit? Tijdens het rijden, hobbels, stationair lopen of tijdens het starten?

En wat zijn de "enkele" aanpassing die je gedaan hebt? Heb je een andere BST opnieuw aan je accu kabel gekrompen? Zo ja, hoe? Het gehele deel of alleen de terminal kant?

 

Heb je al geprobeerd de boordcomputer te trucken met een weerstandje? Als je even zoekt op "BST resistance modification BMW" vind je snel genoeg filmpjes/handleidingen. Blijft het airbag lampje dan nog branden is er wellicht iets mis met de stoelen.

Link naar reactie

Dag Deejac,

 

Bedankt voor jouw reactie.

De eerste poef (explosie van de BST) was een tijdje terug. ik reed met normale snelheid over een rotonde. ik pakte de klinkers  in het midden mee waardoor mijn auto wat trilde. dat was voldoende voor de eerste poef. vanaf dat moment brandt ook het airbaglampje.

vorige week hebben we een nieuwe BST geprobeerd. we hebben de gele stekker van de nieuwe bst in het kasje naast de acu gedaan. toen zijn we de foutcode gaan resetten  om te zien wat er gebeurd.  tijdens het resetten dus 23er een poef.  (explosie van de tweede BST).

 

de boordcomoputer trucken heb ik nog niet gedaan. Dat lijkt mij een prima volgende stap.

Link naar reactie
  • Administrator

En weet je zeker dat het facelift onderdeel op de essentiele punten wel helemaal hetzelfde is als het voor facelift deel? Ik zeg niet dat het voor de BST wat uitmaakt hoor, maar een facelift achterlicht heeft bijvoorbeeld een andere spanning nodig dan een voor facelift achterlicht. "De electriciteit" is dus niet 1:1 hetzelfde voor en na de facelift.

Link naar reactie

in beide gevallen is het een dikke rode kabel. de aansluiting  was iets anders en hebben we aangepast. volgens ons kon daar niet veel verschil in zijn.

hoewel, de prefacelift heeft een aangesloten kabel. voor  het vervangen van de kabel moet de halve auto  uit elkaar. de facelift heeft een apart eindstuk waardoor het vervangen van de BST veel eenvoudiger  is. voortschrijdend  inzicht? 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.